• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • Hannah76

Jag var tveksam till mpr-vaccinet. Tog beslutet att inte vaccinera alls först när det gäller det vaccinet. Men valde sen att göra det ändå, dock vid en senare tidpunkt.

• enny signatur

Jag tror jag inte vill vaccinera vår dotter. Hittils har vi avstått, men vi diskuterar väl ganska ständigt. MRP vaccinet är vi helt på det klara med att det inte ska användas, det ser vi ingen andledning till.
    Ska vi till ett land med polio så omvärderar vi kanske vår åsikt gällande just poliovaccinet.

Gällande stelkramp mm. så tycker jag de tär svårare just för att de tär rätt förekommande och farligt. Men å andra sidan så tror jag inte alls att vacinering är nyttigt. I grunden ser jag hellre att mitt barn får ta beslutet när hon blir äldre, probklmet är ju att det är några år dit och alltså är det vårt ansvar så länge.
    Tycker det är en svår övervägning, men frågan är, vad skulle jag må mest dåligt över ( anse vara mitt fel) om barnet drabbas av vaccinet eller av sjukdomen?
    SJukdomen är naturlig, vaccinet vore bara mitt fel.

• sweetfia

wickz, precis min asikt, vaccinet ar ju ert fel, sjukdomen naturens fel.. Och ang stelkramp, det ar det som kanns svarast for oss ocksa, men som sagt skulle barnet bli tex biten av en hund sa far man aka till akuten da och ta sprutan..

• enny signatur

sweetfia: har för mig att den delen dock inte hjälper utan bara är onödig. Jag tror man måste utvärdera risken för att barnet drabbas tex bor man på landet i ett riskområde med en vilding kanske risken är så pass hög att man tyckerr det överväger.
    Jag har svårt att säga, men just nu ammas dottern och då väägrar jag att vaccinera.

• Anna Larsson

Vi kommer bara att vaccinera vår pojk mot stelkramp. Läkemedelsföretagen har ju blandat molotovcocktail av alla vacciner men om man tjatar lite så kan man få vaccinera mot endast de sjukdomar man vill. Stelkramp känns som en sån sjukdom där det finns en verklig risk (speciellt om man har djur)
    Men oj vad BVC har mycket att invända. Vi har nu blivit skickade till barnläkaren för vidare diskussion, barnmorskan insåg väl att hon inte kunde ändra vår åsikt

• enny signatur

Annalunda: Hur gammalt är ert barn? Jo stelkramp känns som en riskfylld sak, vi bor i uppsala och här ska väl det vara ganska stor förekomst av stelkramp. Än känns det dock lugnt (tösen är ju bara 1), men det är väl i grunden den vi funderar på.
    Hur resonerar ni kring difteri?

• sweetfia

ang difteri, det ar svart.. Men aven om man tar vaccinationen sa kan ju barnet fa sjukdomen.. Sa det kanns som att far han den sa ar det sa... Naturen far styra helt enkelt.. Och som en kompis sa nar vi diskuterade sjukdomarna "kan dom skicka folk till manen och bota cancer sa kan dom fanimej bota en sjukdom om man skulle fa det" .. Och jag tror faktiskt det, bara man upptacker den i tid

• Viran

Vi hr väntat länge med vaccinering. de fick sitt stelkrampsvaccin (+ de andra som är i samma spruta) nu när de va 3 år. MPR kommer vi att vänta med tills de är i tonåren i alla fall..

• Viran

Vi hr väntat länge med vaccinering. de fick sitt stelkrampsvaccin (+ de andra som är i samma spruta) nu när de va 3 år. MPR kommer vi att vänta med tills de är i tonåren i alla fall..

Svar på tråden att ej vaccinera