Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Haha, vadå skandal? Christer eller? Aj löööv him

Anna, in med nåt kort nu så vi får se hur snygg du är!!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Just det Sofia, kort på dig också tack!

• Pingulina

Lugn, jag skoja

Michael var ju som nån tråkig kopia på nån Andreas Johnson-låt. E-type och Amy var väl bäst.

Fegis, in me nå kort vettja

• Pingulina

Jahapp, det kan man kalla skandal...

• Pingulina

God morgon, min sovmorgon idag och när jag vaknar så har Andreas farit iväg med Nellie till sitt jobb, undrar om han verkligen kommer få nåt gjort? Skönt för mig att få vara ensam iaf, ska sätta mig och plugga snart.

• Pingulina

Sara, men usch då, har hon så hög feber fortfarande Äter hon nåt då? Har du coh Magnus också blivit sjuka med feber?

Jag har komit på varför jag har haft ont i magen och mått illa, och mår illa fortfarande... Att jag aldrig lär mig känna igen tecknen!?! Det är den berömda magkatarren som anlänt igen, brukar skvallra om att jag har lite för mycket att tänka på för tillfället.

Och nu har jag jäkligt ont i halsen också, hoppas jag inte blir mer sjuk. A är fortfarande på sitt jobb med Nellie, dom kommer väl hem när hon har sovit kanske. Och tror ni jag har pluggat nåt då? Nepp, ingenting. jag har solat solarium, planerat matveckan och handlat mat, slängt en massa returskräp och tagit bort julbelysningen som fortfarande satt uppe. Men nu ska jag sätta mig med ett glas proviva och plugga lite.

Undrar hur bakis Anna är idag då? Räcka ut tungan

• Pingulina

Åh Sussie, va trist. Beklagar verkligen!! Tror inte tyvärr att man har rätt att vara hemma, det ska nog vara någon "närmare" för det.

Sara, va drygt att behöva sitta och ringa runt och fixa folk själv, blä villket system!

Suck, väntar på att A ska komma hem från jobbet men det verkar nog som att jag får gå och lägga mig ensam igen.

• Pingulina

Go kväll i tråden!

Nellie somnade för en kvart sen när ja la henne, stackarn hade inte sovit nåt på dagis och var såå trött. Utbrotten duggade tätt efter middagen kan jag ju säga. Nåja, nu sover hon iaf så att jag kan ta itu med skolarbete. A jobbar som vanligt. Igår var jag redo och hoppa av kursen, så himla less när allt hopar sig på detta sätt. Men idag har jag bokat flyg till s-holm när vi har kurssamling där, så nu kan jag inte hoppa av längre. Eller kan och kan men då har jag ju betalt flyg i onödan Och en av böckerna som jag håller på att läsa nu ska inlämnas imorgon och jag fick inte göra omlån, och jag behöver verkligen den när jag ska skriva uppgiften i slutet av veckan, så då måste jag sätta mig nu och skriva av sånt som jag kan tänkas behöva referera till, blä. Okej, nog gnällt...

Sussie, när min farfar dog tog jag flexledigt från jobbet för att åka på begravning. Utan betalning borde du ju få vara ledig, eller menar du med betalning? Ska du inte fortsätta på ditt jobb eller, för du skrev nåt om ett nytt jobb? Knäppt med öppet hus på alla hjärtans dag förresten.

Sara, håll fast och spruta in och försöka få henne att svälja. Spruta in så att det rinner på sidan i munnen för då utlöser man oftast sväljreflexen automatiskt. Och jag vet, det är inte roligt men det går oftast inte på nåt annat sätt. Och det är inte roligt att behöva tvingas tillbaka till jobbet när man inte är frisk nog att orka, men jag förstår att du är så illa tvungen pga situationen i klassen. Hoppas ni får till ett bra möte.

Blä, nu måste jag ta tag i skoluppgiften...

• Pingulina

Vi har aldrig fått någon spruta utan frågat efter en på apoteket. Utan spruta skulle vi aldrig få i henne nån medicin, kanske det går med sked om det ena håller i Moa och vinklar henne bakåt och den andra ger henne en sked med medicin.

Sussie, du måste nog fråga din chef eller löneadminstratör, då måste väl ha koll. Kan du tänka dig att gå tillbaka till taxitelefonist då? Har för miga tt du inte trivdes med det. Förstår dock att det inte känns så tryggt med bara korta vik hela tiden. Visst har Anders iaf fast tjänst?

Jag ska till stockholm 1-3 april.

• Pingulina

Sara, nä, hur skulle ni ha kunnat veta att man behöver en spruta om dom inte säger nåt, men man lär sig efter ett tag

Anna, är det okej om Nellie följer med när jag ska klippa mig? A jobbar i Övik men han kommer och hämtar henne så fort han hinner.

Svar på tråden Mina goa vänner!