Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Oj då, bara eländes elände på tråden ser jag...

Sara, hoppas Moa och du blir friska snart! Jag är jättenojjig att vi (eller framför allt Nellie) ska bli sjuk tills vi ska åka, så jag hoppas att du har förståelse för att jag helst inte vill att någon som är sjuk kommer på lördag. Låter ju jätteelakt att skriva så, men jag vill verkligeni nte utsätta Nellie för någon obekant smitta, och Moa har ju varit rejält sjuk nu också.

OM det är så att Sara inte hinner bli frisk, ska vi skjuta på det och ta det efter resan i så fall? För det känns ju taskigt att "stänga ute" nån som kanske egentligen inte är så sjuk och köra på iaf, bara för att jag är nojjig liksom. Känner mig taskig bara av att skriva det, förlåt Sara!

Ja, A var verkligen klantig, men jag glömde ju påminna honom om att jag behövde bilstolen också. Men det är helt fruktansvärt hur "inne" han är i jobbet nu, känns som att familjen och allt annat i livet kommer låååångt efter, och det känns inte som att det är värt det

Sussie, tror det går alldeles utmärkt att ha byxor på din farmors begravning.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Vad bra att du förstår Sara. Men vi utgår ju från att du är frisk på lördag förstås

• Pingulina

Jag blir snart tokig på denna jävla kurs, varför skulle jag gå den??? Har läst litteratur nu varje kväll i en vecka, jag har 16 sidor kvar och sen har jag läst allt. Och imorgon kl.8 ska jag sätta mig vid datorn och skriva uppgiften och jag kliver inte upp ur stolen innan det är gjort Skrikandes Och efter det ska jag slappna av och börja se fram emot resan med lite lugn...

Jag vaknade med skitont i halsen idag och örvärk men nu är det lite bättre. Vill verkligen inte bli sjuk.

Agneta, glömde svara tidigare om Mora Träsk. Vi hade gärna velat gå men kommer låta bli just för smittrisken. Frodas säkert en hel del baskilusker där kan jag tänka. Skulle ni gå eller?

Sara, jag tor att det finns nån typ av specialkuddar (typ för personer med handikapp) som ser ut som en kvadrat och är ca 15 cm hög. Men de är säkert ganska dyra eftersom det är hjälpmedel. Hur många dagar ska Moa äta penicillin? Det brukar gå bättre efter ett par dagar att ge medicinen, dom blir som van till slut.

Sofia, va surt med dagisplatsen. Är det nåt dom fört in nyligt på alla dagis det med syskonförtur eller? För i så fall kommer ju Nellie hamna långt ner i kön till Berghem också...

• Pingulina

God morgon!

Jag har sutit och knåpat lite på inlämningsuppgiften och äntligen känns det som att det kommer gå vägen. Har ett par sidor till att skriva men inatt kom jag på hur jag skulle lägga upp allt så nu känns det bättre. Bara skrivandet kvar då Haha, snacka om att jag tar detta gravallvarligt

Annica, varför ska du ta blodprov? Näe, nålar är inget roligt men ibland måste man. Själv ska jag vaxa benen idag och det kommer nog också göra ont. Men tänk så här Annica, vi har ju faktiskt fött barn så vad är ett nålstick/vaxa benen

Jag fick inget av A heller igår. Han åkte och köpte hämtmat på väg hem från jobbet men det var på mitt initiativ. Och så hade jag köpt hjärtechoklad till oss. Jaja, sånt är livet, vi får se till att njuta av varandra och visa varandra uppskattning ordentligt när vi är i Thailand.

lindansare: grattis till jobbet, vad skönt det måste kännas att ha en tryggare framtid! Själv kommer jag nog få harva på med kortare och i bästa fall något längre deltidsvikariat, någon tillsvidaretjänst kommer det nog inte bli på måååånga år, tyvärr.

Vad roligt att alla småpluttar(?) börjar komma igång med pratet. Dock är det nyttigt för mig att se att snart 2-åringar fortfarande pratar olika mycket för det är lätt att man får en skev bild av hur det "ska" vara eftersom Nellie pratar ganska mycket. Vi har ju endel småttingar på jobbet också så det kan vara bra att ha en normal bild av hur olika det faktiskt kan vara i den normala utvecklingen. Nellie använder fortfarande mycket tvåordsmeningar men 3 och 4 ord är inte alls ovanligt. Imorse sa hon "nej, mamma inte sunga moja täsk!" Nehepp, förlåt så mycket då

Här ska ni får en klurig gåta

Vad menar Nellie när hon säger "ponn sitt"?

Nu ska jag fortsätta med uppgiften.

• Pingulina

Pommes frites betyder det. Hon ÄLSKAR att dippa pommes i dipsås, "meeeja ponn sitt" skriker hon

Nu har jag skrivit en hel del på uppgiften, hara bara lite avslutande reflektioner kvar men det får jag ta ikväll när Nellie har somnat. Nu ska jag äta lunch och sen iväg på stan och vaxa benen.

