• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • mixX
    micorazón skrev 2008-01-12 20:28:32 följande:
    de som är halvutländska blir erbjudna det, andra föräldrar kan få det om de frågar om det.Min son är halv libanes/halv svensk så risken att han åker till ett land med TBC är hög, därför fick han det av BVC.
    Jo jag vet. Pluggar till läkare och har precis vaccinerat mig mot TBC. Så jag vet att det erbjuds en del grupper. Men frågan var om alla vaccinerades mot TBC. Och då svarade jag att den vaccinationen (den allmänna alltså..) upphörde 1975 =)
  • pilliss
    mixX skrev 2008-01-12 20:19:04 följande:
    Nej. Allmän vaccination mot TBC upphörde 1975 (I Sverige).
    Ok.
    Hade för mej att det ej var alla som fick den.
    Min minsta ska få den den 25/1..
    micorazón skrev 2008-01-12 20:28:32 följande:
    de som är halvutländska blir erbjudna det, andra föräldrar kan få det om de frågar om det.Min son är halv libanes/halv svensk så risken att han åker till ett land med TBC är hög, därför fick han det av BVC.ANg GIFT??? Men om du blir sjuk i cancer? Ska du inte ta emot cellgift då eller?? Säger som andra.. inte fiskar du väl fiskarna i badkaret?? Tungmetaller finns överallt i samhället. Och skulle det kunna rädda liv så varför inte....vet att man inte skulle låta tråden gå åt fel håll, men kunde inte låta bli!!!!!Jag har vaccinerat min son och kommer göra det med dottern. Jag ahgr varit i diverse länder som inte har ett vaccinationsprogram och FY - nej det önskar jag inga barn i Sverige....
    Hur mådde din son efter den?
  • fenurila K o L t

Upphörde den inte tidigare för jag har inte fått den och jag är född 1974

5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • mixX

fenurila K o L t skrev 2008-01-12 20:35:18 följande:

Upphörde den inte tidigare för jag har inte fått den och jag är född 1974
    Fast alla är ju inte vaccinerade bara för att det ingick i den allmänna vaccineringen.. Stelkramp/difteri/polio etc ingår ju idag. Men alla barn är ändå inte vaccinerade mot detta. Allmän vaccinering innebär ju att vaccinet erbjuds alla barn..

1975 var iaf det året vi fick lära oss när vi hade vaccinationsmöte =) Och efter en snabb koll på internet så stämmer det..
  • mixX

Pillis -

BCG vaccination
    Kraftiga reaktioner /komplikationer
    ? Stort sår (>10-20 mm).
    ? Fördröjd sårläkning (> 8 veckor)
    ? Mjukdelsabscess ? lokal eller distal
    ? Lymfkörtelsvullnad (>2 cm) med abscess och
    fistelbildning (1 / 1000)
    ? Osteit - sällsynt
    ? Meningit ? sällsynt
    ? Disseminerad BCG infektion - sällsynt.

Det jobbiga är väl på sin höjd att ha ett varande/rinnande sår ett par månader.

• fenurila K o L t

oki, då får jag ta och kolla upp om jag är vac.

5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • mixX
    pilliss skrev 2008-01-12 20:46:57 följande:
    Men tror det är värre om han INTE vaccineras för det...
    Absolut! Håller jag med om. Är för vaccinering till 100%! Finns det ett sätt att skydda sig mot sjukdomar ska man göra det tycker jag.
  • mixX

fenurila K o L t skrev 2008-01-12 20:46:39 följande:

oki, då får jag ta och kolla upp om jag är vac.
    Är du vaccinerad är det ytterst troligt att du har ett ärr (en rund vit prick) troligtvis på vänstra armen =)
  • Antigone
    ruffe4 skrev 2008-01-12 19:55:56 följande:
    Varför inte respektera TS? Dålig respekt av dig
    Det är forumens regler så har du ngt att invända så vänd dig till moderator eller CA.
    Jag är av åsikten att inte vaccinera sitt barn utsätter man inte bara sitt eget barn för fara utan även andras som inte hunnit vaccinera (spädbebisar som exempelvis) sina. Jag har rätt att uttrycka det hur mkt jag vill här i förhoppning att påverka mindre vetande.
    För mindel har det med kunskapsbrist att göra oom man väljer bort vaccination.
Svar på tråden att ej vaccinera