• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Ja, men det är ju bra, för då känner den personen till hur du funkar i din yrkesroll. Sen kan det ju vara så att den där mannen "skyllde" på referenspersonerna utan någon egentlig orsak, kanske en hyfsat "lätt" sak att säga när man ska nobba någon.

Jag fortsätter hålla tummarna för dig Annica! Skulle du få nån mer hjälp från arbetsförmedlingen?

Sitter fortfarande i telefonkö... Kommer ju inte ens hinna i tid till Sussie med den här farten...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia
    Pingulina skrev 2008-01-23 13:20:55 följande:
    Ja, men det är ju bra, för då känner den personen till hur du funkar i din yrkesroll. Sen kan det ju vara så att den där mannen "skyllde" på referenspersonerna utan någon egentlig orsak, kanske en hyfsat "lätt" sak att säga när man ska nobba någon.Jag fortsätter hålla tummarna för dig Annica! Skulle du få nån mer hjälp från arbetsförmedlingen?Sitter fortfarande i telefonkö... Kommer ju inte ens hinna i tid till Sussie med den här farten...
    Ja,jag har mailkontakt med min handläggare från Ams. Hon hjälper mig så gott hon kan.
    Ska hämta Tindra nu.

Jobbigt med telefonkö, lycka till.
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte
    mysia - du har mail.
    Det löser sig ska du se! *kram*

Tänk så liten världen är ändå... var ju på jobbet idag och då visade det sig att en bekant till N ska jobba för mig i februari, innan jag kommer tillbaka. Hon e visserligen färdig socionom men har väl lika lätt som alla andra att få jobb skulle jag tro... kul iaf, att stöta på henne där.

Sara - ja, jag VILL VILL VILL ha det där jobbet som jag ska på rekryteringsseminarium för på måndag, jag har aldrig velat nåt så mkt i jobbväg förut, så jag kommer bli sååååå besviken när d inte går vägen... Men men, jag lär mig väl nåt på vägen, förhoppningsvis... *försöker tänka positivt - men det går sisådär*
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Nu har vi varit på sjukhuset och träffat gulliga doktor Berit Moa har ränt iväg till ståtliga 87,5 cm och väger 13,6 kg. Allt såg bara bra ut, men vi ska öka Moas medicindos lite grann i förebyggande syfte. Jag blev så stolt; det fanns ett knoppussel där som Moa aldrig sett förut, men hon fixade att lägga bitarna på rätt ställe på en gång, hon provade sig inte ens fram, hon måste helt enkelt se var de ska vara Läkaren blev i alla fall impad Efter besöket gick vi och fikade, jag och mitt lilltroll - mysigt!

Det var riktigt skönt promenadväder och nu är jag uppe i dryga 12.000 steg, heja mig

Camilla: Jag håller verkligen tummarna att det går bra för dig på måndag!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Har ni hört att Heath Ledger är död? Trist, jag gillade honom

Sara: Vem är det?

Haha Anna då har jag myyycket hellre köttsligt umgänge med Mr Magnusson

Sitter på jobbet med feber.... blääää vill hem...

Älskade unge!
  • Emeraldy

Sofia:
    Skådis som var med i bl a 10 orsaker att hata dig, Casanova, En riddares historia och Brokeback Mountain.

Trist att vara hängig när man jobbar. Kul dock att du trivs med nya jobbet

Nä inte kul men nu är jag hemma och ska lägga mig och sova så jag kan jobba imorgon! Ja det är verkligen underbart att trivas på jobbet! Hur går det för dig då? Känns det nå lättare?

Älskade unge!

När det gäller preventivmedel så tycker jag dom kan komma med något som är optimalt utan biverkningar! Typ ett piller man måste ta 1 ggr/år eller nåt. Vi har då inte ens något nu, chansen är ju minimal att det skulle bli något så det känns onödigt. Däremot måste man ju äta medicin för att "blöda igenom" fast jag har inte idats ta den...glömmer ändå alltid...

Skulle nog svara på nå mer men kommer inte ihåg.

Natti natt!

Anna och Annika: Det verkar vara en spännande match för grabbarna! Dom lär ju va bakis imorgon!

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

Hej hej!

Sara: Duktiga du som promenerar, och Annika också för den delen.

Annica: Du ska se att det löser sig till slut. Krya på dig!!

Skönt att man inte behöver bry sig så mycket om kådisar och så, man är ju redan på smällen. Vi körde också kondomer ett tag efter Alice när jag verkligen inte ville bli gravid. Sen när hon blev lite större och det gjorde mindre så körde vi också på säkra perioder. Är ganska inne på en hormonspiral när bebis kommit ut. Har hört så mycket bättre om den än om koppar, den verkar de flesta ha problem med. Kostar i och för sig 1000 kr men det är ganska billigt med tanke på att man har den i 5 år.

Skulle skriva en massa mer men minnet sviker.

Just det, blir hemma med Alice i morgon då hon har fått ögon fluss igen verkar det som. Nu orkar jag inte ha dåligt samvete mot jobbet längre, jag är så glad för varje dag som jag slipper jobba. Räknar ner för varje dag som går. Men det är klart att det syns i lönebeskedet också att vara hemma med barn, och så var jag ju sjuk själv en vecka i dec. och det var mindre roligt idag när jag fick löne spec.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
Svar på tråden Mina goa vänner!