• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Vi ska INTE ha några fler barn Hon har i princip skrikit fram till nu och vägrar sova trots att hon är suuuper trött. Nu låter det som att hon håller på att ge sig, ligger och småpjöllrar och skriker om vartannat på en filt på golvet. Vi har ju aldrig passat Elise förut och vi känner henne ärligt talat inte så bra så det blir ju lite jobbigt såklart. Robert och Sara skulle på röntgen för typ 1 h sedan och det var tydligen lång kö där också. Kan nog bli en lång natt.

Ang. resa iväg med små barn så ser vi det absolut som semester trots att Nellie är med. Miljöombytet gör ju mycket och att vi är tusentals mil från A's jobb känns som huvudsaken Och visst, flygresan kommer säkert bli jobbig men jag tror att Nellie kommer uppskatta resan när vi väl är framme. Bada och leka i sanden varje dag och umgås med sina föräldrar som är nöjda och glada Men helst av allt skulle jag ju vilja åka med mina föräldrar så att man hade en "barnvakt" med sig

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Liloot
    Tuttie skrev 2008-01-25 19:55:07 följande:
    Näe vi har ju farmor som är tandsköterska oc hon sa att vi skulle lugna oss . Så då gör vi det. Hon ska kolla tänderna imorgon, skönt!Annars så måste hitta nått mirakelvis som gör att jag går ner massor... Någon som har nått förslag, gärna 1 kilo veckan typ *skratt*Nu blir det Let´s dance
    Cambridge
    mamma till Viktor skrev 2008-01-25 19:54:09 följande:
    Förresten Anna! Vi visste ju redan att Johan hade en stor pung men att han dessutom hade en gigantisk kissblåsa det var något nytt för mig
    ?

Kan hålla med lite om att man kanske inte kan slappa helt med barn utomlands, men jag skulle gäääärna åka ändå om jag hade råd!! Optimalt är ju som Agneta skrev, att man har med sig massa släktingar som kan vara barnvakt då och då

Vårna stockholms tripp blir inte alls så dyr. Vi fick showbiljetter i julklapp, bor gratis hos johans syster. Flyget ner "tar vi på firman" och köper en bil där nere som vi kör upp åt Westbergs bil. Så det enda som kostar pengar är shopping och mat Och stoppet på IKEA på vägen hem kanske kostar lite också

Annika: Fick Andreas nå kåtslag iväll? "Synd" att hon åkte ut, då har han inget att dregla över längre

Tycker dock att Mi skulle åka ut istället...

God natt!!!
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Emeraldy
    Annika:
    Förstår absolut att ni ser det som semester att fara iväg med tanke på hur mycket Andreas jobbar!!

Anna:
    Låter som en lämplig semesterkassa

Idag åker Magnus till Sälen med jobbet och kommer inte hem förrän sent på tisdagkväll. Jag är ju inte van att han är borta så mycket, bara nån natt i Stockholm då och då, så jag tycker det känns skittrist och jobbigt. Extra jobbigt känns det väl iom att vardagen har börjat med stress till dagis och jobb osv. Men allt brukar lösa sig.

Jag skulle också vilja ha ett jobb med schysta förmåner! Vara i Sälen fyra dygn liksom. Jobbar man inom Umeå kommun jublar man om man blir sponsrad med en hundring när det är personlafest

Appropå personalfest så är jag bjuden på en sån med gamla skolan på fredag, det ska bli riktigt, riktigt kul.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Sara: Vad sjysst av ditt gamla jobb att bjuda med dig på personalfest!! Jag blev inte ens bjuden på julbordet när jag var mammaledig... Det tycker jag var otroligt dålig stil. Förstår att det känns tungt att Magnus är borta så länge, Peter åker i bland bort typ 2 nätter och det tycker jag är drygt. Hellst som sagt när man ska lämna och hämta på dagis och så.

I torsdags var jag ju hemma med Alice hela dagen, i går var jag ledig och Peter jobbade 9-22 så då hade jag också henne själv hela dagen och i dag jobbar han 8-16 och det är också drygt att hela min helg får jag ha henne själv. Sen börjar jag jobba i morgon igen så man får liksom ingen egen tid på en hel helg förutom när jag lagt henne på kvällen.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Tuttie
    Sara: usch vad trist att Magnus far iväg, gillar inte heller att vara ensam i flera dagar.

Idag har vi haft tvättstugan sedan kl 07,00, är helt galet här o få tider så det är sånna tider man får ta tyvärr. Men tiden gör iofs inget C vakna 05,15..Så vi var ju vakna
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Pingulina

lä, jag har blivit mer förkyld. Kliar i näsan och jag nyser hela tiden. Jag som aldrig blir sjuk ju

Sussie, huvva va tidigt C vaknade. Nellie har börjat sova lite längre nu så hon vaknar typ mellan kvart i 7 och halv 8.

