Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Förresten, nån som har tips på nån barnfilm eller nåt tv-program som kan tänkas finnas att ladda hem? Jag har laddat hem en nalle puh-film och några avsnitt teletubbies, men jag hittar inget annat kul. Vi ska ju ta med bärbara på flyget så att Nellie kan sitta och titta på film.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Sofia, på Nellies dagis finns en kille i Viktors ålder som inte säger annat än mamma och pappa typ. Och du får tänka på att killar oftast har senare tal- och språkutveckling än tjejer. Vad är supertrion?

Agneta, håller på att ta hem Hitta Nemo nu. Typiskt att du skickade iväg Peter, men då får ni umgås istället imorgon.

Fritt fram för alla att föreslå datum för pyjamasparty!! Vi kan ju ha flera alternativ.

Camilla, ska man söka på Musses klubbhus? Råttatouille kanske funkar, men det känns lite avancerat för Nellies smak

Sussie, Boblins ja, det är ju en klar favorit. Vi har ju tre skivor hemma som hon ser i stort sett varje dag. Har försökt ladda hem men hittar inga avsnitt.

• Pingulina

Anna, jo, det är vanligt att dom kastar om ljud i ord i början. Nellie säger ju "s" sist i alla ord som har s i mitten t.ex. häst --> hätes, väska --> väkas, byxor --> bykos och hosta
    --> hotas

Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på Stieg, har inte alls haft tid att lyssna på sista Stieg Larsson-boken på slutet, men jag tycker det är svårare att lyssna än läsa själv. Jag är liksom för koncentrerad på nåt vis och så kommer jag på efter ett tag att jag tänker på nåt helt annat och har ingen aning om vad som händer i boken

• Pingulina

Jag har varit hos Anna idag och hon gjorde mig så fin, fin, fin! A ger också 2 tummar upp som betyg Anna, det blev jättebra med färgen!!! Och så färgade Anna mina ögonbryn och ögonfransar också. Tusen tack än en gång!!

Resten av dagen blir det att ta det lugnt. Vi ska börja plocka fram vad vi ska ha med oss i klädväg och tvätta det som behövs, och skriva listor på det sista vi ska köpa och på vad vi inte får glömma, typ laddare och kamera och sånt Pass och biljetter kan ju också vara bra att komma ihåg  Om jag orkar ska jag sätta mig och skriva klar skoluppgifterna men annars tar jag det imorgon.

Agneta, tycker inte du behöver ha dåligt samvete, du är ju gravid för bövelen. Jag orkar ju ändå inte roa Nellie hela tiden trots att jag är så ogravid som man bara kan va Nellie och även andra, t.ex. Tindra och Conne, är ju också tv-freaks, vi får ha någon gemensam avvänjning när dom är typ 4

Camilla, haha, Vinga bonnläpp Jo, nu får man börja tänka på vad man säger. Nellie sa bögjävel häromdagen, tror hon snappade upp det från teven Förvånad

• Pingulina

Sussie, jo, det är ju så Nellie ser på teve också, hon tittar ju aldrig nån lång stund men ska JÄMt ha på det i bakgrunden.

Camilla, Nellie säger också "silm" Alla f i början av ord uttalas som "s"

• Pingulina

Go kväll!

Jag tyckte melodifestivalen igår var en riktigt bra omgång, många bra bidrag. Jag röstade på Sanna och tvillingarna och det gjorde tydligen många andra också. Jag är mycket förvånad över att Carola inte gick vidare direkt, tyckte deras låt var bra. Dom går dock helt säkert vidare från andra chansen.

Idag har vi tagit det lugnt. Nellie har blivit rätt snorig och A är förkyld och har feber, får hålla tummarna att Nellie inte blir sjukare. Annars börjar det kännas riktigt pirrigt med resan, har det mesta under kontrollk änns det som. Har några små ärenden kvar till imorgon men jag ska ju inte jobba nåt så det känns lugnt.

Sofia, skit alltså, är det så jobbigt och ovärt att ha hus? Känns ju inte så roligt nu när vi står inför att köpa hus. Vi är ju otroligt lata på att få saker gjort så hus kanske inte alls är vår grej. Men då får vi väl sälja i så fall, vi lär ju inte gå back.

På tal om hus och kostnad så betalar vi 9500 för vårt inklusive allt, alltså el, tv, internet, garage, lån, amortering. För huset räknar vi med att landa på ca 13000, men då bor vi ju centralt. Inte lika nära centrum som Teg men väldigt nära till mitt jobb iaf.

• Pingulina

Halloj!

