Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Sussie, vi har ju 3 Boblins-skivor så vi har nog dom flesta avsnitten. Men Nellie brukar ligga i vår säng och se på barnprogram från kl.7 på vardagmornar, jättemysigt. Först är det Teletubbies, sen Räddningsbåten Elias, sen Postis Per och sist Boblins

Sara, mysko Förstår att det är drygt att jobba kvar på Sagolika när du nu har ett "riktigt" jobb. Hur l'änge ska du jobba där?

Nu ska jag dricka upp mitt vin och sedan gå och lägga mig. Förra gången Max sov över vaknade han 05 *snark*

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Agneta: Sofia och Anna med respektive och jag ska på bio redan kl.15 och sen ut och käka. Innan det vet jag inte vad jag ska göra, kanske fara och träna en sväng. A och Nellie behöver nog lite ensam-tid då han har jobbat så mycket nu.

• Pingulina

gonatt Sussie

• Pingulina

God morgon!

Tack för igår Sofia och Anna, jättetrevligt! Är lite småbakis faktiskt. Men det var det värt!

Sara, jag tycker det låter som att Moa kan gå på dagis. Men det är jättesvårt att avgöra ibland, men jag går nog på allmäntillstånd. Om hon inte har feber då för då är hon ju alltid hemma. Men snor och hosta och opåverkat allmäntillstånd, då blir det dagis.

Susie, vi hade ju pratat om att träffas idag men jag har ju inget barn hemma just nu Kommer nog åka ut till svärisarna på eftermiddagen och stanna där och käka middag.

• Pingulina

Vi är hemma från dagis idag för vi hade Sofia och Viktor på besök i förmiddags. Nu har Nellie redan vaknat från sin vila, sov bara 1½ h trots att hon var ute i vagnen. Ingen som vill träffas i eftermiddag eller jobbar ni allihop?

• Pingulina

Grattis på namnsdagen Viktor! Och ett försenat grattis till Agneta

Mår inge bra idag, känner mig hängig och vissen. Borde kanske försöka ta mig iväg och träna men jag orkar verkligen inte... Mår illa också, och NEJ, jag är inte gravid

Igår eftermiddag var jag förbi mitt gamla jobb för att hämta lite papper som jag behöver och då pratade jag med chefen. Och med ganska stor säkerhet så kommer jag att få jobba iaf halvtid fram till sommaren/hösten då det förmodligen blir heltid. Men det blir troligtvis klart i slutet av veckan så jag håller tummarna. Kommer väl också läsa kursen på Uni om jag bara fick besked från a-kassan nångång Skrikandes

Agneta, trist att det går dåligt för ditt jobb, men tur att du har jobbat länge så att du sitter säkert!

Sara, ang. att ta ut föräldrapenning när man jobbar deltid så måste man göra det för att få behålla sin ihopjobbade SGI, man måste alltså ha en "heltidssysselsättning" för att få max SGI om du t.ex. blir sjuk själv. Jag var ju inte ledig nån hel dag men jag fyllde på med 1/4 lägstanivå-dagar.

Linda, typiskt att jag hade bokat in annat igår. Men gärna en annan gång!

• Pingulina

Men Annica sånt går ju alltid att diskutera! Klart du ska söka det ändå, tycker dom att du är rätt person som kan dom säkert vänta ett par veckor, eller att det går att kombinera på nåt sätt till slutet av februari.

Jag har också funderat på att söka det, men jag vill ju inte binda mig över sommaren eftersom jag mest troligt får ett logopedjobb då.

Anna, lycka till på matten!

Kolla i träfftråden alla!!

• Pingulina

Jag är också jättetrött idag för Nellie sov dåligt inatt. Hon säger att hon har ont i benen så jag vet inte om hon kanske har växtvärk? Dessutom blir jag trött av att bara vara hemma hela tiden och A bara jobbar så jag har ingen avlastning på kvällarna.

Det är en massa tjafs på A's jobb nu och jag har aldrig sett honom så förstörd. Ev. är det riktigt stora förändringar på gång men jag återkommer om vad om det händer, vill inte gå ut med nåt nu. (Som att ni är jätteintresserad av vad han har för sig på jobbet, haha )

Jag sitter och skriver en inlämningsuppgift till kursen som börjar nästa vecka, men uppgiften ska in senast på fredag. Dock har jag inte fått klartecken från a-kassan än men det är väl lika bra att göra uppgiften ändå.

Sussie, spännande med era planer, kanske blir det en bebis så småningom då Förstår absolut att du vill ta ut den då du har så mycket problem med den, ingen vill väl må dåligt om det finns andra alternativ. Tror du det finns nåt annat prev medel nikan ha sen då, förutom kondom som ju inte är så roligt? Förresten så har ju vi inte använt nåt skydd alls sen innan sommaren men här är det inte så mycket action så vi kan nog lätt undvika dom "farliga" dagarna.

Och så fick A höra av sin arbetskompis (vars mammas hus vi är intresserad av) att dom har fått plats på hemmet åt henne IDAG! Och det är ju jätteroligt men det kommer verkligen olägligt för A's tankar är på en helt annan planet så han kan inte alls tänka på det just nu. Men det blir väl att ta en prisdiskussion så småningom iaf...

• Pingulina

Förresten, vad roligt att ni är intresserade av pyjamaspartyt! Man behöver ju dock inte ha pyjamas, det går bra med sunkiga myskläder också, det har väl alla!?! Jag har massor Och den som vill får sova över också, A och Nellie kommer bli skickade till Ostnäs

• Pingulina

Har precis varit ute och gått en timme, jättefint väder men kallt! Hade egentligen tänkt mig på iksu men det tar som emot att fara och träna, har ingen ork eller lust alls med det. Men en promenad är väl bättre än inget iaf.

Sussie, vi kommer! Men dte vet du ju redan För min skull behöver du inte köpa nåt fikabröd, jag försöker ju undvika sånt. Nellie kan äta det mesta i bullväg tror jag, hon kan iaf äta vanliga bullar och kex.

Annica, vad bra att du ringde! Hoppas du får positiva besked!

Sara, grattis till viktnedgången! Här står det ganska still tror jag, trots att jag kämpar jättemycket med maten. Måste motinera mer helt enkelt. Hur känns det i foten när du går till skolan då?

Anna, haha, köttsligt umgänge Och med bygg-Matte dessutom Förvånad

Nu ska jag också äta, och det blir faktiskt ganska onyttigt för jag köpte pannkakor till Nellie igår men hon verkar reagera på dom så då får jag äta upp dom själv. Kan ju inte slänga heller

Svar på tråden Mina goa vänner!