Kul med svar! Curro, var i Spanien bor du? Jag kanske ska komma och vara svenskalärare till dina barn?
Fast jag tror att du bor beydligt längre söderut än mig med tanke på namnet...
Nej men det är verkligen intressant läsning för mig det här. Jag oroar mig inte för att tappa svenskan eftersom jag jobbar mycket med översättning från engelska och spanska till svenska, så jag "tvingas" liksom hålla språket igång på den nivån. Nu har jag bara varit här i fyra år också, vi får väl se hur det blir längre fram. Min engelske man är också väldigt duktig på att lära sig svenska och det kommer nog att underlätta väldigt mycket.
Kitty Shark - det förvånar mig inte att du har en lingvistisk bakgrund. Jag har läst dina tidigare inlägg och du ger väldigt bra råd! Jag blir nästan lite extra inne nu på att skaffa barn och få testa själv, men måste bara få ekonomin att flyta lite bättre först... Äsch, jag menar ju inte att det är något slags experiment, men att det kommer att bli väldigt intressant. Inte minst att se vilka saker som man tror ska bli så enkelt man nästan inte klarar av när man väl är där!