• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie
    mysia skrev 2008-02-04 15:53:46 följande:
    Är nu tillbaka från käkgymnastiken. Har dock inte så mycket känningar i käkarna som jag brukar ha efteråt. Så det är ju bra.Camilla: Oj, vad berest du är. Jo,vi har hittat en billig resa. men vi ska ska som sagt diskutera det ikväll. men jag är väldigt peppad på att åka. men ekonomin har tyvärr nåt att säga öxå.Sussie: ja,det var lite skillnad. Men tog ni apollo smile? Det är kanske lite dyrare.Ska strax på jobbet. Inte ett dugg peppad, men men, det är ju bara 4 timmar.
    Vi tog oxå det...
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia
    Tuttie skrev 2008-02-04 15:56:16 följande:
    Vi tog oxå det...
    Ok, men då var det kanske billigare när ni beställde. Ni tog mat och försäkringar och så?
  • Tuttie
    mysia skrev 2008-02-04 15:58:49 följande:
    Ok, men då var det kanske billigare när ni beställde. Ni tog mat och försäkringar och så?
    Japp.
  • Pingulina

Här pratas det resor ser jag. Själv har vi nu bara 2 veckor kvar, tycker det har gått så jäkla fort på slutet. Och nu ska jag ju jobba 8o% fram tills vi far eftersom jag ska jobba in tiden när vi är borta så då kommer det gå ännu fortare.

Sussie, tyvärr är det nog så att man kan få andra hotell än de som finns i katalogen när man bokar ospecat. Det fick vi när vi bokade ospecat till Grekland sist. Eller det var inte ens ett hotell det vi fick utan mer typ lägenheter, ingen pool och inte ens en reception. Men det går ju ändå, men var beredd på något lite sämre så får ni bli positivt överraskade om det är bättre än så

Camilla, hur mycket jobbar du nu då? Hört nåt om jobbet du sökte?

Blä, nu måste jag sätta mig och skriva en tråkig inlämningsuppgift, ångest!! A jobbar över och jag vill helst bara slappa i soffan...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Ja visst är det så..Men vi chansar... O inget kan vara värre än det vi fick till Turkiet för förra året... Men visst man får vara berädd på skit.

När man bokade stog det...Vissa kriterier (heter det så?) som man vart lovad liksom..

Trist med "läxa" Hoppas den går fort.

Åh 2 veckor...Vad gött

• Liloot

Åh, va mysigt med utlandsresa! Jag ska ju åka med mina systrar och mammsen första veckan i juni. Inget bokat än, men vi ska avvakta och se om vi hittar nåt billigt. Blir säkert turkiet eller grekland skulle jag tro!

Idag har jag jobbat och sen haft mattelektion till halv nio. Prov på måndag.. ghaaaaaaaaahhhhh!

Nu äre american idol!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • litetknyte
    mysia - jag är inte alls så berest som jag skulle VILJA vara, men jag har så länge jag kan minnats alltid prioriterat att resa så..
    Förstår att ekonomin måste få säga sitt också, men jag hoppas ni tar er iväg, det är ju så härligt.

Pingu - jag jobbar bara extra, idag och nästa måndag, plus att jag är på APT varannan onsdag fram till mars och en halv planeringsdag den 13:e.
    Inget hört från andra jobbet än, har typ gett upp... men men.

Blä vad nega jag känner mig! Min chef ringde i eftermiddags och frågade om jag kan tänka mig att flytta på mig när jag ska tillbaka och jobba. Antingen till ett äldreboende eller till boendestöd västra eller var det var. Åååååh vad jag inte VILL jobba med det här längre. Äldreboendet går helt bort, trivdes inte alls med att jobba inom äldreomsorgen, så om jag flyttar på mig blir det nog till boendestödet, men jag VILL INTE!! Ska jag tvunget jobba med det här så vill jag helst vara kvar på Ersboda där jag känner de flesta, orkar som inte börja om känns d som... men jag blir väl så illa tvungen skulle jag tro... Fasen vad drygt det känns att ha jobbat en halvdag och direkt vara inne i jobbdeppen. Suck.
    Är glad att det var Pilates idag iaf, mår lite bättre efter det tack å lov...

Nu är det natti! Kram på er.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Åh vad härligt med utlands semester. En sak som är värd att kolla, resebolagen vill ju gärna att man ska ta deras försäkringar. Kolla upp vad ni har i hemförsäkringen och vad ni har via visakortet, där har man oftast försäkringar redan som täcker det mesta. Men man glömmer ofta och kolla det.

Idag ringde de från försäkringskassan, jag är beviljad hel havandeskapspenning från 1 mars. Skönt att det är klart. Än om jag var helt inställd på att jag skulle få det. Har ju 2 jobbarkompisar som gått på havandeskaps penning och vi har exsagt samma arbetsuppgifter. Måste dock ändra min inkomst, har inte gjort det sen jag gick på mamma ledighet -05. Har ju ökat i lön en hel del sen dess.

Och så var jag och köpte en motions cykel idag som jag monterat i kväll men nu känns det lite sent att sätta mig och cykla. I morgon blir nog bra.

Camilla: Tråkigt att det inte känns roligt att komma tillbaka till jobbet. Inte kul när det är så.

Anna: Vad härligt att du håller på att krya på dig, här är vi också förkylda. Inte så kul. Men men...

God natt på er!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

God morgon

Det blir ingen resa för oss. Även om vi absolut vill iväg så ansåg p att det gör det svårt för mig att hitta ett nytt jobb än det jag har. För om jag får ett annat så är det inte så kul att säga ,nä men jag ska iväg en vecka. Tror dock att om jag skulle få ett annat jobb så skulle dom acceptera det, för om jag bokat redan före så kan dom inte göra nåt åt saken. men jag får tyvärr ge mig den här gången. Ska ringa rekryteringsenheten idag och höra hur det ser ut på arbetsfronten. Jag mår så ruskigt dåligt just nu, vill bara storgråta. Allt jag säger och gör blir fel. Har massa hushållsgrejer att göra och varje morgon är det så stressigt med Tindra, trots att jag inte ska iväg sen. jag måste vara helt dum i huvudet. Hur ska jag palla ett heltidsjobb när jag reagerar så här när det finns all tid i världen. Fast då kanske får mer hjälp på morgonen av P. Förlåt för mitt ego och negativa inlägg, behövde bara skriva av mig lite.

• mamma till Viktor och William

Oj här var vi ressugna!

Härligt Sussie med en liten vårsemester!

För oss blir det den årliga fjällresan och det ska bli underbart skönt! Gruvar lite för bilresan bara... Fundersam

Agneta: Skönt att du får havandeskapspenning! Tycker alla skulle få det som vill. Heja heja med träningscykeln, jag MÅSTE hämta Annicas snart!

Ååååååå vad kul det ska bli med Melodifestival på lördag! *längtar*

Annars tycker jag livet är bra tråkigt nu. Alltså de här lediga dagarna mitt i veckan.... Det finns ju inget att göra!

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!