• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie
    Cornelia väntar på att få blöjan bytt

Här kommer ett kort på Cornelia ..Hon går och lägger sig på golvet i badrummet när hon bajsat.. Ibland kan det ta flera minuter innan hon säger till...
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte

Haha Sussie, Vinga har alltid suttit stilla på pottan huuuuur länge som helst - till för ett par dar sen. Då kom hon in med bar rumpa till mig och sa "mamma, titta däää" och så gick vi in i badrummet där det var kaaaaaaooooos! Ungen hade rivit ut varenda pinal från skötbordet så det gick knappt att se golvet ens. Så, nu är det bara att vakta om man inte vill städa flera ggr om dan därinne.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Alice i Umeå

Jo, nog har man ändrat syn på bilarna. Nu kan jag nog inte tänka mig vara utan kombi även när barnen blir större. Varför skulle man inte ha kombi??? Visst är det lite dyrare i inköpspris men de har ju ett högre värde om man vill sälja också. Och man behöver ju inte ens packa smart, det är ju bara att ösa in. Ser nu på syrran och hennes karl, mazda 626, de fick spadar av oss i julklapp och fick inte ens med dem hem. Vi fick ta med dem när vi åkte dit efter jul. Men smaken är som baken, men jag kan nog inte leva utan kombi framöver. Nu ska vi snart åka och hämta Peter och sen åka på middag, trevlig kväll på er allihopa!!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte
    Agneta - ja, jag önskar mig en kombi. Vi har ju bara en liiiiiten Seat Cordoba nu. D ryms en del men så fort man ska ha med vagnen är det knök, och nu när Vinga blivit längre så försvinner genast en plats i bilen för att vi måste dra fram sätet max... men men... det GÅR ju även om jag hellre hade haft en större bil, om vi haft råd.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Våran nya A4 är ju en kombi, tycker att den är riktigt snygg faktiskt. Fast jag är nog inte så kräsen egentligen, har inte direkt nåt bilintresse.

Sussie, haha, va söt Conne är som ligger inne på toan och läser och bajjar

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mamma till Viktor och William

Sööööt Conne!

För oss är det bara korkat att köpa en annan bil än volvo och såklart är ju V70 drömbilen. Fast 850 är jag skitnöjd med så den duger gott och väl. Personligen är jag inte alls förtjust i V40. Tycker dom känns små och plastiga men enligt Peter är det den volvobil som krånglar minst så det är nog ett bra köp.

Åter till arbetet och sedan hem och stup isäng!

Älskade unge!
  • mysia

Sitter här med ett glas vin. Har sett på hockey framför tv:n ikväll. Lite nyttigt försökte vi äta. morot och gurkstavar med dipp, och så gjorde vi krustader med skagenstuvning. Mums. är proppmätt nu.

Kan inget om bilar så jag ska inte ens lägga mig i diskutionen, men jag kan säga att jag är nöjd med vår passat variant.

Sussie: Söt bild på Conne.

Hade en väldig trevlig eftermiddag. Vi var först och handlade och då fick Tindra 1 tubbiefigur av mig och så köpte farmor och farfar en annan tubbiedocka + en pippidocka.
    Vi for sen vidare på barnens hus och där fick hon ett sopset, en ny hakklapp och en kavel och kakformar(vet inte vad det heter)till playdoodegen. For sen till babyproffsen, blev dock besviken på deras säng, så vi for till sängjätten och där hittade vi en bra säng, som det dessutom var 30 % rabatt på,1990 kr, kostade den, inklusive madrass, så vi ska hämta den imorgon. Nu har min lilla tjej blivit stor.

• mysia

Här var det lugnt. Trist väder idag. Blir nog en innedag idag igen. Ska dock gå en promenad med Tindra när hon ska sova. lite luft behöver man ju. Och i em blir det att sätta ihop sängen.

Det var allt så länge, nu ska jag och Tindra leka med playdoo. Hoppas alla får en bra dag. Vi hörs.

• Pingulina

God morgon!

Nellie vaknade 06 imorse och ville ha mjölk och sen somnade hon om och sov till 08, så jag är nöjd Vi har bara myst hemma i väntan på att far  i huset ska vakna, men nu tror jag vi ska ta oss ett bad. Känner mig frusen och kall så det blir skönt med en varm dusch.

Annica, var har ni köpt er playdo-deg? Det kanske Nellie skulle tycka är roligt... Trevligt med shopping till tindra igår. Hon fick så mycket saker att man kunde tro det är hennes födelsedag Hur ser sängen ut? Vi är ju pckså på jakt efter en säng till Nellie men dom jag har sett har legat kring 2000-2500 kr, men jag vet inte, jag tycker det är mycket pengar. Jag kikar på blocket ibland men jag hinner aldrig ringa i tid på dom jag vill ha, dom är alltid sålda när jag ringer.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Det är Tindras farmor som gjort playdoodegen. jag vet, hon är så bortskämd min lilla tjej, ha ha. hur ska det gå i framtiden?
    Vi köpte den på sängjätten. Den gick på över 2000 utan madrass i vanliga fall, men vi fick den som sagt för 1990 inklusive madrass. Vet dock inte hur många dom har kvar. Utgående modell. Den finns tyvärr inte med på hemsidan, säkert därför den är utgående. men den har stöd(eller vad det nu heter)på sidan, både vid huvudet och nere vid fötterna. men ändå plats i mitten så hon kan gå ner själv. var det inte ni som ville ha en sån säng för Nellie snurrar runt? eller var det nån annan jag tänker på?
    Men du kan ju prova och ringa dom för att se om det finns nån kvar, 090-13 29 60
    Sängen heter stompa luna utdragsbar barnsäng

Svar på tråden Mina goa vänner!