Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Sara (eller någon annan?), det råkar inte vara så att du har en bok som heter "Värdegrunden - finns den?" liggandes hemma nånstans? Behöver den till kursen jag ska läsa och jag vill INTE köpa den.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Camilla, skrev nog lite otydligt i all hast, haha Det är alltså flyget till och från Thailand som har fått ändrade tider. Men det kanske är ändrat på umeå-stockholm också, det var ju konstigt.

Nu ska jag käka lunch, kållåda från igår, riktigt gott!!

• Pingulina

ÅÅHH, har du?? Orkar du leta fram den och kan jag få låna den i så fall? Snälla

• Pingulina

Haha

Kursen heter "Språkstörning ur ett specialpedagogiskt perspektiv I".

Snällt, du kan ju kolla om du har den och om du inte hittar den kanske Sara har den.

• Pingulina

Svenska B/Svenska 2 borde det vara, på gymnasiet förmodligen. Vet inte så mycket om det svenska systemet

• Pingulina

Eftersom det är ett /-streck mellan så borde de ju motsvara varandra, kanske bytt namn bara?

• Pingulina

Nu ska jag se på Gynning, hon är cool

• Pingulina

Annica, jag tycker det är svårt att ge råd ang det ena eller det andra. Men att jobba deltid som undersköterska eller personlig assistent eller nåt annat går ju bra att kombinera med att läsa på komvux. Och om du känner att du vill ha möjligheten att läsa på universitetet framöver så behöver du ju iaf läsa några kurser på komvux för att uppfylla behörighetskraven, så då kanske det är lika bra att göra det nu? Om ni får ihop det ekonomiskt då.

Å andra sidan tror jag att du säkert skulle kunna trivas bra med ett undersköterskejobb också om du får ett bra jobb med vettiga tider. Sen är det ju oftast lite kvällar och helger när man jobbar som undersköterska men inte BARA.

Sara, vi har också blivit associala sedan vi började jobba båda två, det finns inte ork helt enkelt. Vi har inte heller varit på bio tillsammans sen Nellie föddes, haha

• Pingulina

Har nyss lämnat Nellie på dagis. Hon ville inte alls klä på sig så det blev ett rejält utbrott innan vi kom iväg. Hon älskar verkligen dagis så det är ju inte det men hon vill bara inte göra som jag säger. Allt är "kan selv" men hon klarar ju inte allt så jag måste ju hjälpa och då blir hon såå arg. Och vi har blivit jätteduktiga på att förbereda henne i tid men det går inte alltid ändå tyvärr.

Sussie, jobbigt med Conne och katten, har tyvärr inga råd att komma med. Lämna bort katten låter ju som ett bra alternativ om hon verkligen gör honom illa. Och jag tycker inte att du behöver känna dig som en hemsk mamma för att du lägger henne i sängen, jag tror på att bryta situationen och lyfta bort barnet från det det inte får göra, och va konsekvent.

Linda, skönt med nån som kan bidra med lite fakta i våra vilda spekulationer

• Pingulina

Sussie, hade hon alltså tagit av sig bajsblöjan? Kan ju bli bajs överallt Men jo, det är skönt när de säger till. Tyvärr är Nellie så hård i magen så hon säger oftast att det gör ont

Svar på tråden Mina goa vänner!