Mina goa vänner!
Annica, det blev helvita väggar och sen ska väggen längst in få gråa och svarta ränder på sig, horisontella ränder.
Annica igen, ingen aning om platserna är populära, kanske bäst att boka iaf.
Annica, det blev helvita väggar och sen ska väggen längst in få gråa och svarta ränder på sig, horisontella ränder.
Annica igen, ingen aning om platserna är populära, kanske bäst att boka iaf.
Camilla, fundera på några bra och dåliga sidor hos dig själv, och gärna några dåliga som kan vändas till nåt bra vad gäller jobbet
Förbered några frågor som du kan fråga dom, om jobbet, arbetssätt, personal eller nåt sånt så visar du ditt intresse för dom också, och så får du reda på sånt du kanske funderar på
Annica, jobbigt att vara SÅ nervör. Jagblir också nervös ibland men jag har tvingats ringa så mycket inom jobbet så jag har vant mig, så det enda rådet jag kan ge dig är att ta chansen till alla "ofarliga" samtal som du kan, t.ex. just bion, eller bara ring en affär och fråga när dom stänger idag. Lite egen kognitiv beteendeterapi sådär, utsätt dig för det du tycker är jobbigt i små doser!
Haha, Agneta det är ju klockrent att byta ut s mot t, det blir så roliga ord. För övrigt är det helt normal språkutveckling att göra så ända fram till 3-3½ år iaf
Tror du man har svårt att hålla sig för skratt när man sitter och träna med ungar på jobbet och det blir så, och föräldrarna blir såå generade.
Ett barn bytte ut alla k mot t och mamman bad henne ta fram sina vantar när dom skulle gå hem. Dom letade och letade efter vantarna och till slut sa tjejen, "mamma, nu kom jag på, jag la ju dom i fittan" ![]()
Jag har varit och tränat på iksu efter jag lämnade Nellie, känns bra med viktnedgången men jag vet inte om jag har gått ner nåt mer eftersom vi inte har någon våg. Ska väga mig lördag när jag skjutsar ut Nellie till svärisarna och sen ska jag frossa på bion och när vi går ut och käkar
Camilla, när jag sökte jobb på barnhab här i stan efter utbildningen så hade vi dels en "privat" intervju och sedan var det en gruppuppgift tillsammans, typ seminarium. Jag har också svårt att sticka fram hakan och visa i såna situationer men kan ju inte annat än försöka sitt bästa. Man behöver säga sin åsikt men samtidigt inte bossa för mycket. Och den här typen av uppgifter ger ju en första bild (dock kanske inte sann?) av hur man fungerar som människa, det svåra är att veta vad dom är ute efter
Sussie, ingen aning om Jysk har bra eller dåliga madrasser. Jag resonerar dock lite som så att man får vad man betalar för...
Sofia, vad roligt att det känns bra på jobbet!!
Nu har jag målat det sista i tvättrummet, av det vita alltså, så bara ränderna kvar. Jag målade under/bakom tvätthon och det var en akrobatisk upplevelse måste jag säga, skitdrygt att sitta ihopknölad under den bänken och försöka måla överallt
Annica, vi bäddar i princip aldrig sängen
Snabba ryck med kursen
Sofia, bra att biljetterna är ordnade! Ska ta med båda.
Nu ska jag äta lunch!
AGneta, känner som du ang. att roa barnen och jag är ju inte gravidtrött och så... Ikväll ska A dessutom sova över i Övik så blir ensamma hela kvällen och det är lite jobbigt faktiskt. Det första Nellie gör när vi kommer hem från dagis är att springa till tv:n och vill se mora träsk eller boblins, sen ser hon inte nån lång stund innan hon vill göra nåt annat men hon kan liksom inte lka själv, jag måste hela tiden vara med henne och det är skitjobbigt för vad ska vi göra liksom? Man kan ju lägga pussel och bygga torn ett tag, läsa nån bok men sen tryter orken och fantasin. Jag är världens sämsta lekmamma!
Vad är det för skor Anna? Jag är i stort behov av sneakers men jag ska köpa i Thailand så jag får stå ut ett tag till.
På tal om fula ord så kom jag på två till som Nellie kan, hon säger "pattar" om tappar och "kåt" om tåg
Vi for en sväng på BOOM och barnens hus efter dagis och jag kom hem med en till Boblins-film
och lite djungeldjur och färgpennor. Så vi överlever väl eftermiddan trots allt
Och ikväll ska vi åka och hälsa på Jenny och Max, dom flyttar tyvärr tilbaka till FInland på söndag så då har jag inga av mina kompisar kvar här
Tur ni finns!
Vi har varit och hälsat på Max och Jenny, flyttkaos var det där
Men vi fick lite tid av oss iaf. Jo, det är verkligen skittråkigt att alla mina kompisar har flyttat bort, man har ju inte så stort nätverk som helt ny i en annan stad
Annica, hade ni inte diskuterat detta innan då att du kanske skulle börja plugga? Förstår inte Patrik att du gör detta för att det så småningom ska kunna bli bättre ekonomiskt för er?
Sara, har dom sagt att dom kan göra nåt åt foten då om det inte blev bra? För is å fall tycker jag att du ska ta kontakt med ortopeden direkt, eller det tycker jag du ska göra hur som helst och förklara att det fortfarande gör ont. Dom kanske har nåt bra råd eller svar att komma med?
Barnbidrag imorgon, ja tack! Har just nu 38 kr på mitt konto. Och ingen a-kassa denna månad...
Sussie, jag köpte den med blått omslag, vi har den gula och den röda redan ![]()
Av mina barndomskompisar (från låg, mellan och högstadiet och gymnasiet) umgås jag fortfarande med alla utom ett par stycken. Vi var ett gäng på 14 personer som hade julfesten nu när jag var hemma sist. Skitroligt faktiskt. Men jag skulle vilja att alla flyttade hit istället för jag vill inte flytta hem.
Sara, ja, ring dom och hör vad dom tror problemet är! Trevligt för dig att du har pengar
![]()
Tänk så rik du kommer bli Sara
Jag har inte shoppat nåt alls, dels för att jag inte har några pengar och inte vet hur det blir med a-kassa och så, och dels för att jag förhoppningsvis ska få shoppa lite i Thailand.
Nu ska jag nog lägga mig och lyssna lite på sista Stieg Larsson-boken. Go natt!