Jag har Nellie hemma idag också, hon är mer förkyld men ingen feber. Hoppas att hennes öron klarar flyresan hyfsat!! Jobbigt om hon ska behöva skrika i 10 timmar Hemlis A är på jobbet trots feber, men han skulle snart komma hem och vila lite. Mina föräldrar har vägarna förbi Umeå ikväll så dom kommer förbi, bra det så kan dom underhålla Nellie medan jag packar. Har inte hunnit packa nåt än då jag var tvungen att ta med mig Nellie och fixa alla ärenden och då tar ju allt så mycket längre tid. Nu sover hon iaf ute i vagnen.

Camilla, näe, vi ska inte till phuket. Vi kommer flyga dit men sen ska vi 2 timmar med buss norrut till Khao Lak. Men vi kommer nog åka in nån dag till Phuket/Patong och shoppa. Tack för tipset iaf, gulliga du!

Sofia, skönt att det känns bättre. Och som du säger så är det ju ngen panik att sälja, men kan göra det om ett tag om man fortfarande vill. Så känner vi lite med vårt hus, vi provar och känner efter och är det inget för oss så säljer vi.

• Pingulina

Nu är det nära tjejer! Det bara snurrar runt i skallen på mig med allt som man ska komma ihåg. Jag kommer aldrig kunna somna ikväll. Och väckarn ringer 04.30 imorgon. Är rädd att vi ska glömma nåt viktigt, typ Nellie

Andreas är riktigt dålig, han har över 39-graders feber och ligger och skakar under täcket Fundersam Så det finns liksom inte en chans i världen att jag vågar slappna av. Har inte ens hunnit duscha än men det ska jag göra nu. Nellie är ganska förkyld men ingen feber än så länge iaf.

Anna, härligt med alla rätt!!! Värsta mattegeniet! Jag lovar att titta in nångång och uppdatera er om hur vi har det!

Sara, trist att du fortfarande är hängig, men skönt att Moa har blivit frisk.

Annica, kram till dig!

• Pingulina

Hej tjejer! Loggar in for att fa se hur ni har det men jag ser att det mest ar elande hos er ocksa Vi har det riktigt jobbigt ocksa. Idag ar sjunde dagen har och Nellie har fatt feber igen, 40 grader. Vi har varit till dokton 4 ganger hittills, forsta dagen med A som fick diagnos influensa och en massa medicin, andra dagen med Nelle som hade feber och at inget och hon fick diagnosen ovre luftvagsinfektion/halsfluss och en massa medicin, fjarde dagen med mig for jag hade jattemycket klande eksem pa benen som jag fick medicin for, och nu igar igen med Nellie som hade fatt 40 graders feber igen. Doktorn sag inga tecken pa infektion sa troligtvis vanlig forkylning eller influensa. Vi har alltsa varit har i 7 dagar nu och Nellie har fortfarande inte atit nagon mat, och jag som blir sa olycklig nar hon inte ater... Lite mjolk far vi i henne morgon och kvall och forsoker med sa mycket vatska som mojligt under dagen. Hon ar ganska medtagen och ligger och sover mycket. Pa kvallarna ar hon lite piggare men ar pa sa sjukt daligt humor. Det ar som att ga pa ett minfalt, man vet aldrig nar det smaller. Jattelika utbrott for ingenting. Sa sa ser det ut for oss. Lite trevliga stunder har vi haft med solande och bad (mest i poolen), billig shopping, god mat och glass, sa det kanns inte helt bortkastat, menn ah vad jag hoppas att vi far en battre andra vecka. Hall tummarna ar ni snalla. Forlat egoinlagget men det kanns bra att fa skriva av sig lite frustration. Det blir sa latt att jag tar ut min besvkelse pa A men det ar ju inte hans fel att de ar sjuka. Nu ska jag sluta och ga till poolen dar Nellie ligger och sover i skuggan och A kanske solar lite. Had et sa bra alla, och hoppas att alla mar battre snart!! Jag tanker pa er varje dag!! Sofia, grattis pa fodelsedagen!!!!! Kram!

• Pingulina

Halloj tjejer!

Sitter på Arlanda och surfar i vänta på flyget till Umeå. Jag är så otroligt trött. Resan har varit skitjobbig, bussen hämtade oss på hotellet imorse thaitid vid 05, alltså 23 igårkväll svensk tid, så när vi kommer hem inatt har vi rest över ett dygn, och jag har sammanlagt sovit typ 2 timmar.

Skriver mer imorgon, kommer vara hemma med Nellie torsdag och fredag.

Sussie, stort grattis, vad roligt!! Och mycket planerande är det, men jag hänger gärna med i dina funderingar för förhoppningsvis är väl inte vårat bröllop heller allt för långt borta. Men jag drar mig lite faktiskt, och mest är det för allt planerande, är lite för perfektionist... Så jag hjälper gärna dig i dina funderingar så kanske det är lättare för mig sen också

Svar på tråden Mina goa vänner!