• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • mamma me tre

modiga gäster måste jag säga!

• Anonym

Måste fråga en annan sak.. sonen spydde 2 gånger men inget mer. Sedan började jag o sambon 4 dagar efter., Vi hade då nga timmar innan ätit på en pizzeria mned ett par vänner och en av de blev också dåliga. Jag misstänker att det var maten och inte pga sonen. 4 dagar brukar det ävll inte ta för att bli smittad, det brukar ju ske ganska snabbt, eller hur?

OM det nu var pga maten, smittar det då? (åt kycklingsallad och pizza)

• Anonym

Ja de vet hur det ligger till, sambon var bara sjuk en dag. lika sonen. Jag antar att det var min kycklingsallad jag åt, den smakade konstigt.

All mat är hemma hos oss och vi har alla hjälpts åt med det.,,,,

• Sofia t

Jo det kan ta flera dygn innan du blir smittad.

Anonym skrev 2007-12-24 10:53:37 följande:
    Måste fråga en annan sak.. sonen spydde 2 gånger men inget mer. Sedan började jag o sambon 4 dagar efter., Vi hade då nga timmar innan ätit på en pizzeria mned ett par vänner och en av de blev också dåliga. Jag misstänker att det var maten och inte pga sonen. 4 dagar brukar det ävll inte ta för att bli smittad, det brukar ju ske ganska snabbt, eller hur?OM det nu var pga maten, smittar det då? (åt kycklingsallad och pizza)
  • Hjartesjalen

Men Julen beh ju inte bli forstord, ni ska ju ha knytis, det ar val bara till att frakta hem maten till nagon annan o sa far alla aka dit o fira det. Ni kan ju stanna hemma o fira i er familj o hoppas pa battre lycka nasta ar.

• Monica S

Helt idiotiskt att ta hem gäster när man har magsjuka!

• michiara

ett par vänner till oss låg magsjuka i onsdags (mamman och dottern) i natt blev pappan dålig så visst kan det ta ett par dagar

nu kommer jag säga nåt elakt men så fort det startas såna här trådar så talar alla om hur smittsamt det är och då blir TS nästan sur och säger att de ska åka eller folk får komma dit iaf..varför starta trådar när man ändå har bestämt sig i förväg? jag har sagt det förr och säger det igen, det är inte konstigt att typ alla blir sjuka i magsjuka för det är så många som inte bryr sig om smittorisken och att man kanske ska vänta med att gå på affären eller åka bussen eller ta hem folk etc.

• Hjartesjalen

Beror pa vilken bakterie ni fatt fran maten, men varfor ta den risken, ska du inte ga pa toa pa hela Julafton, for ni kan ju inte ga pa samma toa!! O handsprit hjalper inte, det racker inte som skydd, samt att det finns i luften i huset samt fran dig nar du andas o pratar. Nej, battre att dom andra firar nagon annanstans o ni hos er. Tank om alla ligger o spyr lagom till nyar.....vem blir glad av det????

Har dom sagt att dom vill komma till er??

• Anonym (bläää)

Man kan smitta i 5 dygn efter. Och det är 48 timmar efter sista spyan eller diareen.

• Hjartesjalen

Ja, det ar eroniskt hur Ts i sadana har tradar fragar om rad, o far Ts da folks asikter emot sig sa blir det surt o konstigt. Sa jag sager detsamma, varfor starta en trad o fraga om Ts redan bestamt sig innan?

Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?