• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Alice i Umeå

Hej hej!!! Jobbar som vanligt!!
    Sussie: Det var inte snällt att fråga om du var gravid. Jag skulle aldrig våga fråga någon om jag inte är helt 100 på att personen är det. Hoppas hon skämdes ordentligt. Kram på dig!!

Sara: Ja, man får hoppas att vi kan fostra våra barn bättre än det. Vilket försvar att säga att hon inte sa att de skulle sluta.

Annica: Ja, vad ska jag säga. Ta kläder du trivs i om du mäste jobba i dem, men tillräckligt oömma för att smutsa ner.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Suck, jag blir på så dåligt humör när jag inte får sova fast jag är ledig. Bra dagar kan ju Moa sova till 8, då hoppas man ju att de dagarna ska sammanfalla med att jag är ledig. Men inte då. I morse vaknade hon runt 6:30 och var på uruselt humör, var ju säkert trött men kunde inte somna om. Så det var bara att ta på sig lekhumöret och vakna till.

Så idag ska jag nog gå ner på stan och bränna jäääättemycket pengar som tröst

Ni kan ju gissa hur pappig hon är nu. Hon lät så söt i natt när Magnus hämtade henne när hon vaknade. Det var riktig förvåning i rösten när hon sa "Pappa?" Och i morse blev hon sååå ledsen när han skulle gå till jobbet.

Annica:
    Jag skulle ha tagit ett par snygga jeans och en snygg tröja. Jeans funkar i de flesta lägen, lite beroende på modell och skick givetvis.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.

Hej hej vi är också lediga idag! I eftermiddag ska vi på kalas hos en kompis som fyller år. Snart är det sovdags för Vicke, hoppas han somnar trots att han sov till halv åtta i morse!!! Förvånad

Skönt att Magnus är hemma igen Sara.

Älskade unge!
  • litetknyte
    Sara - tack snälla du.
    Har du sökt d där jobbet som domstolssekreterare? D tycker jag lät rätt kul.
    platsbanken.ams.se/direkt/81/080114,110100,020911,11,1238881.shtml
    Gud vilken obehaglig händelse i din klass!

Idag fanns en annons om att de söker en behandlingsass. till Skogsdungen. Jag skulle lätt kunna tänka mig att jobba där, vill ju jobba med barn och ungdomar allra helst i framtiden, men jag ska avvakta och se den här veckan, vill inte helt ge upp hoppet om coach-jobbet än... Dessutom är det bara deltid och skiftgång... helst vill jag ju jobba mån-fre... men men.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy
    Camilla, det där jobbet hade jag inte sett! Jag som kollar Arbetsförmedlingens sida varje dag! Det lät ju jätteintressant, speciellt eftersom man inte behövde nån särskild utbildning. Ska läsa noggrannare ikväll när jag har mer tid. Men jag såg att sista ansökningsdag var imorgon!

Vi har varit på stan på förmiddagen. Köpte skärbrädor (jippie ) och en tröja till mig för halva reapriset. Sen gick vi och åt en näringsrik lunch, jag åt ost- och skinkpaj och Moa fick pannkakor med glass Nu sover tjorven så jag ska kolla igenom posten i lugn och ro.

När Moa har vaknat ska vi till Sussie och Conne en sväng
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Idag var Alice kletig i morse igen. Peter tog med henne till jobbet så jag skulle få sova. Så jag åkte ner på stan runt 10:30 för att hämta tjejen. Då gick vi på stan en stund och så träffade jag en kompis som jag gick och fikade med. Vad synd att jag inte visste att Sara och Moa var på stan, hade varit trevligt att träffas. Det var länge sen. Nu har vi kommit hem igen.

Vet inte hur jag ska göra ikväll, jag har blivit jätteförkyld och har ont i huvudet och bihålorna. Får ju så dåligt samvete så fort jag är hemma. Och det blev ju inte bättre att jag bara fick sova till kl 9 i morse. Ska ju jobba till kl 02. Inte så farligt länge men just nu känns det jätte tungt. Vi får väl se.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte
    Sara - sök sök sök. Du kan ju alltid ringa i efterhand, skicka in ansökan och ringa sen. Tycker absolut det verkar spännande, hade kunnat tänka mig att söka jag med, kontorsråtta som jag gärna kan tänka mig att bli.

Agneta - krya på dig!
    Jag känner mig också smygrisig... hoppas på bättring.

Pilates ikväll. Ska bli sååå skönt. Har träningsvärk i armarna sen i måndags.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy
    Agneta:
    Ja, det var synd Minns knappt när jag träffade Alice sist!

Camilla:
    Du är så duktig som tränar!

Appropå träning och kropp så hade jag faktiskt gått ner ytterligare 0,4 kg sista veckan Detta trots att jag kört bil nästan varje dag eftersom jag lämnat/hämtat Moa. Jag har jobbat på Hedlunda i en månad nu och på den månaden har jag alltså gått ner 1,8 kg

Idag efter Moa hade sovit åkte vi till Sussie och Conne. Conne är aningens mer intensiv än vad Moa är, så jag tror min lilla fegis blev lite rädd för stora läskiga Cornelia till slut

Ikväll har vi varit och handlat och ätit på Frasses. Moa fick alltså pannkaka med glass till lunch och skrovmål till middag Näringriktiga familjen

Nu lägger Magnus henne och jag ska gå och duscha.

Imorgon blir en seg dag, vi har en föreläsning på kvällen så jag kommer inte komma hem förrän 21. Tror dock att det kan bli intressant för det ska handla om barns Internet-vanor.

Ja det lät som en nyttig dag Sara

Duktiga du som tränar Camilla!

Usch idag är jag en dålig mamma.... Fick värsta vredesutbrottet på Viktor idag men jag blir sååå less när han aldrig lyssnar på vad man säger. Ungen går ALDRIG att övertala, lura eller muta. Har han bestämt sig för en sak så är det så. Instinktivt blir det ju att man tex. våldshåller fast honom för att byta blöja eller vad det nu gäller men hur bra är det egentligen att tvinga dom på det sättet? Tjurskalle! Om han bara kunde vara liiiite mindre lik sin far.... Tur att svärmor vet hur det är och förstår att det är tokjobbigt ibland. Det är ju så himla roligt nu när dom börjar förstå är är med på ett helt annat sätt men det svärtas ner av dessa ständiga kamper och trotsaktioner.

*puh*

Älskade unge!
  • Emeraldy
    Sofia:
    Vi har ju faktiskt också börjat uppleva lite humör från vår annars väldigt lugna tjej, så jag förstår dig verkligen. Här är det så att det alltid ska busas. Framförallt när hon ska klä på sig för att gå ut. Då får man jaga henne runt hela huset för att lyckas sätta på en sko osv. När man till slut våldhåller henne för att överhuvudtaget komma iväg blir hon ju skitarg. Vi har ju också provat det klassiska "Nu går mamma/pappa" men då vinkar hon bara och bryr sig inte ett skvatt Och så är det väldigt mycket "kan själv"...

Nu ska jag fortsätta läsa sista Stieg Larsson (ni som ännu inte läst dem - gör det!) och sen ska vi lägga oss i sängen och se ett Prison Break-avsnitt

Natti!

Ps. Nån som vet om Melodifestivalen börjar nästa helg eller helgen därpå? När vi är hos Annika vet jag att det är en delfinal, men jag vet inte om det är första eller andra. Camilla, vet du?
Svar på tråden Mina goa vänner!