Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Sara, för oss tar det typ 5 min, 10 min om jag dröjer mig kvar ett tag och pratar med personalen. Men det är nog upp till mig hur länge det tar, Nellie är redo att säga hej då direkt.

Sussie, förut när Nellie skulle säga Bamse så sa hon "bajsa" så det var lite svårt att förstå första gångerna vad hon menade Men nu säger hon typ "Basse" med sitt läspande s

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Jag blir sjuuukt partysugen av denna låt

">

• Pingulina

Rolig kurs Sussie, den tycker jag absolut att du ska läsa.

Och ja, läspande s är jättevanligt när dom är så här små, dom flesta fixar inte riktigt den precisa motoriken som krävs för ett tydligt tal. Men så småningom så

• Pingulina

Tycker jag absolut Sussie! Party party

• Pingulina

Sara, det är ju väldigt individuellt och är mer beroende av hur barnet är i övrigt: i denna åldern tittar man mest på om barnet i övrigt är intresserat av samspel, kommunicerar på andra sätt, typ med kroppsspråk, ljud, ansiktsuttryck osv Man fokuserar inte så mycket på själva talet. Och Moa är HELT normal i sin språkutveckling, så de behöver inte vara orolig Vi träffar sällan nåt barn innan dom är 2½ men oftast kommer dom efter 3-årskontrollen. Och dom som kommer tidigare än 3 år har ju uppenbara svårigheter och INGET tal och ibland även lite annat smått och gott.

Nellie har nog ingen aning om att jag och A heter nåt annat än mamma och pappa, vi säger ju aldrig varandras namn Generad

• Pingulina

Nellie kan inte farmors/farfars osv namn heller för dom säger vi ju heller aldgri men hon kan våra syskons och sina kusiners namn, Robe (Robert), Saja (Sara), Eiis (Elise), Nika (Niklas), Camija (Camilla), Wima (Wilma), Sanna, mobbo Joa (sitter ihop i ett ord ) och Anes (Agnes), Jenne och Maks osv.

Och Tinna sa hon till Tindra när hon var här

• Pingulina

Sara, man vill ju bara att det ska gå bra för ens barn i skolan just för att man vet hur grymma barn kan vara om någon är annorlunda. Och tyvärr så har ju ingen av oss någon garanti att det kommer gå bra i skolan, lära sig läsa osv. Min pappa, brorsa och A plus flera i hans familj har ju dyslexi och A hade jättesvårt i skolan medan allt gick lätt som en plätt för mig, så vi vet ju inte vilken typ Nellie är. Tidigt utveckling säger tyvärr inte så mycket om det, annat än i uppenbara fall med generell utvecklingsförsening och så.

• Pingulina

Sofia, det är ju det som är det negativa med ett sånt dagis som Matrisen, det är mycket inskolningar och personalen är för detmesta inte där så varaktigt heller. Nu går ju iofs Viktor på en "stadig" avdelning så det är ju bättre än en som är helt tillfällig. Håller med dig ang. vikarier också, tycker det är sällan som dom kommer fram och presenterar sig och man måste gissa sig till om det är en vikarie, en elev, praktikant eller fan och hans moster.

• Pingulina

Nu har jag pratat med chefen och neligt henne ser det lovande ut med jobb, tydligen ännu flera som meddelat graviditet. Hon skulle också trycka på löneadministratören så att jag får mitt intyg. Sen förklarade jag min situation och att jag måste söka jobb nu och kanske måste binda upp mig hela våren om jag inte får nåt löfte från henne. Men hon kunde inte säga nåt än men vi bestämde att jag ska försöka söka andra jobb "lite långsamt" tills hon kan ge bättre svar. Och det är nån vecka bort med sista ansökningsdag till de jobb jag har tänkt söka, och sen är det ju en process innan man får jobbet också så då kanske chefen vet mer. Och till hösten kanske jag ska gå in som logoped i tal- och språkklasserna på Västeg, vilket jag skulle tycka var jätteroligt!! Så till sommaren kommer dte ju lösa sig med jobb men frågan är hur det blir fram till det...

Sara, tack Kyss Ibland är jag bra att ha

Ska ni äta lunch redan?? Klockan är ju bara 11.

• Pingulina

Nu har jag målat väggarna i tvättrummet så nu ska jag äta lunch *magen kurrar*

Svar på tråden Mina goa vänner!