• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina
    mamma till Viktor skrev 2008-01-23 20:45:38 följande:
    När det gäller preventivmedel så tycker jag dom kan komma med något som är optimalt utan biverkningar! Typ ett piller man måste ta 1 ggr/år eller nåt. Vi har då inte ens något nu, chansen är ju minimal att det skulle bli något så det känns onödigt. Däremot måste man ju äta medicin för att "blöda igenom" fast jag har inte idats ta den...glömmer ändå alltid...Skulle nog svara på nå mer men kommer inte ihåg.Natti natt!Anna och Annika: Det verkar vara en spännande match för grabbarna! Dom lär ju va bakis imorgon!
    Haha, A har bil så jag hoppas han kommer hem nykter
    Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Haha med lite grupptryck Annika så blir det nog en och annan öl även för han!

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

Just det, glömde skriva. Vi har bokat hotell i Sundsvall den 8 mars. Vi ska se Wallmans salonger och mysa. Och så blir det ju en vända på IKEA också naturligtvis. Det ska bli skitmysigt att få vara lite barnfria och ha lite roligt. Måste ju passa på nu, snart är man ju låst igen i ett par månader.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Åh Gud va härligt Agneta! Nu när A jobbar så mycket så tycker jag att han gott kunde fixa med en hotellnatt och mysig middag osv men jag vill ju att han ska komma på det själv Tips anyone?

Annars får jag väl stå ut, "snart" får vi ju semester...

Sofia, haha, ja man vet aldrig. Men så mycket som han jobbat nu och den psykiska press han är under så skulle han nog däcka efter 2 öl.

Sara, ja, verkligen hemskt med Heath Ledger

• mysia

Hallå

Det blev att fara och träna ändå, och det gick riktigt bra måste jag säga. 2 mål gjorde jag. Var så arg för att dagen varit skit, så nu fick jag ut lite aggresioner. Tur att storgrabbarna jag spelar mot tål det, ha ha

Sara: Läste om Heath. Blev ledsen, han var en bra skådis. tycker väldigt synd om exfrun och dottern.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte
    Sara - jättetack.

mysia - skönt du fick ur dig lite "skit", det rensar gott.

Själv är jag just duschad efter Pilatespasset och har svalt min sista tugga Japanskt päron. Är sååååå godissugen men på fredag är vi bjudna på middag av N:s farmor och farfar på restaurang plus att jag och en kompis ska ha lite tjejmyskväll på lördag då våra respektive drar iväg till Övik på hockey, så då lär jag svulla igen... går sisådär att hålla mig nyttig hela veckorna måste jag erkänna... Fundersam Men va f*n, man får leva liiiiite också, va??
    Älskar min lilla Vinge-ling

Klart man får Camilla!

Annika: Ja jag hoppas verkligen det ordar upp sig på jobbet för honom så han kan koncentrera sig på huset! Grattis förresten eller vad man nu ska säga Hoppas ni får pruta!

Blev hemma och sjuk idag trots allt. Är såå tjock i halsen och har grymt ont i nacken som en följd av det. Feber och huvudvärk på köpte så Peter är hemma med Viktor idag men imorgon får han allt gå på dagis.

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Ja, vi är ju också hemma idag. Men Alice har ju bara ögon fluss, lite kletig i ögonen. Pigg och glad som vanligt. Jag hade tänkt att vi kunde vara ute lite och kanske gå på promenad men detta väder kändes inte så kul. Känns ju jobbigt att vara inne en hel dag när hon är så pigg. Får se om vi hittar på något.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

God morgon, eller morgon är det väl inte nu. har varit vaken sen klockan 6, efter inte många timmars sömn. Tindra vaknade nämligen inatt och kräktes. Så det blev att ta fram en smal liten maddrass som jag och Tindra delade på. Kring 2 somnade vi om. Men Tindra rörde sig rätt mycket, så halva jag låg på madrassen och halva kroppen låg på golvet, så det blev inte mycket sömn och kroppen känns lite stel. men vad gör man inte för sitt barn. Nu imorse efter lite vatten kräktes hon upp slem. Vågade inte ge henne välling, så p for och köpte blåbärssoppa och skorpor. Jag ville ha skorpor. har oxå ont i magen och mår dåligt, får inte i mig något annat än skorpor och te.
    Och jag som hade planer för idag. Suck. ja ja,får underhålla lillgullett istället.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Trist att va sjuk Sofia, men ganska mysigt att få vara hemma när det är sånt jäkla bajsväder. Blev ju nån öl för A på hockeyn igår trots allt

Dom skulle ta ett snack ang. huset idag men han sa att det är en annan bekant till dom som också är intresserade så jag antar att det inte är läge att pruta allt för mycket. Men vi får se hur det går, vi har ju ändå första tjing bara vi kan komma överens om ett pris.

Camilla, JA! Man måste få leva också. Matmässigt går det ganska bra för mig men det är betydligt svårare när man går hemma hela dagarna för jag är en ensam-ätare, jag tycker alltså om att äta när jag är ensam, jag tycker det är mysigt. Knasigt eller?!? Colan däremot kan jag inte låta bli, och jag tror att den hindrar mig från att gå ner i vikt trots att det är light.

Svar på tråden Mina goa vänner!