• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Alice i Umeå

Hej hej!!

Sara: Så där är ju Alice också, hon bryr sig knappt när man lämnar henne och när jag hämtar henne 14 vill hon aldrig gå hem. Man får alltid bära ut en skrikande unge. För Peter som hämtar 18:30 då hon är sista barnet som går hem går det bättre. Alice har gråtit när jag gått en ända gång, och det var nästan värre, då skär det i mamma hjärtat. Var tvungen att ringa dit efter en stund bara för att kolla att allt var bra. Det känns tryggt att veta att hon tycker att det är roligt på dagis.

Camilla: Härligt att du inte blev sjuk. Och det var ju inte dumt att bli utvald av så många. Känn dig stolt än om det inte leder någon vart. Men det får vi ju hoppas att det gör.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Tuttie
    Milla: Det finns både Hagamannen ochd en 777e mannne. båda är om Hagamannen. Tror jag gillade Hagamannen bäst.
    Skönt att du slapp magsjukan, Trist att det känns som om du inte kommer få jobbet.men du ska aldrig säga aldrig
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

god morgon

Var vaken redan halv 5 imorse. Tindra vaknade då och var helt uppjagad. Det tog lång tid innan hon kunde lugna ner sig. men tillslut kunde hon somna om. Tror hostmedicinen ger henne mardrömmar. Och allt slem som kommer upp sväljer hon ner igen, så förkylningen är värre än någonsin. Ringde vårdcentralen imorse och hon fick tid kvart över tio. Så då får vi se vad läkarn säger. är så rädd för lunginflammation och/eller öroninflammation.

Camilla: Var stolt över dig själv, även om du inte får jobbet. Och som du säger, du är en erfarenhet rikare.
    Skönt att Vinga börjar må bättre.

Nu ska jag göra iordning mig.

Vi hörs sen.

• Tuttie

Annica: Ojdå hoppas hon slipper lunginflammation iaf.

Dags att jobba....

är så less på mitt jobb nu villbara kräkas.!

• Alice i Umeå

Sussie: Oj, redan less!! Ja, det är ju helt otroligt att jag stått ut i över 10 år på mitt jobb. Och det har du ju också provat på för ett par år sedan.

Idag är Alice på dagis igen, skönt. Jag ska fara och handla lite och ha lite egen tid, känns skönt. Vi har skitlite jobb nu och det är ju ganska tråkigt. Igår kväll jobbade vi kanske effektivit i en timme, sen lallade vi bara på resten av tiden. Gick hem ganska tidigt, hade lite komptid sen i julas så jag slipper att förlora lön. Nu är det bara den här veckan + 4 veckor till. Ska bara jobba en kvällsvecka till och sen är det 3 dagveckor. Skönt.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Lite info om tindra. Allt så ok ut. Ska dock hålla koll på hennes andning eftersom hon tappade andan häromnatten. Sen ska vi skippa mollipect för den har gett henne biverkningar, såsom mardrömmar och förmodligen aggresivitet. Hon är då väldigt förändrad i humöret.

Nu är det lunch. vi hörs.

• Tuttie
    Agneta: Jajag är skit less, detta är igentligen inte alls vad jag villgöra. Men tog det då ett jobb är ett jobb. Igentligen är jag väl inte less på flickan men jag är less på allt runt i kring. Jag får saker att läsa tex fakta böcker om flickans boktavsproblem men jag har ingen planering allt ska jag bjuda på. O det vill jag inte. Men jag måste ju läsa på för att kunna hjälpa henne på bästa sätt. Jag har ingen som helst handledning nu.. o det gör saker och ting ännu svårare...

+ att just nu tycker ledningen att jag har för mycket tid... När jag i självaverket skulle behöva mer... så det känns bara knas alltting.

Suck!
  • litetknyte

Tack alla för peppande ord.

Sussie - tack för titlarna. Måste kolla upp de där, ingen som har böckerna att låna ut kanske?
    Drygt med jobbet, sådär är det ju alltid... typiskt vård-/omsorgsyrken ju... Kommunen vill tjäna pengar och det går inte att få ihop när man ska ta hand om mskr... *kram*

Agneta - haha, jag är också inne på mitt 10:e år inom samma verksamhet, men jag ÄR less, å då har jag ändå haft studieuppehåll i 4 år. Fast jag jobbade extra plus varje sommar även när jag pluggade.

mysia - krya på lilla Tindra. Hoppas det inte är lunginflammation!

Älskar min lilla Vinge-ling

Lider verkligen med er som otrivs på jobbet, det är verkligen pest och pina!

Sara: Svårt att skriva något peppande men skulle personalen funderar så där om er så skulle dom tänka så om oss också. Viktor va ju precis så där från början och nu när han börjat bli lite ledsen så längtar jag tillbaka till när han inte brydde sig *massor med kramar i alla fall*

Älskade unge!

Camilla: Det är ju kanonbra att vara bland de 8 "bästa"!

Kryapåkramar till Tindra...

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!