Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Fasen också Annica! Vem är dina referenser då ochhur bra känner dom dig? För detverkar ju vara där det strandade enligt han som ringde, eller har jag fel?

Jag tycker också att du ska söka klassassistentjobbet, för detär ju på heltid, och även om det bara är till augusti så är det ju bättre än till slutet av februari som du har nu, eller? Jag tror det är lite mycket att begära att du ska få fast tjänst och heltid på en gång...

Jag ska ringa samtal nu till min a-kassa och försäkringskassan, men det är ju sån jävla telefonkö jämt Skrikandes

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Annica, en grundregel är ju att man bör ha kontaktat refernspersoner man anger så att dom vet om att dom kan bli uppringda. Din referens som känner dig väl, är det en personlig eller yrkesrelaterad kontakt ni har då?

Jag förstår att du är ledsen, jag försöker bara hjälpa dig så att det kanske går bättre nästa gång...

• Pingulina

Ja, men det är ju bra, för då känner den personen till hur du funkar i din yrkesroll. Sen kan det ju vara så att den där mannen "skyllde" på referenspersonerna utan någon egentlig orsak, kanske en hyfsat "lätt" sak att säga när man ska nobba någon.

Jag fortsätter hålla tummarna för dig Annica! Skulle du få nån mer hjälp från arbetsförmedlingen?

Sitter fortfarande i telefonkö... Kommer ju inte ens hinna i tid till Sussie med den här farten...

• Pingulina
    mamma till Viktor skrev 2008-01-23 20:45:38 följande:
    När det gäller preventivmedel så tycker jag dom kan komma med något som är optimalt utan biverkningar! Typ ett piller man måste ta 1 ggr/år eller nåt. Vi har då inte ens något nu, chansen är ju minimal att det skulle bli något så det känns onödigt. Däremot måste man ju äta medicin för att "blöda igenom" fast jag har inte idats ta den...glömmer ändå alltid...Skulle nog svara på nå mer men kommer inte ihåg.Natti natt!Anna och Annika: Det verkar vara en spännande match för grabbarna! Dom lär ju va bakis imorgon!
    Haha, A har bil så jag hoppas han kommer hem nykter
  • Pingulina

Åh Gud va härligt Agneta! Nu när A jobbar så mycket så tycker jag att han gott kunde fixa med en hotellnatt och mysig middag osv men jag vill ju att han ska komma på det själv Tips anyone?

Annars får jag väl stå ut, "snart" får vi ju semester...

Sofia, haha, ja man vet aldrig. Men så mycket som han jobbat nu och den psykiska press han är under så skulle han nog däcka efter 2 öl.

Sara, ja, verkligen hemskt med Heath Ledger

• Pingulina

Trist att va sjuk Sofia, men ganska mysigt att få vara hemma när det är sånt jäkla bajsväder. Blev ju nån öl för A på hockeyn igår trots allt

Dom skulle ta ett snack ang. huset idag men han sa att det är en annan bekant till dom som också är intresserade så jag antar att det inte är läge att pruta allt för mycket. Men vi får se hur det går, vi har ju ändå första tjing bara vi kan komma överens om ett pris.

Camilla, JA! Man måste få leva också. Matmässigt går det ganska bra för mig men det är betydligt svårare när man går hemma hela dagarna för jag är en ensam-ätare, jag tycker alltså om att äta när jag är ensam, jag tycker det är mysigt. Knasigt eller?!? Colan däremot kan jag inte låta bli, och jag tror att den hindrar mig från att gå ner i vikt trots att det är light.

• Pingulina

Usch Annica, hoppas att det inte är magsjuka, och att du slipper bli sjuk!! Jo, jag tror att många äter för att man har tråkigt och för at man är ledsen. Jag använder mat tillallt, om jag är glad, ledsen, trött, stressad, ensam, till och med när jag är magsjuk kan jag äta 

Agneta, jag skulle vilja gå på utförsäljningen, skulle behöva ett par thermobyxor, men jag har inga pengar och vet inte när jag får några heller så jag ska nog låta bli. Roligt med bröllopsmässa!

Borde sätta mig och göra en inlämningsuppgift till kursen men jag orkar inte. Och inte orkar jag måla ränderna i tvättrummet heller. Jag är såå lat!

• Pingulina

Sofia, jo, vi känner verkligen mycket för huset, och det har stor potential. Men just i dagsläget är det inte så mycket att hurra för, men det kan bli Och vi har ju verkligen haft tid att fundera fram och tillbaka ang. huset och vi har kommit fram till att vi vill ha det, så det är ju inget förhastat som vi bara dras med i som det lätt kan bli när man ska vara med på budgivning på ett hus man sett dagen innan typ.

Ögonfluss har jag aldrig hört, det är säkert ögoninflammation.

• Pingulina

Jag var ju hos Sussie igår och hälsade på (tack förresten Sussie ) och då var Linda, Grace och Sean där. Det var första gången jag såg Sean och han är ju redan 4 månader, och otroligt söt förstås Kyss Och Grace har ju också blivit stor.

Ja herregud, våra barn fyller ju faktiskt snart 2! Förvånad

Håller på och tejpar för att måla ränder på väggen, skit dryyygt! Måste ta pauser framför datorn med jämna mellanrum, och snart blir dte lunchpaus.

Anna, härligt med stockholmshelg, och vad praktiskt att ha barnvakt där också! Blir säkert mysigt, ska tänka på er när vi är i thailand Räcka ut tungan

• Pingulina

När jag hämtade Nellie från dagis så stannade vi också ute och byggde en snögubbe, ska se om jag får in lite kort sen Åh, va gott med limpmacka och varm choklad. Vill ha!!

Och så har jag målat grå ränder på väggen idag. Sen blir det svarta. Det kanske är klart lagom tills vi ska flytta Om det nu blir nåt, A hade pratat med dom om huset idag så vi får se vad han säger när han kommer hem.

Annica, hoppas Tindra får i sig nån mat. Och vad bra att du har kontaktat ett ställe där du vill jobba, håller tummarna!

Svar på tråden Mina goa vänner!