• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Annika:
    Jag vet att det nog inte spelar så stor roll, men jag vill bara säga att jag tycker du är jättefin och jag tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete för att du unnar dig nånting gott emellanåt Hoppas du känner dig piggare imorgon!

Här har jag ångest för att vi inte har gjort nåt vettigt idag. Det var så fint väder så jag var både sugen på att gå ut och leka och att gå ner på stan. Hade också funderingar på att hälsa på min pappa och hans fru. Av planerna blev det nada Vi har bara strosat på här hemma, Moa och jag. Kanke det jag behövde iofs. Nu ska vi gå och duscha!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Vi var och hämtade igen Alice vid kl 11:30. Skönt med lite mys morgon!! Sen när vi kom hem åt vi lunch och sen gick Peter ut lite med Alice tills hon somnade. Sen har vi städat som tokar. Kl 14 fick vi för oss att åka på Gotnells och kika lite. Man blir så sugen på att köpa nya saker. Sen var jag och handlade en sväng och nu håller Peter på att göra hemma gjort pizza.

Det var skittrevligt på Slagerklubben/cover club igår. Buffe som var helt ok. Men vi gav upp kl 00. Då for vi hem. Cover club var ju faktiskt skitbra, jag som gillar hårdrock. Men jag blev faktiskt lite förbannad. Vi åt ju middag på slagerklubben kl 20. Runt 22:30 gick vi över till cover club. Där inne hittade vi en tjej med barnvagn!! På nattis. Och det var ju inte så låg volym heller. Men bebis sov i vagnen. När vi skulle åka  hem sprang Peter in på max och köpte en burgare att ta med sig hem och jag stog utanför och väntade. Då kom denna tjej ut med barnvagnen och hon stog och väntade på en bil. Lyfter in barnvagnen och sätter sig i bilen med barnet iknät. Polisen stog precis brevid så hon lägger barnet i knät och lägger över sin jacka och sen far de. Vissa människor ska fan inte ha barn!! Jag kände att jag blev super irriterad. Är man så jävla sugen på att gå på krogen får man väl skaffa barnvakt eller stanna hemma. Och att inte ha bilbarnstol till barnet är så oansvarligt!! Hade lust att gå fram och berätta för poliserna som stog där att de skulle stoppa den där bilen så hon skulle åka på lite böter men jag gjorde inte det.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Liloot

Agneta: Nej men fyyy vad oansvarigt! Skrikandes Huga, gå på krogen med barnvagn. Det är en sak tycker jag om man sitter på nån uteservering på sommaren med barnvagn, men inne på nattis. Huvva! Och sen åka bil utan barnstol!! Men är det verkligen olagligt? Är det något som polisen kan ge böter för?
    Min syster var på Cover Club igår också, såg du henne?

Annika: Håller med Sara, tycker du är jättefin som du är

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • litetknyte

Oh my vilken natt jag har haft...
    Vinga vaknade vid 00 och grät för hon hade kräkts, sen kräktes hon 5 ggr till inom tre timmar, fick sova en halvtimme och fick i sig lite vätskeersättning, sov en kvart till och fick mer vätskeersättning - som hon kaskadspydde upp. 8 gick vi upp igen... Jag har inte sovit ett dyft inatt. Sucka!
    N i sin tur kom hem DYNGRAK vid halv 3 så jag har varit fly förbannad på honom idag också.. suuuuuuuuck!

Är sååååå orolig att jag ska bli magsjuk jag med, är ju dagen D imorron.

Vinga har iaf fått behålla vätskan jag gett i små mängder hela dan sen 9, plus ca 1 dl majsvälling, så jag hoppas det var kvickt övergående för henne detta.. Lilla hjärtat, man tycker ju så synd om henne när hon mår dåligt.

Hoppas alla andra har det bättre än vi.

Älskar min lilla Vinge-ling

Anna: Kan du klippa Vicke så här kort?
    Älskade unge!

eller så här!

Älskade unge!
  • Emeraldy
    Sofia:
    Men jisses, vilken söting Vem är det? Och jag tycker Viktor ska ha kvar sina troll-lockar, så det så

Agneta:

Camilla:
    Håller alla tummar jag har för dig imorgon

Här slocknade Moa ovanligt fort ikväll efter att ha gnällt sönder hela kvällen. Hoppas hon inte är på väg att bli sjuk...
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Liloot
    Sofia: Nog ska väl det gå att ordna, men jag håller med Sara lite Han är ju sååå söt i sina fina lockar

Camilla: Hugaligen! Hoppas VERKLIGEN att du inte blir sjuk till imorgon!!!!

Vi sitter och ser på Singing Bee. Riktigt kul program Det skulle jag vilja va med i *fniss*

Förresten, har funderat på en sak, så om nån av ni belästa människor kan svara skulle jag bli glad När använder man ordet Program och ordet Pogram? Ibland ser jag pogram, men förstår inte skillnaden... hmm..
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?

Har aldrig hört något som heter pogram! Så jag kan tyvärr inte svara på det fast å andra sidan är jag ju inte så beläst heller

Haha det var precis det svaret jag inte vill ha för jag har sååånt ångest över att klippa bort trolllockarna men ibland ser han faktiskt inte klok ut och värst är väl att det är så opraktiskt och framförallt varmt för honom... Jaja vi ska diskutera frågan lite mer så får vi se sedan...

Har läst boken om Hagamannen idag...  Helt sjukt. Tycker fortfarande så synd om sambon och barnen och framförallt blir man ju förvånad över hur nära dom varit flera gånger med att sätta dit honom....

Nåja nu måste vi sova så man orkar kliva upp imorgon. Godnatt.

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

HEj hej!! Sitter på jobbet....

Anna: Jo, jag såg att hon var på väg in runt 00 när vi var på väg ut.
    Jo, det är lag på bilbarnstol från dag 1. Man får böter för det. Jag tycker som du, en uteservering på sommaren är ok, det blir aldirg samma volym på musiken utomhus som innomhus, men inne på nattis, det kändes verkligen fel. Men men, alla är vi olika.

Camilla: Hoppas att det är snabbt övergående. Och att du inte blir sjuk. Sist Alice hade magsjuka var strax innan jul. Då kräktes hon typ 3 gånger en kväll och sen inget mer. Sen tog det 3 dygn, sen låg jag också. Kräktes som en tok en hel natt och sen var det bra. Och lycka till i morgon (idag).

Alice 051230 och skruttan BF 080426
Svar på tråden Mina goa vänner!