• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

God morgon

Kram till alla sjuklingar.

Agneta: vad oansvarligt av kvinnan med barnvagnen.

Vi har haft en tuff helg.I lördagsmorse när vi vaknade hade jag så grymt ont i magen och lös i magen, så jag tänkte att, nähä, det blir inge jobb idag. Sen på em mådde jag bättre, så jag åkte och jobbade ändå. men jag frös hela dagen och hade ont i magen. Klockan 20, en halvtimme före jag skulle sluta gick det inte längre. jag rusade in på toaletten och kräktes. pinsamt värre. Så igår var jag hemma från jobbet. Men konstigt nog kräktes jag inge mer, och mådde rätt ok. Så idag ska jag på jobbet.
    Men tillbaka till igår. p började oxå må dåligt, och han kräktes oxå en gång, sen gick det över, idag mådde han bara bra. och envis som han är så for han och jobbade. han mådde ju bra sa han. Blev iallafall ruskigt irriterad på honom imorse. Tindra är grymt förkyld så hon får vara hemma idag. Det är bara det att vi måste ordna barnvakt i em och farmor och farfar hade ont i magen igår. Så jag måste ringa och höra om dom kan ställa upp idag, och kan dom inte det, måste jag ringa runt och höra om nån kan ställa upp. Måste dessutom ringa min chef och säga att jag var sjuk i lördags. En del samtal alltså. och då tyckte jag att det inte var mer än rätt att p kunde ringa och medela dagis att Tindra var sjuk, men nä,det ville han inte. trots att han hade gått om tid till det imorse. Tycker ni jag överdriver? Ja,visst jag är ju hemma och hinner ringa alla samtal, men det känns som man borde dela på ansvaret eftersom vi båda är hennes föräldrar.

Lika bra att ta tag i allt nu. Vi hörs

• mysia

Nu har jag ringt Tindras dagis. Hon får vara hemma idag och imorgon. Vi får se hur det är på onsdag. Är hon fortfarande krasslig, vilket jag tror, så får P ta ut en vab-dag.
    Tindras farmor och farfar var hemma från jobbet idag, men dom mådde rätt skapligt ändå. Dom skulle på jobbet imorgon, så dom kan vara barnvakt ikväll om det inte tvärvänder för dom, men det har jag svårt att tro, när dom mådde ok idag. Så då slipper jag ordna barnvakt.
    Nu sitter Tindra och ser Tubbies som vanligt, tror ni inte man är något less. men hur blir bara arg om hon inte får se. Hon orkar som inget annat.

• Alice i Umeå

Hej!! Peter fick vabba typ 3 timmar i morse för att jag skulle få sova till kl 11. Hon är ju fortfarande kladdig i ögonen, men bara på morgonen. Jag och Alice har bara varit hemma och pysslat och städat lite idag, Peter kommer hem kl 18:30 och jag börjar kl 19. Skönt att man bara behöver vabba 2-3 timmar per dag fast hon är hemma. Fördel när hon är sjuk på mina kvälls veckor. Men synd för mig, jag hinner inte träna eftersom jag sover till 11 och sen har jag henne till 18:30 och  då far ju jag. Det blir långa dagar. Jobbar till 01:45 ikväll. 

Annica: Inge roligt med magsjuka men det verkar ju vara snabbt övergående och det är ju skönt. Har också haft så där ibland att man bara kräks en gång och sen är det bra. Det kan ju också bara vara att ni ätit något olämpligt. Men krya på er i alla fall.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Anna:
    Det finns bara program, pogram är talspråk. Svenskläraren har talat

Jag har haft en riktig helvets-skitdag idag. Åh, vad gärna jag vill hitta ett annat jobb

Sen blir jag lite deppig över en grej. Låter kanske konstigt, men... Allt går ju så himla bra för Moa på dagis. Från dag 1 har hon stormtrivts och inte en gång har hon varit ledsen. Hon bryr sig inte det minsta när vi lämnar på morgonen, det är knappt att hon vinkar, hon har full fart in mot leksakerna. När vi hämtar på eftermiddagen blir hon iofs glad just när hon ser oss, men aldrig att man får en kram eller så. Sen blir hon tokförbannad när vi ska hem. Det blir liksom att vålda när man ska klä på henne och hon skriker som en tok. Det går alltid över på väg till bilen och sen är hon den solstråle vi känner. Självklart är jag glad att hon mår bra på dagis, men det känns ändå knepigt att hon liksom inte bryr sig om oss, förstår ni? Man är ju rädd att personalen ska börja fundera på vad vi är för en knepig familj eftersom hon knappt bryr sig om oss

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Usch, vad jag känner mig kass idag Först får eleverna mig att känna mig som världens sämsta lärare. Sen hämtar jag min dotter på dagis bara för att få känslan att jag betyder noll för henne