Sara, näe, va trist. Och även fast du skriver att det är okej så veet du ju att det känns jobbigt för mig. Är det några fler som har ändrat sig ang. imorgon? Vi kan faktiskt skjuta på det för min del.

• Pingulina

Camilla, men usch då, hoppas det inte är nåt allvarligt!

Sussie, jag har ju besvär med magen, typ magkatarr och så, och ibland kan jag få skitont precis där du beskrev och tryck över bröstet. Tror det är halsbränna och magkatarr för min del. Roligt är det inte, men det var ju bra att du fick kolla upp det. Blir ju läskigt om man inte vet vad det är för nåt.

Annica, jasså, har Tindra feber nu också, lillstackarn! Hoppas din jobbkväll går fort!

Men hörrni, vad ska vi säga om imorgon? Fick precis höra att farmor och farfar har ont i halsen och är förkylda, och det var ju dit A och Nellie skulle åka imorgon. Träffade Linda en snabbis på stan också, och hon vill gärna vara med om vi skjuter upp alltihopa. Så nu är jag lite inne på det, vad säger ni andra? Blir alla jättebesvikna? Hemlis

Vi kan ju skriva in nya förslag på datum direkt och behålla listan med vem som tar med  sig vad och så.

Vaxningen gick bara bra, klart det kändes lite men helt okej. Och benen blev så lena och fina

• Pingulina

Anna, oj då, är Thea också sjuk. Ja, det går ju otroligt mycket nu så det är ju ett under egentligen att Nellie inte blivit sjuk *peppar, peppar* Vi åker ju redan på tisdagmorgon så det börjar bli lite halvakut med klippning. Behöver du vara hemma med Thea imorgon? För i så fall får jag ju helt enkelt klara mig ändå

Nellie älskar också godis, tyvärr. Och chips. Och precis som Moa så dippar hon samma pommes 10 gånger och suger av dippen, men hon gillar pompan också

Sara, hon som gjorde min vaxning sa 5 veckor, men hon sa att det oftast brukar vara ännu längre. Hon sa att dom som brikar vaxa på sommaren kommer oftast 2 gånger per sommar. Jag får väl se hur pass det är nu, är det bra så kommer jag nog köra till sommaren också. Det gjorde inte så ont att jag inte kan göra det igen. Mest ont gjorde det när hon strök på vaxen för den var så jäkla varm. Och andra benet gjorde mindre ont, kroppen var väl van

• Pingulina

Jag och Nellie är förresten singlar ikväll, så vi har ätit middag bestående av pannkakor, sylt och glass. Sen blir det mys med chips och godis.

A är på hockey med jobbet och sen skulle dom gå ut. Hoppas han håller i minnet att han är helt slutkörd, vill ju inte ha hem nåt vrak som spyr i hallen och somnar i duschen

• Pingulina

Nu har jag lagt Nellie, tror inte hon somnat än men det brukar gå fort. Vi hade det så himla mysigt och satt och åt chips och Nellie dansade till Singing Bee. Hon är så himla go nu så jag vill inte ha några syskon, vill bara ägna mig åt Nellie hela mitt liv Hon är så rolig, först säger hon "mamma äta sips" och så kommer hon och ska mata mig med chips och precis när hon ska lägga chipset i min mun ändrar hon sig och stoppar det i sin egen mun, och så skrattar hon sitt busigaste skratt och ser helt överlycklig ut och säger "nä, mamma inte äta sips". Jag blir så lycklig när hon är så här go 

För övrigt så vaknar ju Nellie också varje natt och kommer i våran säng, ibland redan kl.23 och ibland mitt i natten, men det är sällan hon sover en hel natt i egen säng.

Sara, huvva, det går som upp och ner med Moas läggningar. Det enda jagkan trösta dig med är att det ju till slut brukar komma en bra period när det går bättre att lägga henne, men jag förstår att det är drygt.

Camilla, skönt att allt är bra med din mamma!

Ang. imorgon så tycker jag att vi skjuter på det. Dels på grund av sjuklingar och dels för min egen skull, tycker det känns lite stressigt med resan och förberedelserna. Har ju inte hunnit med allt jag borde och det skulle kännas skönast att få ställa iordning i lugn och ro. Låter det okej för er? Borde ha förstått att det skulle kännas stressigt när jag först erbjöd datumet men jag tänkte nog inte så långt då...

• Pingulina

När skulle du ha haft mens då Sussie? Eller har du inte haft nån mens sen du tog ut spiralen?

Jo, vi är också kluvna vad gäller syskon. Men vi är inte sugna nu iaf. För min del är det just nu mest att jag gärna skulle vilja vara gravid en gång till, är dock inte så sugen på bebistiden. Jag vill ha en bebis som blir 2 år inom 1 månad liksom

Svar på tråden Mina goa vänner!