Agneta, drygt att du inte får nån riktigt helg med egen tid, och dessutom är du ju gravid. Jag tycker du är duktig som orkar!!

Sara, jo, man skulle ha ett jobb med förmåner. Det är väl det enda som är bra med A's jobb. För honom alltså, jag tycker ju inte det är så roligt med alla dessa fester och resor. I vår nångång blir dom bjudna till Italien av nån leverantör. Landstinget är ju som kommun typ. Eller får man nån julklapp från kommunen? Vi fick en jätteful, liten landstingsalmanacka i julklapp. Tack liksom!

Anna, haha, näe, vi hann knapp titta på Lets dance ikväll eftersom Elise bara skrek hela tiden. Huvva, vi fick verkligen flashbacks till Nellies koliktid och båda sa: ALDRIG MER!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Alice i Umeå

Sussie: Kanske lite elakt av mig att skriva men Alice sov till kl 9. Flört Är inte avundsjuk på era barn på morgonen. Nu ska vi snart åka in till stan. Hej hej!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy
    Annika:
    Det brukar vara upp till varje skola (rektor) vilken julklapp man får, men de har väl bara en viss summa så det brukar ju inte bli nån hejdundrande grej direkt Det bästa jag fått var en pocketbok

Idag har vi varit på shoppingtur. Köpte ett par fodrade regnbyxor till Moa, en skjorta, kofta och byxor på halva reapriset till Moa, en handduk till Moa och ett lakan till oss. Plus rakhyvel till mig och tröja till Magnus Sen åt vi lunch på Café Victoria.

Nu ska jag sätta mig och jobba lite. Känns jättekul Fundersam
  • litetknyte

Hej hopp hej hopp.

Här har det bakats på fm, jordgubbspaj och filmjölkslimpa och kall skinkpaj (utan skinka ). Nu har N just åkt till Obbola på förfest innan de ska till Övik och äta middag plus se hockey och när de kommer tebax till stan skulle de visst ut på krogen. Själv blir jag hemma med Vingeling och en kompis. Blir troligtvis ett Sällskapsresan-maraton och maaassa onyttigheter.

Känner att jag håller på att bli förkyld också, har INTE tid att bli sjuk förrän på tisdag i så fall! Drömde inatt att jag missade rekryteringsseminariet på måndag pga magsjuka, ååååh vad drygt d skulle va!! Skrikandes Är så nervös så jag har inte sovit ordentligt sen jag fick kallelsen förra veckan... men snart är det gjort å då kan jag bara gräma mig över hur d gick. Suck...

Sussie - guuud så härligt med utlandsresa! Är sååå avis på er som ska iväg. Vill också på solsemester!!

Jag har INGA betänkligheter vad gäller att åka med barn nu. Tror d skulle bli kanonkul, med tanke på hur mkt Vinga gillar att bada tex. Åååå så mysigt att sitta och bygga sandslott och äta glass vid strandkanten. *drömmer mig bort till trevligare klimat* Klart att det inte blir på samma sätt som när man åkte utomlands utan barn, men jag tror absolut att det är lika skönt fast på ett annat sätt. Att ha med sig fler barnvakter lät ju dock som ett ypperligt tips...

Sara - blä för att vara själv massa dagar! N reser ju inte med jobbet direkt men jag har det ju som Agneta om helgerna då han jobbar 12 h plus sover halva dagarna... inte alls speciellt spännande, men, sånt är tydligen livet. Fundersam

När det gäller jobbförmåner så har d blivit bättre för oss sen Socialpsykiatrin blev intraprenad inom kommunen. Nu får vi iaf julfest varje år, förr i tiden fick vi välja om vi ville ha betalt för en halv jultallrik eller om vi ville ha en julklapp... Wiiiih liksom.

Agneta - haha, förstår att du inte vill byta med dem (oss) vars barn vaknar tidigare, men hur får ni Alice att somna på kvällen?? Eller på dan för den delen? Vinga sov till 8:30 imorse och nu blir hela dan skum... hon har inte somnat än och om jag inte väcker henne vid 15 får vi aldrig isäng henne sen ikväll...

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Ja, det känns roligt att jag blev medbjuden på Östtegs personalfest. Jag tror dock att jag kommer bli avtackad, och att det är därför jag är bjuden, för jag tror inte man brukar bjuda in de som har slutat annars. Men de var duktiga när jag var föräldraledig, för jag blev tillfrågad inför alla fester. Dessutom blev jag ju utbjuden på middag coh fick present när jag fyllde 30

Annika:
    Hur gammal är Elise? Kanske nyttigt att få sig en tankeställare

Camilla:
    Förstår att du är grymt nervös inför måndagen. Lycka till hur som helst

Nu ska jag fortsätta städa. Jiihaa.

Svar på tråden Mina goa vänner!