Jag får så dåligt samvete, för jag har noll tålamod med Moa när jag har såna här skitdagar. Det ska ju inte gå ut över henne... Hon är inne i en så himla jobbig period då hon gnölar, gnäller, skriker och gråter så fort nånting går emot henne. Nu när jag skulle lägga henne var det det ena med det tredje. Hon skulle ligga på madrassen, nej, i spjälsängen. Hon skulle ha dockan, nej, gosedjuret. Hon skulle ha min kudde, nej, sin egen osv osv. När jag till slut säger ifrån blir hon skitarg och ställer sig upp och skriker som en tok. Och det värsta är ju att jag ofta ger med mig när hon gör så där. Jag vet att jag gräver min egen grav, men fan, ibland ORKAR jag bara inte (Tur att man inte är ensamstående )

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Liloot
    Sara: Jobbigt med en sån dag
    Jag tror absolut inte att Moa tycker att ni betyder noll! Jag tror absolut inte att personalen tänker något konstigt om er! Det är ju vääääääääldigt vanligt det är så på dagis! Prata med personalen om du känner för det, dom kan säkert lugna dig. Skickar massor med kramar till dig vännen!
    Ahaa, pogram är alltså talspråk, då vet jag det Tack!
    Vad sägs om det här? http://platsbanken.ams.se/direkt/37/080125,110080,020911,11,1250837.shtml
    http://platsbanken.ams.se/text/16/080124,110040,020911,30,0008026316.shtml

Nu ska jag ser American Idol
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Tuttie

Tänkte oxå på dej ang Dom jobben Sara. Har oxå tänkt söka dom

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

hej tjejer

Här var det lugnt.
    har jobbat ikväll, det gick bara bra. men tydligen hade jag smittat min brukare, woops. Men hon kräktes dock inget idag, skönt det.

Sara: Skickar en kram. inte kul att ha en sån dag. Angående Moas betende på dagis så tror jag det är så där för många föräldrar. För ett tag sen så var Tindra oxå jättearg när vi skulle gå hem, men nu har jag kommit på ett trix för att få henne intresserad av att gå hem. Funkar kanske inte för alla, men jag brukar iallafall prata om att vi ska gå hem till katten, och fråga henne vad hon tror han gör. och sen pratar jag på om lite allt möjligt för att få henne att tänka på annat, sånna saker som intresserar henne. tex frågar jag om dom sjungit idag, och så brukar vi sjunga en stund. Det tog ett tag innan denna metod funkar, men nu går det alltid som smort att hämta henne. Huvudsaken är att man känner sig lugn själv, annars smittar det direkt av på barnet.Håller med Anna, prata med personalen.
    på morgonen är nog dom flesta barn mest intresserad av sina kompisar. jag får knappt en kram när jag ska gå.

Anna: Såg oxå arbetsannonsen om receptionist, och tänkte genast på Sara. Skulle passa perfekt för dig, Sara.

• litetknyte

God kväll på er!

Lyckligtvis fick jag inte magsjuka inatt eller idag, så jag tog mig iväg på rekryteringsseminariet imorse. Herregud vilken pärs att vara under sån press en hel dag. Är helt urlakad just nu, superspeedad (fast d känns bättre nu, efter ett Piilatespass) och helt tom i bollen!

Tror tyvärr inte att jag kommer få jobbet dock, d finns uppenbarligen för mycket kompetent folk i den här stan… Jag var med hyfsad marginal yngst av oss 8 som var där idag, och alla hade såååå mkt kompetens och erfarenheter så jag kände mig som ett blåbär… Men, jag är en intressant erfarenhet rikare, har definitivt lärt mig nåt och jag gjorde ok ifrån mig trots enorm nervositet. Så, jag får väl vara nöjd att jag var en av de 8 av 90 utvalda idag… Jättelätt att tänka så…

Anna – vad jag vet finns det inget som heter pogram, det stavas pRogram alltid.

Vinga mår lite bättre idag, har fått i sig lite kokt potatis med smör, rivet äpple och rätt så mkt vätska. Men tydligen hade hon varit helspak imorse innan hon åt, bara velat bli buren och gnytt typ. Stackars gumman! Men, som sagt, nu är hon på väg åt rätt håll igen tror jag.

Sofia – vad heter boken om Hagamannen? Den skulle jag vilja läsa också…

Sara – först en stor kram! Sen har jag hört (har ju ingen dagis-erfarenhet själv) att det går i perioder för många barn. Ibland går det klockrent, som för Moa nu, på dagis, och ibland blir det jobbigare för dem att vara utan föräldrarna. Njut så länge detta varar för det är INTE så att hon inte bryr sig om er, snarare att hon är så trygg med er att hon tar er för givna skulle jag tro.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte

Vad konstigt det lät "8 av 90 utvalda"... 8 utvalda av 90 sökande menar jag förstås...

Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!