• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Sofia: tråkigt att vara sjuk. Har oxå känningar av halsen + magen nu då.

Alla sjuklingar får krya på sig.

Annika: Lycka till med huset. Håller med om att det är rätt mysigt att få kura ihop sig i soffan när vinden viner utanför.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Alice i Umeå

Såg att det var utförsäljning på Nolia i morgon. Är det någon som ska dit? Funderar på att fara och kanske fynda lite. Hade också tänkt att fara på Team Sportia idag och kolla om det var någon rea på motionscyklar. Vi får se om jag ids dra i väg i detta väder. På lördag ska jag mest troligt fara på bröllops mässan på plaza med en kompis, det ska bli kul.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Annika: jag ä'r oxå en ensam ätare. jag äter när jag är ensam och uttråkad. Stoppar i mig för att ha något att göra. Det kan man snacka om knasigt. men det är nog så många gör.

Tindra har inte kräkts nåt mer än, ta i trä.

• mysia
    Alice i Umeå skrev 2008-01-24 09:47:21 följande:
    Såg att det var utförsäljning på Nolia i morgon. Är det någon som ska dit? Funderar på att fara och kanske fynda lite. Hade också tänkt att fara på Team Sportia idag och kolla om det var någon rea på motionscyklar. Vi får se om jag ids dra i väg i detta väder. På lördag ska jag mest troligt fara på bröllops mässan på plaza med en kompis, det ska bli kul.
    Tror inte det. Skulle vara kul, men vet ju inte hur Tindra mår då. Lät roligt med bröllopsmässa. Kostar det något att gå in?
  • Pingulina

Usch Annica, hoppas att det inte är magsjuka, och att du slipper bli sjuk!! Jo, jag tror att många äter för att man har tråkigt och för at man är ledsen. Jag använder mat tillallt, om jag är glad, ledsen, trött, stressad, ensam, till och med när jag är magsjuk kan jag äta 

Agneta, jag skulle vilja gå på utförsäljningen, skulle behöva ett par thermobyxor, men jag har inga pengar och vet inte när jag får några heller så jag ska nog låta bli. Roligt med bröllopsmässa!

Borde sätta mig och göra en inlämningsuppgift till kursen men jag orkar inte. Och inte orkar jag måla ränderna i tvättrummet heller. Jag är såå lat!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Ja man är ju knäpp men precis som du äter jag oavsett anledning, fast mysigast är nog när man är själv för då är det ju ingen som ser hur mycket man äter Haha så han kunde inte hålla sig! Ja hoppas verkligen ni får huset, det lät på Andreas (via Peter) att det verkligen var drömhuset.

Agneta: Viktor har också gegg i ögonen och på dagis säger som ögonfluss men rätta mig om jag har fel men visst finns det inget som heter ögonfluss???? Det är väl en vanlig ögoninflammation uppkommen av antingen bakterier eller virus? Klart du inte ska ha dåligt samvete jämtemot jobbet!

Annica: Fy för magsjuka!

Älskade unge!
  • Pingulina

Sofia, jo, vi känner verkligen mycket för huset, och det har stor potential. Men just i dagsläget är det inte så mycket att hurra för, men det kan bli Och vi har ju verkligen haft tid att fundera fram och tillbaka ang. huset och vi har kommit fram till att vi vill ha det, så det är ju inget förhastat som vi bara dras med i som det lätt kan bli när man ska vara med på budgivning på ett hus man sett dagen innan typ.

Ögonfluss har jag aldrig hört, det är säkert ögoninflammation.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Latheten beror nog på vädret. Su har ju varit så hurtig länge nu, så unna dig en latdag.

Sofia: Jag har inte heller hört talas om ögonfluss. Dom måste mena ögoninflammation.

Nä,inte kul med magsjuka. Bytte nyss en lös bajsblöja, så nu kommer det ut den vägen istället. Men det innebär väl iallafall att hon får i sig det hon behöver, när hon bajsar, eller har jag fel? Det är ju visseligen löst, men nej, jag vet inte.

Superviktigt att få i henne vätska när hon är lös i magen Annica.

Nä köper man ett gammalt hus får man räkna med några år innan det är i hyfsat skick.

Älskade unge!
  • mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-24 10:48:43 följande:
    Superviktigt att få i henne vätska när hon är lös i magen Annica.Nä köper man ett gammalt hus får man räkna med några år innan det är i hyfsat skick.
    Jag vet. har destilerat vatten och har det i en tillbringare i kylskåpet. hur mycket i taget vågar jag ge henne? Alltså ska hon få dricka så mycket hon vill? Eller ska jag mata henne med sked? För hon vill ju dricka, hon är törstig.
    Tänkte ge henne kokt fisk och morötter till lunch. Visst är det bra mat när man har magproblem?
Svar på tråden Mina goa vänner!