Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Sussie, tror (eller hoppas) du att du är gravid?

Sara, sorry, kan inte hjälpa dig med din fråga, kan du inte ringa kommunen och fråga?

Sofia, jo men helvete, vi har ju råd med 2 hus om vi så vill, haha eller så inte Jag har ju knappt nån inkomst så det jämnar ju ut sig

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Sussie, ja, det lär ju visa sig om ett tag hur det än är Men du kan ju inte ställa till det så att det måste bli ett nyktert pyjamasparty för dig

• Pingulina

Ja, det är såklart jätteskönt att A har en bra och fast inkomst, speciellt eftersom vi kommer ta på oss ett rejält huslån. Men jag vågar inte känna mig nöjd innan jag också har ett jobb på minst 75%, och hellre då ett längre vik än ett par månader. Det som är negativt med högre inkomster är att man ökar utgifterna lika mycket Fundersam

Anna, KICKS håler jag med dig om, jättesvårt att få hjälp. Body shop har trevlig personal men jag vet inte hur det r på läppstiftsfronten. Så det är nog MUS som gäller, du får allt vänta

• Pingulina

Natti natti!

• Pingulina

Japp Sara, Nellie fick utslag på kvällen på den fjärde dagen när febern hade gått ner, så ni ser ju om febern sjunker och utslagen kommer ikväll eller imorgon kanske. Är hon hängig fortfarande?

• Pingulina

Näe, Mora Träsk är nästa fredag. Hoppas att det är nån annan som vill gå för det är ju inte lika roligt att fara ensamma.

Ikväll blir det bara lugnt skulle jag tro, ska snart åka på Maxi och handla lite saker vi behöver och mat, och vin, så det blir myskväll hemma, det behöver vi!

Ni skulle iväg med husvagnen va?

• Pingulina

Har nyss ätit lunch och till efterätt blev det lite Rocky Road-glass, såå gott, det är ju fredag

Var iväg på Strömpilen och köpte ett par jeans och ett par svarta lite "finare" mjukbrallor, behövde verkligen byxor som jag kan ha på jobbet. Och så blev det en enkel svart topp som passar till det mesta, praktiskt att ha med enkla, enfärgade toppar till Thailand så att man kombinera det mesta och därmed minimera packningen. Blir ju lätt för mycket ändå när man ska iväg. Nellie fick ett par jättehärliga mjukisbyxor och en pyjamas från Lindex.

Var ute efter vinterskor till Nellie också men på Maxi fanns det inga skor i Nellies storlek kvar. Ska ta en promenad till Skokanonen på Mariedal när jag hämtat Nellie och se om det finns några skor där.

Annica (och Sara och Camilla), jag tror att psykologstudenternas mottagning är riktigt bra, och att slippa betala en massa underlättar ju för att man verkligen ska gå dit, men kuratorer finns ju som sagt på vårdcentralerna också. Tyvärr tror jag att dom har låååång kö.

Ja, det är verkligen hemskt hur grymt klimatet är på skolorna idag. Och att ens barn ska ha det bra är ju det viktigaste i ens liv, jag skulle nog också bli en grottmänniska som den pappan sa. Det vi kan göra som föräldrar är ju att skapa ett bra nätverk runt våra familjer så att skolan inte blir det enda stället där barnen kan ha kompisar. Och även att gå på aktivitetr som inte har med skolan att göra för där kan man ju också träffa vänner. Men självklart vill man ju att barnen ska ha kompisar på skolan också eftersom de tillbringar mycket tid där...

• Pingulina

God morgon!

Det blev inte så trevligt igår kväll som jag tänkte. Efter middagen fick jag jätteont i magen och tillbringade kvällen i fosterställning i soffan. Fortsatte att vakna i natt med ont i magen och illamående och magen känns lite sådär nu också och illamåendet kommer och går. Usch, jag vill inte att det ska vara magsjuka, blä. Nellie och A mår då bra än så länge.

Idag verkar det inte bli så fint väder. Bra, så kan jag sitta inne och plugga med gott samvete.

Sofia, grattis till den nya lönen!! Vet dock ingen bra sjukgymnast, har du ont?

Sara, jag tycker det är rätt av dig att vara ärlig, föräldrarna måste få veta att allt inte är okej.

Jag ska vaxa benen nästa vecka, någon som gjort det eller vet hur långt man måste "spara ut" håret på benen för bästa resultat? Har inte rakat benen på ett par dagar och har inte tänkt göra det fram till fredag när jag ska vaxa. Undrar hur ont det gör? Det kan ju inte vara värre än att föda barn och tatuera sig?

Anna, haha, lycka till med benvärmarna ikväll Förresten, jag skulle vilja ha såndär Jennifer ANiston-färg på håret. Ljusbrun skulle jag säga att det är men du säger väl blond Det kanske inte går att få till nu på en gång men så småningom tänkte jag

• Pingulina

Anna, jag får väl rycka dom jävlarna med pincett direkt dom tittar fram

Vem ska ni gå ut med då? Sofia tycker väl att man inte går nånstans efter melodifestivalen för då är det ju läggdags.

• Pingulina

Camilla, ni kan ju sätta er och ta en go-fika nånstans

Anna, inte roligt att vara ensam på alla hjärtans dag, dåligt av dom att lägga kursen då. Inte för att vi brukar göra nåt speciellt (trots att det även är vår förlovningsdag) men det kan ju vara trevligt att bara få äta en extra god middag tillsammans eller nåt.

A har farit iväg med Nellie till Umåker för att se när deras häst kör ett provlopp. Jag stannade hemma för att försöka plugga men det går sådär. Håller på att somna hela tiden, är såå trött då Nellie vaknade ovanligt tidigt idag, 06.25. Men imoron är det min sovmorgon.

Jag mår lite bättre nu, bara lite illamående mellan varven, dock fryser jag jäkligt mycket. Ska hämta ett par tjocksockar och fortsätta plugga.

Svar på tråden Mina goa vänner!