• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Oj, Anna! Jag som tyckte det var nog jobbigt att vara själv med Moa i flera dygn när jag var frisk! Förstår att det känns tungt!

Idag har vi varit till Holmsund en sväng och köpt en jacka till Moa (via Blocket). Hon har en "dun"jacka, men när det är lite varmare brukar hon ha en tunnare jacka och fleecetröja under. Men hon måste ha tvärvuxit så den känns så trång med fleecen under, så då har vi varit på jakt efter en ny. Tyvärr är ju de typ av jackorna inte på rea så de jag har hittat har ju gått på runt 300 kr, så då kändes det mer lämpligt med 100 som vi betalade nu, för en nästan helt ny jacka. Den är rätt stor (strl 98) men med fleece under funkar det bra och den kommer nog sitta perfekt framåt våren.

Sen har vi varit på lite shoppingturer (det är vi nästan varje helg ) Jag hittade äntligen en vaxduk till Moas bord i hennes rum.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Jobbat hela dagen, nu är det bara 18 pass kvar. Gud så skönt. Snart ska jag krypa ner i badet en stund, är så skönt när jag börjat få lite ont i ryggen.

Anna: Krya på dig!! Förstår att det måste ha varit en jobbig vecka för dig.

Sara: Kul när man kan fynda på blocket. Jag satte ut annons om att jag ville köpa en motionscykel men det har tyvärr inte gett så mycket. Och det är verkligen inte högsäsong för dem ny. Det ligger ju nästan bara vinterprylar ute nu. Men vi får se om jag hittar någon, annars blir det nog nån sån här 800kr-cykel från Obs.

Ha det gott!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy
    Agneta:
    Hade du sålt din Orbitrek eller? Gillade du inte den? Jag antar att en motionscykel skulle kunna funka för min fot, men det är ju sååå tråkigt Skrikandes Men nån form av motion måste jag ju komma igång med

Vi har gjort en hel del affärer på Blocket, både köpt och sålt. Bra när man kan tjäna en liten slant

Har faktiskt sett Singing Bee ikväll, men gud vad besviken jag blev. Vilken otroligt kass produktion!!

Nä, nu gör jag som jag brukar istället; kryper ner i sängen med Stieg
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Jo, orbitreken sålde jag, det gick fort. Hade lånat en cykel tidigare och det funkade väldigt bra när jag var gravid och när Alice var liten. Jag använde den mer än orbitreken så nu tänkte jag köpa en egen cykel. Men det är tydligen inte så lätt att hitta. Hellst skulle jag vilja hitta en sån som jag lånade för den var underbar. Men vi får väl se vad det blir. Nä, nu är det god natt även här. Men jag kryper ner med Leif GW Person för tillfället, han är också bra!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

God morgon tjejer

Nu har Tindra sovit i sin nya säng 2 nätter, och det går bara bra. Första natten så kom hon över till oss utan att vi märkte det. När vi vaknade på morgoen så frågade vi varandra om den andra tagit över henne, men nej. Vi kom fram till att hon öppnat sin dörr och gått själv. Duktig tjej. Inatt vaknade hon dock och skrek, men innan vi b´vaknat till liv och var på väg upp så hörde vi hur hon öppnade sin dörr och sen kom hon traskande.

Idag blir det dagis för Tindra vid 10:30, sen åker jag en snabb sväng till stan, behöver nya underkläder. Sen ska jag på käkgymnastiken och sen jobbet.

Anna: Tråkigt att du varit sjuk, krya på sig. Förstår att du haft det tufft.

Sussie: Håller med om att 9 1/2 månad är bra.
    Ja,tänk att dom varit så små. Vi har fått rensa i Tindras garderob många gånger. Hon blir ju så bortskämd med kläder så det är inte sant. Nu är garderoben fullproppad med kläder, minsta storlek 80, vissa kläder funkar fortfarande i den storleken.

nu blir det mer kaffe, vi hörs.

• Tuttie

Annica: Kan du inte ta kort på nya sängen. 

Kul att hon är så duktig att gå själv...

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia
    Tuttie skrev 2008-02-04 08:47:00 följande:
    Annica: Kan du inte ta kort på nya sängen.  Kul att hon är så duktig att gå själv...
    Har tagit kort. Har bara inte lagt in dom i datorn. måste fylla på plus först.
  • Tuttie

Annica: Aha okej..Om du vill kan jag lägga in den från dig om du bara lägger in den på datan o fl

• Tuttie

Sara: Åh vad hittade du för vaxduk till Moas bord. Är ute efter en oxå.

• mysia
    Tuttie skrev 2008-02-04 08:52:53 följande:
    Annica: Aha okej..Om du vill kan jag lägga in den från dig om du bara lägger in den på datan o fl
    Tack. men det ryms inga fler bilder. det står att jag inte får lägga in fler bilder, förrän jag har plus
Svar på tråden Mina goa vänner!