• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Tindra tackar för krya på hälsningarna. Det var inte lunginflammation, så det känns skönt. Hon ser faktiskt lite piggare ut nu efter hon sovit.

Sussie: Tråkigt att höra att det är tufft med jobbet.

Är väldigt nervös för morgondagen. Vet inte vad jag ska vänta mig riktigt. jag ska ju vara där en hel dag, ta med mig bekväma skor och lunch. undrar om dom bara vill testa hur jag jobbar för en eventuell timanställning eller kanske sommarjobb. Vågar jag hoppas på mer? Nä,efter alla negativa responser från olika jobb så vågar jag knappt tro på jobb längre. men håll tummarna.

• Tuttie

FAn vilken skit dag jag har haft idag... Vill bara gråta ... flickans föräldrar skyller ALLT på mig. Men men vill dom det så.. Fine!

Sen tillråga på allt så fick jag frågan idag om jag var gravid.. Okej jag är inte smal men fan inte så tjock.. okej ett tidigt stadie... Men ändå frågar man någon som man inte dvet...O det var tillomed hon från skolhälsan

Idag är ingen bra dag alls. Vill verkligen ha nytt jobb.. o en ny kropp..

Blä för allt idag

Gråter

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte
    Sussie - usch vilken dag! Stora kramar! Du är jättefin, så det så!

mysia - lycka till imorron.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy
    Anna och Sussie:
    Jag har sett de där jobben, men de kändes inte helt hundra. Jag är rätt kräsen Radiooperatörsjobbet lät iofs intressant, men då är det ju det där med dygnet runt-tjänstgöring, som jag vet att jag har svårt för (har jobbat skift förut och mådde inte bra rent fysiskt av de oregelbundna tiderna). Receptionistjobbet faller på att det är heltidsjobb under hela sommaren, vilket känns som ett riktigt nerköp att jämföra med nu när jag får vara ledig hela sommaren. Det är ju det positiva med lärarjobbet; arbetstiderna. Och sen gemensamt för bägge jobben; jag är pinsam kass på engelska Generad Positiv jag är va?

Camilla:
    Jag fortsätter hålla tummarna för dig tills rekryteringen är klar

Annica:
    Otäckt att Tindra tappade andan. Hoppas det blir bättre med humöret nu om ni slutar med Mollipect. Lycka till imorgon!

Sussie:
    Tyvärr är det ju så med assistenter; de behövs så otroligt mycket men det finns aldrig några pengar till det. Jag har förstått att det är väldigt ovanligt som jag har det i min klass; 15 elever och en assistent på heltid. Det är bara att tacka och ta emot. Blä, för människor som öppnar munnen i onödan Skrikandes

Sofia och Agneta:
    Jo, nog förstår jag att jag ska vara glad så länge Moa är nöjd på förskolan. Men mitt barnsliga ego skulle bli överlycklig om hon nån gång sprang fram och kramade mig när jag kommer! Men självklart vill jag inte byta mot att hon ska vara ledsen, huvva, vad jobbigt det skulle vara att lämna då

Om en timme kommer Magnus äntligen hem! Det har nog varit nyttigt för mig att få sakna honom lite Generad
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Jag skrev ju så lite i mitt förra inlägg, så jag kan ju lika bra fortsätta

Jag måste bara säga att jag är så stolt över mig själv när det gäller min bilkörning! Ni vet ju hur skraj jag varit för det. Nu kör jag ju flera gånger i veckan eftersom jag ska lämna och hämta Moa. Morgonrusningen genom stan är bra träning I morse blev det dock onödigt spännande. I korsningen Storgatan/E4:an var trafikljusen svarta Ni kan ju gissa er till kaoset, strax före 8. Men jag lyckades lirka mig fram helskinnad

Sen måste jag berätta om en jävlig grej som har hänt i min klass. Ni får ursäkta om jag skrivit det tidigare, jag minns inte om jag gjort det. Hur som helst, förra veckan var det en lek som spårade ur. En tjej hamnade underst i en hög av 5-7 killar. De sparkade på henne, knuffade henne och var allmänt råa. När hon började gråta stod de och hånskrattade. Vet ni vad deras försvar senare var? "Hon sa inte att vi skulle sluta" Är det så de ska resonera om 20 år när de har våldtagit en tjej?

• mamma till Viktor och William

Men fy fan Sara. Guuuuud vad glad jag är att jag inte fullbordade lärarutbildningen! Huvva vilket jobb! Det är ju så mycket "runt omkring". När det gäller andra jobb så tror jag nästan man får inse att det inte finns så väldigt många jobb, spec. utan krav på utbildning, som innebär må-fre 7-16 eller 8-17. Det är nog bara att gilla läget att man får jobba kvällar eller helger känns det som....Fundersam

Älskade unge!
  • Emeraldy

Sofia:
    Hmm.. det är väl så, med jobb alltså... Men jag skulle ju så gärna vilja hitta ett hederligt kontorsjobb, och där är det ju i de flesta fall bra arbetstider. Och så får man resa till Sälen i fyra dygn och bli bjuden på allt

• mysia

Sara: Fy vilken otäck historia. ja,det är en sån säng vi är ute efter, men det känns för sent att ringa nu, men den är säkert redan såld.

Sofia: Är ledig ihelgen ifall du har möjlighet att hämta cyckeln.

Nervös för imorgon. har ingen aning vad jag ska ha på mig, vet inte om dom har arbetskläder eller inte, och nästan alla mina kläder är i tvätten. Snabb hjälp, vad ska jag ta på mig? vill se välvårdad ut, men ifall jag måste arbeta i dom kläderna så vill jag ju att dom inte är för fina om ni förstår vad jag menar.

• Tuttie

God natt...

Kram!

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
Svar på tråden Mina goa vänner!