• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Sara och Sofia, nån speciell orsak till att ni inte vill åka just nu med barnen?

A åkte precis till akuten för att hämta Nellies kusin Elise. Hans lillebror råkade ut för en olycka i eftermiddags och dom blev påkörda av en buss när de satt i sin bil. Men det var tydligen jättemycket folk på akuten och Elise var kollad och fått okej-stämpel men både Robert och Sara har ont i nacken och på andra ställen i kroppen. Så Elise får vänta här med oss medan dom är på akuten, var tydligen ganska livat där. Hoppas att dom "bara" är lite mörbultade.

Stackars Vicke, men som du säger så har han ju bråttom. Och det har ju Conne också, hon är överallt hela tiden fick jag se när vi hälsade på i veckan, visst Sussie?

Sara, men visst har väl ni råd att unna er en mys-lyxhelg, jag tycker absolut att det är värt pengarna trots att det kostar en del. Du får väl boka in en själv utan att fråga den överekonomiska andra halvan

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Haha ja mirakelkurer skulle vi alla behöva!

Har du provat äta lite och ofta? Det fungerar för mig. Regel nr 1 HOPPA INTE ÖVER NÅGOT MÅL. Jag lovar man är aldrig hungrig och blir därför aldrig sugen heller!

Älskade unge!
  • Tuttie

soff: Jag äter ju frukost,frukt,lunch,mellis (knäckemacka + vatten) Middag så jag tror jag äter ganska bra

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!

Annika: USCH så otäckt! Det får vi verkligen hoppas, att det gick bra alltså! Som svar på din fråga: mest för att han inte skulle uppskatta det och det skulle bli allt annat än semester för oss. Åka utomlands på semester för mig är ju att åtminstone en liten stund per dag få ligga i lugn och ro och slappa och kanske ännu viktigare äta en god middag i lugn och ro....  PLUS att flygresan skulle bli dryyyyyyg!

Älskade unge!

Sussie: Jag menade ännu oftare, tex. 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 alltså 7ggr/dag. Vissa är känslig för blodsockerfall och jag har förstått att jag är en av dom så därför fungerar det här på mig. Äter aldrig bara frukt heller utan alltid en smörgås, eller en liten tallrik fil och flingor, ett par ägg osv. Med det inte sagt att det fungerar för alla men det kan ju vara värt att prova.

Älskade unge!
  • Tuttie
    mamma till Viktor skrev 2008-01-25 20:08:20 följande:
    Sussie: Jag menade ännu oftare, tex. 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 alltså 7ggr/dag. Vissa är känslig för blodsockerfall och jag har förstått att jag är en av dom så därför fungerar det här på mig. Äter aldrig bara frukt heller utan alltid en smörgås, eller en liten tallrik fil och flingor, ett par ägg osv. Med det inte sagt att det fungerar för alla men det kan ju vara värt att prova.
    svårt när man jobbar i skolan....
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Alice i Umeå

Hej hej!!

Sussie: Gud vad härligt med utlands semester. Det gick ju faktiskt jättebra för oss när vi var i Turkiet. Lagomt varmt och det är det väl förmodligen också i Bulgarien i maj. Flyget gick jättebra. Alice var ju 1,5 när vi var där. Och lycka till med vikten, det blir ju oftast lättare när man har något roligt mål.

Annika: Hoppas att det gick bra för alla inblandade. Otäckt när sånt händer. Man får ofta en liten tankeställare.

Sara: Precis vad jag tänkte, boka och säg inget så det blir en överraskning. För oss kostade hotellet, mat, show och frukost 2400 kr för båda, det tyckte vi att det var det värt. Ikea blir nog dyrare. Men det ska bli så skönt att få göra något kul utan barn innan bebis kommer.

Annica: Lycka till på prova-på dagen. Och magsjuka brukar ju inte hålla i sig så länge.

Det blev lite shopping idag på Nolia. Köpte ett regnställ och en vinterjacka åt mig själv för 1100 kr. Ord pris 2800kr. Känns kul. Men både regnjackan och vinterjackan sitter som ett korvskinn runt magen just nu men borde bli bra sen. Mamma kunde ha kläderna perfekt och vi är ganska lika i omfång. Peter har fortfarande inte kommit hem från jobbet, mycket att förbereda inför i morgon då han ska stå på bröllopsmässan på plaza.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy
    Annika:
    Jag håller med i precis allt det Sofia skrev om varför jag inte vill åka utomlands med Moa just nu Farfar fyller 60 när Moa är 4 år och då pratas det om att han ska bjuda med oss utomlands och det känns rätt lämpligt för oss.

Sussie:
    Haha, när du kommer på nån mirakel-gå ner i vikt-kur kan du väl hojta till

Och jo, vi har absolut råd att göra nåt mysigt, men mycket ligger nog också i att Magnus är så SJUKT oromantisk. Han fattar nog inte alls vitsen med varför man ska resa iväg och bo på hotell. Just därför känns det inte så jättekul att överraska honom heller, tyvärr Fundersam
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Sara: Om han är så oromantiskt kan jag förstå att vitsen med hotell inte är så stor. Hos oss är det tvärtom, jag är nog den oromantiska men jag uppskattar verkligen när han är romantisk, tycker att det är så mysigt men har svårt att vara lika spontant romantisk som han.

• Alice i Umeå

Appropå utomlands, vi hade ju med oss farmor och farfar och även Peters bror och hans tjej och deras 2 barn och det var perfekt. 3 tjejer som roade varann och alltid farmor som var som ett hök öga över de 3. Man fick verkligen slappa och en kväll gick ju bara jag och Peter ut och åt middag och hade en kväll för oss själva, det var mysigt. Hon sov till och med hos farmor och farfar den natten.

Svar på tråden Mina goa vänner!