• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!

Kokta morötter i så fall för råa är lösande, rivet äpple är också bra. Nog törs du ge henne ett halvt glad i taget. Så länge om inte kräks är det ju lugnt. Kräks hon för minsta lilla så är det teskedsvis som gäller.

Älskade unge!
  • mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-24 10:59:47 följande:
    Kokta morötter i så fall för råa är lösande, rivet äpple är också bra. Nog törs du ge henne ett halvt glad i taget. Så länge om inte kräks är det ju lugnt. Kräks hon för minsta lilla så är det teskedsvis som gäller.
    Självklart ska hon få kokta morötter. har har ju inte kräkt sen klockan 7 imorse och då var det egentligen bara slem. Sen har hon ju fått blåbärssoppa och nu gav jag henne lite vatten. Och hon har ej kräkts. Bra med rivet äpple, för det tycker hon om. men tyvärr säger hon apelsin hela tiden, och det vågar jag då inte ge henne än.
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

glömde berätta. Imorse före frukost frågade jag hur hennes mage mådde. Då drog hon uppklänningen, klappade på magen och sa, "min mage glad". Hon kände nog att magen mådde lite bättre, fast hon var hungrig och inte ätit nåt sen igår. men hon hade väl fått ut det hon behövde, så magen kändes lugn. Lät bara så gulligt

Gulligt Visst vet du att det helst ska vara osötad blåbärssoppa? Sockrad är lika ofta lösande...

Älskade unge!
  • Liloot

Hej på er brudar!

Här har det skrivit mycket sen jag var in sist! Jobbade hela dagen igår och sen på kvällen så kom jag inte åt Mina favoriter. Dom var nere för nån uppdatering typ hela kvällen.

I eftermiddag kommer Linda, Grace och Sean hem till oss, vill nån annan komma så hade det varit jätteskoj! Men bara så ni vet så är Thea lite rosslig, men det är väl typ alla?!
    Linda och Co skulle komma efter två nångång iaf.

Vi har bokat en stockholmshelg den 22-24 februari. Ska bli mysigt. Vi tar med oss Thea. På lördagen ska jag och johan gå och se Footloose med Måns Zelmerlöf och Sahlene. Johan syster ska vara barnvakt till Thea. Det ska bli mysigt! Och shoppa ska jag

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-24 11:12:31 följande:
    Gulligt Visst vet du att det helst ska vara osötad blåbärssoppa? Sockrad är lika ofta lösande...
    Jag vet, men p råkade köpa sötad ser jag nu. tror inte han tänkte på det. Då kanske det var därför han bajsade löst?

Anna: Åhh vad det lät mysigt med en resa till Stockholm. Är ruskigt sugen på åka iväg med p, nån helg jag är ledig.
    Hade varit så skoj att komma. Så typiskt att vi är krassliga är på umedalen.

har ju aldrig möjlighet att träffa er längre. är sugen på att ha fest här snart. För mina arbetstider stämmer ju aldrig när ni hittar på nåt skoj.
  • mysia

Jag menade såklart anledningen till att HON bajsade löst, inte han.

• Pingulina

Jag var ju hos Sussie igår och hälsade på (tack förresten Sussie ) och då var Linda, Grace och Sean där. Det var första gången jag såg Sean och han är ju redan 4 månader, och otroligt söt förstås Kyss Och Grace har ju också blivit stor.

Ja herregud, våra barn fyller ju faktiskt snart 2! Förvånad

Håller på och tejpar för att måla ränder på väggen, skit dryyygt! Måste ta pauser framför datorn med jämna mellanrum, och snart blir dte lunchpaus.

Anna, härligt med stockholmshelg, och vad praktiskt att ha barnvakt där också! Blir säkert mysigt, ska tänka på er när vi är i thailand Räcka ut tungan

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Tindra ligger och sover i sin säng nu. Hon somnade på soffan framför tv:n. Utan lunch, men hon får äta sen. Tror det  tog på krafterna att kräkas och sova så dåligt inatt.
    Tror faktiskt inte hon kommer att kräkas nåt mer.

Min handläggare på ams ringde bara några minuter efter jag lagt Tindra i sängen. Men hon vaknade tackochlov inte.
    Iallafall tyckte handläggaren att jag skulle kolla upp mina referenser, att dom säger bra saker om en. Och hon tyckte även jag skulle söka jobbet som elevassistent, så det ska jag göra nu. jag skulle även kolla upp boenden som inte går via rekryteringsenheten. Och även vara på rekryteringsenheten lite mer. Så nu måste jag ta mig för lite mer. Vet att ni tjatat på mig om att jag måste vara mer framåt(speciellt Sofia) och det har ni rätt i, jag är bara så himla feg. men nu ska det bli ändring på den saken om jag ska få mig nåt jobb. handläggaren förstod även att jobbet jag har nu inte funkar i längden för min familj. Väldigt förstående och snäll var hon. Och så fick jag veta att hon pratat med hon som har hand om speciellt undersköterskebiten på ams, att det är väldigt dåligt med undersköterskejobb just nu. Nähä, det visste jag inte. Men att så småningom blir det bättre. och jag får söka jobb jag egentligen inte vill ha under tiden.
    Långt inlägg. men så är det iallafall.

Nu ska jag ta nåt och äta.

• litetknyte

Krya på er, sjuklingar.

Skönt att fler resonerar som jag när det gäller svullandet. Är glad att jag inte gillar läsk, för det är nog en stor bov i många viktdraman, som du säger Pingu... Har ju dock godis- och nikotinberoenden så det är ju inte bättre direkt.

Vilket skiiiiiitväder det är idag. Jätte skönt i luften men f*n vad det blåser och snöar. Blä. Måste kanske ut i em en sväng ändå, bara så Vinga får lite luft, men det lockar INTE...

Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!