• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

God morgon

Grattis på födelsedagen Annika!!

Usch vilket väder. Ska bara ta det lugnt nu på fm. jag och Tindra ska baka med playdoo, och sen i em ska vi på stan med farmor och farfar. Ska ta ut lite kort jag framkallat och så ska vi titta på säng åt Tindra.

Sara: ja innebandy är nog rätt farligt, iallafall för mig. har skadat mig rätt ordentligt 2 gånger. och tränar jag med gummiband skadar jag ju bara ögonen, så jag vet inte om träning är så bra för mig.

Annika: Det blev bra med sofforna. Vi är så nöjda.

• Alice i Umeå

God morgon!! Ja, här blir det nog också bara lugna gatan på förmiddagen. Fy vilket väder. Man vill ju inte gå ut i onödan. Ikväll ska vi fara och hälsa på några kompisar som bor i Agnäs och äta middag där. Känns som om det kommer att bli spännande att köra bil dit. Och hem för den delen.

Appropå bilar, nästa helg ska vi ner till Övik och till att börja med ska vi låna en Peugot 406 sport kombi. Vi lånar den medans Peters bror ska fixa min "lilla" lackskada på Volvon. Trivs vi i den kommer vi nog att köpa den också. Vi tycker ju att volvon börjar kännas lite liten och gammal också för den delen. Det går in två vagnar i den men då ryms inget annat. Och när vi far till Övik eller stugan så blir det ganska mycket som ska med när man har två barn.  

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Agneta: Ni får köra försiktigt idag, Har hört att det varit många trafikolyckor. Tycker det känns rätt jobbigt att bara fara ut med bilen här i stan när det är sånt här väder, men tackochlov så kör min svärfar. jag vill inte köra med min fot. Är rädd att det ska göra för ont att trycka ner kopplingen. Så jag vilar min fot ett tag.
    Spännande med ny bil. Ja,det är ju bra att ha stor bil när man har flera barn. När dom är så här små behövs det ju dessutom packas ner så mycket saker i bilen.

• Tuttie

Godmorgon!

Grattis på födelsedagen Annika

Här är vi två sjuklingar eller jag är sjuk nu och C var sjuk i natt.. Hon har hostat så hon varit nära på kräkas..Vet inte vad det är men nu har hon varit som vanligt... Skönt iofs men undra vad hon fick för attack i natt. Själv hade jag ont i skallen hela dagen igår, hjälpte syrran att flytta med huvudvärk, somna med huvudvärk o vaknar med det..Så jag var inte pigg att gå till jobbet idag..så höll Conne hemma oxå så man kan ta ut vård av barn.

Kul med ny bil Agneta, vi vill oxå ha ny bil om det ska bli en liten i framtiden..Tror knappt vi rymmer en liggvagn.. *skratt* Men det är ett tag tills dess

Annica, kul med nya soffor.

Idag när jag klädde på Cornelia så klappar hon på sin mage.. och säger Onne fin mamma...  Kul att hon uppskattar det man tar på dom.

Ikväll ska Cornelia sova hos farmor hon är ensam så hon ville låna..O det får hon ju självklart... Så vi ska fara på Bio ..Se Arn. Tar 18,00 bion o sen ska vi träffa min mor och Kjell o ta en öl/cider Blir nog trevligt.

Imorrn ska vi våldgästa syrran och se lite mer av lägenheten i dagsljus... O sen är vi lite sugna på att våldgästa Agnetas syrran + karl i deras nya hus ... Vi får se.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

Sussie: Tråkigt att du har huvudvärk. Och att dessutom ta hand om en liten sjukling oxå. Det är tufft. Du gör det bra. Du får väl passa på att lägga dig och vila när Conne ska sova.Visst är roligt när ens barn börjar bli så klok att dom förstår och uppskattar saker. Tindra börjar bli så bortskämd med kläder, så nu börjar hon uppskatta saker i hemmet istället. Hon var helt fascinerad av sofforna. Fast dom är lite högre än dom gamla, så det var lite svårare att ta sig upp för henne.

Sussie:Hoppas huvudvärken gått över tills ni ska på bio. ha så kul förresten.
    Vi ska ha en hemmakväll,se hockey på tv och äta lite gott. Några förslag på nåt fredagsgott? Snacks alltså.

• Tuttie

Tack annica

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Alice i Umeå

Hej hej!!

Krya på dig Sussie. Tycker ni ska fara och hälsa på Ellenor och Tobias, har själv inte varit där sen första veckan de flyttade in där så jag har inte heller sett hur det blivit nu när de fått lite mer i ordning.

Gud vad jag blir rastlös i bland samtidigt som det känns jobbigt att ta sig någon stanns i detta väder. Och jag är less att gå på stan.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte

Grattis Pingu! *hurra hurra*
    Tänkte höra med dig oxå, var det ok att sova över hos dig den 16:e?

Agneta - åååh jag vill oxå ha ny bil! Våran e ju sååååå liten... *drömmer* Vad är det för Volvo ni har nu?

Sussie - haha, sötnos Conne. Vinga är också väldigt medveten om när hon har nya kläder eller vad hon har för kläder på sig öht. Imorse klappade hon på sig själv och sa "tjusigt". Lät ganska kul. Hon har humor bruden min.
    Krya på dig.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Agneta: Är oxå grymt rastlös. jag brukar kunna trotsa snöväder och gå promenader, men jag bör nog ta det lugnt och vila min fot. Du har ingen bra film att se då?
    Själv ska jag passa på att duscha nu när Tindra sover. Det blev att sova inne i vagnen idag. Det är ju omöjligt att ställa ut vagnen på balkongen, det blåser ju åt alla möjliga håll så hur man än ställer vagnen, så blåser det in i den.

J*kla katt, han jamar så högt, kommer snart väcka Tindra.

• Pingulina

Halloj tjejer, och tack så mycket för alla gratulationer!! Kyss

Idag är en bra dag trots avsaknad av familj och "riktiga" vänner Imorse efter att jag lämnat Nellie på dagis så for jag och A och hämtade ut vår nya bil, så nu har vi en sprillans ny Audi A4 turbodiesel. Den är svart och sååå fin Och dessutom vi fick vi en tårta "som tack för köpet" så nu har jag till och med en riktig prinsesstårta idag också, mums!

Och sen gick jag på stan och handlade presenter till mig själv. 2 bh:ar och en bikinöverdel från Ingrids, schampo och balsam från frisören och nya örhängen. Är sjukt nöjd när jag hittar bh:ar som passar bra, tyvärr kostar dom ju lite men vad gör man. Köpte en svart polotröja i lite bättre material också, på 70% rea så det var också jätteroligt. Och nu ska jag äta lunch, har köpt sushi, mums igen

Köpte även vin till ikväll och då blir det hämtmat och onyttigheter i soffan framför tv:n. Kanske jag till och med får nån present av A också, man vet aldrig Många vänner har hört av sog och även mamma och svägerskan så det känns som en riktigt bra dag. Nu gillar jag att fylla år igen.

*svamlar på om mig själv och bryr mig inte om nån annan*

Haha, Nellie bryr sig inte överhuvudtaget om vad man tar på henne, hon är totalt
    omedveten och obrydd om sina kläder

Sussie, krya på er!!

Annica, ni får väl köra med det gamla vanliga, chips och godis

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
Svar på tråden Mina goa vänner!