• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Annika: Glömde. den är träfärgad, minns inte vilket träslag, och på gaveln, fram och bak är den typ beigefärgad

• mysia

annika: mer mot det vita än den beiga hållet tror jag det var.

• Emeraldy

Hej på er!
    Jag hade en helt fantastiskt rolig kväll igår när jag var på personalfest med gamla jobbet. Festkommittén hade gjort ett dunderjobb - allt var verkligen perfekt!! De hade caterat mat från Åsas kök. Jag hade aldrig hört talas om henne innan, men nu vet jag definitivt var jag ska vända mig om jag behöver catering Jättegullig tjej som lagade helt otroligt god mat. Igår åt vi potatis- och rotsaksgratäng, nån kyckling med pepparsås, mozzarella och salamispäckad fläskfilé, jättegod sallad och underbart bröd med kryddsmör. Allt var så gott så det går inte att beskriva!

Det kändes dock lite vemodigt eftersom jag blev avtackad (fick en jättefin ljuslykta från Village). Jag har ju kvar en av mina bästa vänner där, och kommer ju på så sätt ha kvar kontakten med skolan, men nu kändes det så definitivt slut på nåt sätt. Jag trivs ju bra på Hedlunda och har fått ett fint mottagande där, men personalstyrkorna på de olika skolorna ser rätt annorlunda ut. På Östteg är det ett riktigt partygäng, med ganska många män och unga. På Hedlunda känns det som jag sänkte medelåldern med 20 år när jag började

Stort grattis till dig, Annika  Roligt att du fick en bra dag.

Sussie:
    Hoppas du och Anders fick en mysig kväll igår.

Appropå bilar så är jag totalt ointresserad, däremot har jag ju ett tycke för vad jag tycker är snyggt och inte  Jag är jättenöjd med vår V70. Vi bytte ju från V40 och först trodde jag aldrig att jag skulle kunna köra V70 eftersom den är så mycket större, men det är ju bara en vanesak. Audi A4 är fin. Min drömbil är en BMW X3 tror jag den heter. Eller en Porsche Cayenne som brukar stå på vår gata, men Magnus säger att den går på uppemot 1 miljon så den blir det nog inte nästa gång

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Jag fick det här i mail av en kompis. Det var ett sånt här "Skicka vidare till alla dina vänner och bla bla bla" och sånt bryr jag mig aldrig om, men texten var riktigt fin tycker jag:

Historien handlar om en mamma som för en tid sedan skällde på sin 5-åriga dotter för att hon slösade på en rulle med dyrt guldfärgat omslagspapper. Pengar var det ont om och hon blev ännu mer upprörd när hon såg att dottern använde pappret att dekorera en ask som hon placerade under julgranen.

Hursomhelst, den lilla flickan gav presentasken till sin mamma nästa morgon och sade,   'Den är till dig, Mamma.'

Mamman blev generad för hennes tidigare ilska mot flickan, men hennes ilska blossade upp igen när hon öppnade presentasken och såg att det var tomt.
    Hon sa till sin dotter med harm i rösten.
    'Vet du inte unga dam, att när du ger bort en present är det meningen att det skall vara någonting i paketet?'

Hon hade tårar i sina ögon och sa, 'Men, Mamma,det är inte tomt! Jag blåste kyssar i den tills den blev full.'

Mamman blev förkrossad. Hon föll på knä och slog armarna om sin dotter och bad henne och förlåtelse för hennes obetänksamma ilska.

En kort tid senare tog en olycka dotterns liv, och det sägs att mamman behöll det gyllene asken bredvid sängen för resten av hennes liv.
    När hon helst kände sig nere eller mötte svårigheter öppnade hon asken och tog ut en inbillad kyss och mindes kärleken från barnet som hade lagt kyssarna däri.
    En verkligt underbar känsla, denna gåva till oss är en ask full med ovillkorlig kärlek och kyssar från våra barn, familjen, vännerna. Det finns inget mer värdefullare än detta.

• mysia

sara: Jättefin text. Väl värt att tänka på ibland.
    Roligt att du hade en trevlig kväll.Har inte heller hört talas om åsa kök, lät supergott.
    Du,det var ingen billig bil, men säkert väldigt fin.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Vi hade jättetrevligt hos våra vänner i Agnäs igår, var inte hemma förrän 02. Men men...

Sara: Vad roligt att du hade trevligt och fick god mat. Jätte gullig text, verkligen.

Annica: Vad roligt med en ny säng till Tindra.

Ja, som sagt, vi har varit skitnöjd med volvon, mer driftsäker bil får man leta efter. Krånglar aldrig och billig och laga, hellst när de passerat 7 år. Därför är jag lite osäker på om Peugoten men samtidigt behöver vi en större bil och bestämmer vi oss för den så får vi den för ett riktigt bra pris, vi köper ju den av Peters bror och han har köpt ut den via jobbet så han fick ett bra pris när han köpte den.

Vi har varit ute och skottat lite på förmiddagen, jag och Alice. Skönt att komma ut en stund. Men promenad skiter jag i, det är ju så jävla oplogat här på umedalen, man blir ju galen.

Alice 051230 och skruttan BF 080426

PLAYDOO

5 dl vetemjöl

2 dl salt

2 msk alun

1,5 msk matolja

5 dl varmt vatten

Karamellfärg

Älskade unge!

Usch Sara sånt där grin man ju av!

Älskade unge!
  • Emeraldy
    mamma till Viktor skrev 2008-02-02 12:37:40 följande:
    Usch Sara sånt där grin man ju av!
    Haha, jag gjorde faktiskt det
  • Emeraldy

Var är Anna förresten?

Svar på tråden Mina goa vänner!