• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Åh, vad Desperate Housewives är bra Jag har nästan helt slutat kolla på TV, på vardagar kan jag nog påstå att jag ALDRIG kollar. Men DH, Prison Break och Lost måste jag ju fortsätta se när jag har börjat

Nu kryper jag till kojs med Stieg Larsson!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Liloot
    Sofia: Jo, det är nog för att jag är så pass ung fortfarande. Det är jag övertygad om. Kan bli avis på mina vänner ibland att dom har det så "roligt" jämt. Men man minns ju att det inte alls var så skoj allt jämt även fast man inte hade barn. Men som du säger så överväger ju absolut det bra med att barn över det "dåliga"
    Det va lika bra att det inte blev nåt sällskap av oss ikväll hos er, Thea har fått feber ikväll igen. Har gett henne en alvedon, och nu sover hon igen. Lillgumman

Sara: Hoppas du har det mysigt med Stied Trist att vara ensam hemma så länge.

Nu ska vi gå och sova efter en spelkväll. Har spelat TP, Geni, Sybarit, Chicago och 500. Så vi har hållit på hela kvällen, Johan och jag Det var trevligt!

Godnatt!
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Emeraldy

Vad roligt det låter med en spelkväll, Anna! Allt för sällan Magnus och jag gör nånting sånt tillsammans. Kanske för att vi inte gillar samma slags spel

När det gäller "det gamla ljuva livet" så saknar jag det inte ett dugg faktiskt Men så är jag ju en gamm-kärring också Nä, festande saknar jag inte för fem öre. Möjligtvis att jag kan sakna att gå ut och äta med Magnus. Det gjorde vi väldigt ofta innan Moa kom, och det blir ju inte lika ofta längre.

Jag höll på att strypa vårt kattskrälle imorse Skrikandes Moa sov som en stock och så kommer Kisse in i sovrummet och börjar pipa och jama och då vaknar ju Moa på en gång och blir tvärpigg. Klockan var iofs 7, men eftersom Moa brukar kunna sova till 8 när vi är lediga kändes det surt i alla fall. Som tur är så är hon duktig på att leka själv på morgnarna så jag fick ligga och dra mig i sängen till 8. Så nu ska vi gå ner och äta frukost.

• Emeraldy

Hoho, här var det lugnt idag?

Jag har kollat på Miami Ink, ett av få program som jag kan fastna för om TV:n är på. Är så sugen på en tatuering, men jag är så feg Hemlis

• Tuttie

Hellojsan!

Som valigt vaknade C 5,15 imorse , jag blir fan galen. Men A gick upp o la sig i hennes rum och det tog 1½ timme innan hon somnade om o sov till 7.. *jiha*

Sen halv 8 kom hon o väkte mig ås jag drog mig i sängen till 8 käkade frukost, sen gick vi till Maxi o lät Anders sova lite..O nu är dom ute o åker pulka...

Kl 16 ska vi vara i Stöcke idag på 90 års kalas, blir trevligt.

så jag vet inte om vi hinner med nått idag Sara iom att dom små ska sova oxå. Vi kanske tittar in hos dej på vägen en kortis .. vi får se... Jag ringer innan om vi kommer.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Liloot
    Sara: haha, ja Miami Ink är riktigt bra! Dom är ju såååå duktiga!
    Och JA, du är en gammkärring Nää, men det är inte så att jag saknar att  vara ute att festa varenda helg, det blir man ju fort less på! Men jag saknar att kunna vara spontan och göra nåt skoj, även om man kommer på det klockan tre på en lördag eftermiddag.
    Surt att kisse kom och väckte er Skrikandes

På torsdag blir jag gräsänka. Johan ska åka till Budapest med jobbet. Dom ska besöka Suzukifabriken och samtidigt träffa andra återförsäljare av Suzuki från Sverige. Så jag och Thea blir ensam i fyra dagar i helgen. Det kommer nog gå bra, men som ni andra sagt så är det ju jobbigt att vara ensam så länge utan avlastning. Jag får ta hit syrran nån dag
  • Tuttie

Åh Sara, jag älskar det programmet, vi försöker se varje söndag ... Vill oxå gör fler tatisar. Dels har jag o Anders tänkt göra nått som symboliserar oss, sen vill jag göra nått för Cornelia  och sen vill jag även göra nått för pappa. Oj vad dyrt det var nu *skratt*

Gillar verkligen den tatueringen Garver gjorde med cancercellen.. Grymt på att rita verkligen!

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy

Ja, de är grymma konstnärer, tatuerarna

Anna:
    Know the feeling - trist att vara själv.

Sussie:
    Det är okej, vi ska som sagt kanske till morfar med fru. Men slå en signal om ni hinner. Är vi hemma så är vi

Usch, vi har inte varit ut nånting idag. Det verkar ju vara jättefint väder, så man borde ju ta sig i kragen... Men först blir det lunch

• Liloot

Aah, va härligt! Vi tog en promenad in till stan, tog en timme ungefär. Helt underbart väder! Min syster var med också. Johan och Thea for och kollade på farbror gustafs handbollsmatch när vi kom in till stan och jag och Emma tog en fika på Brobergs Sen blev det lite slö-shopping och strosande på stan.

Nu är vi hemma igen, utan Thea. Johans mamma var ledig imorgon, så hon ville ha Thea inatt. Så jag vet inte vad vi ska hitta på ikväll Räcka ut tungan

• Pingulina

Jag är förkyld och frusen och har legat under en filt hela dagen och läst boken som jag lånade av Sofia, som vi ska ha seminarium om på tisdag. Jag börjar ju skolan imorgon och just nu känns det onte som nån bra idé. Var fick jag det ifrån att det skulle vara roligt att plugga igen?? Näe men, jag tycker det skulle vara roligare om jag fick fokusera bara på det men nu ska jag mest troligt jobba, söka jobb och plugga samtidigt.

Mitt GI-liv har nästan varit obefintligt hela helgen. Smörgåstårtan som A hade med sig från jobbet i fredags har vi ätit av varje dag. Men man kan ju inte slänga bort den, fast det är kanske det vi borde ha gjort. Hade bestämt att jag skulle vara duktig kommande vecka och INTE dricka nån cola alls, för jag tror att det är den som sätter stopp för min viktnedgång. Och så hade kag inte tänkt äta n¨åt onyttigt alls, inte ens på helgen. Men sen kom jag på att jag fyller år på fredag och hur roligt är det att inte få fira det med lite god mat och lite tårta.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
Svar på tråden Mina goa vänner!