• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

När jag hämtade Nellie från dagis så stannade vi också ute och byggde en snögubbe, ska se om jag får in lite kort sen Åh, va gott med limpmacka och varm choklad. Vill ha!!

Och så har jag målat grå ränder på väggen idag. Sen blir det svarta. Det kanske är klart lagom tills vi ska flytta Om det nu blir nåt, A hade pratat med dom om huset idag så vi får se vad han säger när han kommer hem.

Annica, hoppas Tindra får i sig nån mat. Och vad bra att du har kontaktat ett ställe där du vill jobba, håller tummarna!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

tack Annika. Jo, Tindra fick i sig sin middag, 1 1/2 varmkorv och mos. hon är mycket piggare nu än imorse.
    Ska bli intressant att höra hur det blir med huset. 

Åhh varm choklad, så himla gott. Ska nog  göra det ikväll och krypa ner under en filt och mysa. 

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

2,2 miljoner vill dom ha för huset, vilket iofs förmodligen är under marknadsvärde så jag kan väl inte säga att jag inte förstår dom. Och vill inte vi ha det så säljer dom det till någon annan för samma pris och annars går det ut på den officiella bostadsmarknaden. Vi håller på och funderar fram och tillbaka nu hur vi ska göra, det är ju så FRUKTANSVÄRT mycket pengar. Och sämst på att spara som vi är så har vi ju typ inga sparade pengar så då kommer ju lagfart och pantbrev till på 75 000. Tror knappast vi gör någon vinst på vårat radhus men man vet ju aldrig.

GAAAH, vad tycker ni?

• litetknyte
    Sofia - jag gillar inte vinter egentligen, men när det är så här pass varmt är det mysigt.
    Vinga blir oxå skitförbannad när man ska klä henne... alltid varit så dessvärre, men d e ju en klar fördel med sommar när de bara behöver skor å en mössa typ.

Pingu - shit vad svårt... När köpte ni ert radhus? Lite vinst bör ni väl göra, eller är marknaden helt värdelös just nu?? Räkna på om ni klarar er om räntorna skulle stiga en aning och sen funderar ni på hur väl ni skulle trivas osv, om d känns värt det. Det ÄR dyrt att köpa hus, så är det ju tyvärr...
    Älskar min lilla Vinge-ling

Gud så svårt Annika! Nu vet ju inte jag vad ni tjänar men det låter som väldigt mycket pengar om man inte har kontantinsats att lägga. Det hade ju varit en helt annan sak om huset varit helfräscht men som jag förståt det så måste ni ju lägga massor med pengar på renovering också vilket innebär att ni säkert hamnar på 3 miljoner i slutändan och för så mycket pengar får man ett sjuhelsickes hus i Stöcke Det är väl helt beroende på hur mycket ni prioriterar ett hus stan. Är det helt otänkbart för er att bo lite utanför så får ni ju knappast något bättre erbjudande.

Har inget råd eller tips annat än att det ALLTID saknas pengar när man är husägare och speciellt till ett hus som behöver renovering....

Hoppas ni kommer fram till något vettigt! kramkram

Älskade unge!
  • mysia

Annika: Det var mycket pengar. Förstår att ni behöver en ordentlig funderare. hur mycket skulle ni få för ert hus? Hur mycket behövdes renoveras? Har dom haft nån där som värderat huset åt dom för att se hur mycket det är värt. Be dom göra det ifall det ej är gjort. Lycka till hursomhelst.

Sofia: ville du ha cyckeln?

Åter till handbollen

Älskar mitt lillgull Tindra

Haha Annica ni blir aldrig av med den man jag VILL ha den vi måste bara hitta ett tillfälle då vi kan hämta den och när du är ledig! Hur jobbar du i helgen?

Älskade unge!
  • Pingulina

Camilla, vi köpte huset för 2½ år sedan och det har stigit i värde, men vi lånade lite mer än det kostade så ev. vinst äts ju upp av det.

Annica, jag tror inte vi vill ta dit någon värderare för då kanske dom höjer priset. Huset är ju värt så mycket som nån köpare är beredd att betala för det och det finns säkert många som skulle betala minst 2,2 miljoner. Men en besiktningsman har vi ju tänkt ta dit iaf. För vårt hus får vi kanske 1,250 max och vi har lån på 1,2 (köpte det för 1,1) så nån jättevinst blir det inte.

Sofia, huset behöver helrenoveras, men inget är direkt akut. Antar att vi kanske skulle låna 2,5 miljoner och sen ta resten vartefter. Och att bo i stan är något som vi prioriterar väldigt mycket och då kostar det ju mer, men sen sparar man ju på annat istället som bil- och resekostnader osv. När barnen (barnet?) blir äldre kan dom ta sig själv till träning, matcher och sånt.

Sen när jag får ett jobb igen och kan jobba minst 75% så har vi absolut inga problem att klara det ekonomiskt, och egentligen gör vi nog det nu också, vi behöver bara slösa mindre och dra ner lite på onödiga utgifter. Frågan är bara hur mycket av ens inkomst man kan tänka sig att lägga på sitt boende. Kanske finns roligare saker att lägga pengarna på?!?

• Liloot
    Annika: Ja det är klart det är mycket pengar... men jag säger som dom andra, om ni kommer trivas och bo där "resten av erat liv" så är det ju värt det.

Har just lagt en febrig Thea. Tyckte att hon kändes lite varm, så jag tog tempen. 39,5 hade hon. Men knappt påverkad av det. Skumt. Hon får vara hemma från dagis imorgon iaf. Johan ska vara hemma. Jag har ju fullbokat så det finns inte en chans att jag kan vara hemma, då får jag jobba ihjäl mig nästa vecka istället.

Hoppas att vi inte smittat er Linda...
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Pingulina

Helt säker på att man kommer trivas kan man ju aldrig veta men känslan är den att vi nog skulle kunna tänka oss att bo i huset och på Berghem resten av vårt liv. Men som reservplan har vi också att vi inte tror att vi gör någon förlustaffär även om vi skulle vilja sälja det framöver.

Anna, hoppas Theas feber är tillfällig. Skönt att Johan kan vara hemma. Hur mycket i förväg behöver jag boka tid hos dig?

Svar på tråden Mina goa vänner!