• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • Röding
    ruffe4 skrev 2008-01-12 18:41:11 följande:
    ETT exempel www.vitaviva.com/store/health/infoarticles/ar...
    Varför dra in äldre vaccin i debatten? Vilken relevans har de för dagens vaccin?

Rapporten finns dessutom inte på Pubmed, vilket innebär att den inte är vetenskapligt trovärdig.
  • enny signatur

om någon vill diskutera är ni välkomna at skriva personligen till mig, säkert många andra här som gärna gör dessm. vill ni spy galla? tja det är väl dessvärre så illa fl är.
    Om ni anser vaccination vara så viktigt, låt oss då diskutera ifred så vi får något att gå på.

Vart kan man finna statestik ang sjukdommarna innan 1997?

• Antigone
    enny signatur skrev 2008-01-12 19:00:15 följande:
    om någon vill diskutera är ni välkomna at skriva personligen till mig, säkert många andra här som gärna gör dessm. vill ni spy galla? tja det är väl dessvärre så illa fl är. Om ni anser vaccination vara så viktigt, låt oss då diskutera ifred så vi får något att gå på.Vart kan man finna statestik ang sjukdommarna innan 1997?
    Tråden är öppen för alla.
  • ruffe4
    Antigone skrev 2008-01-12 19:03:17 följande:
    Tråden är öppen för alla.
    Varför inte respektera TS? Dålig respekt av dig
  • pilliss
    Antigone skrev 2008-01-12 18:56:42 följande:
    Tycker att inte vaccinera sina barn är korkat, flummigt, brist på kunskap och värst av allt att utsätta sitt barn för enorma risker att bli sjuka.TBC är ett bra exempel på en allvarlig sjukdom som är väldigt utbredd i vårt land.Kikhosta är ingen lek det heller och kan få komplikationer för resten av livet.Rena dumheter ju! Tungmetaller?!!! Fiskar du egna fiskar som är odlade i badkaret eller?
    Bara undrar.
    Det är väl inte alla som vaccineras för TBC??? Eller???
  • miss chilli
    Antigone skrev 2008-01-12 18:56:42 följande:
    Tycker att inte vaccinera sina barn är korkat, flummigt, brist på kunskap och värst av allt att utsätta sitt barn för enorma risker att bli sjuka.TBC är ett bra exempel på en allvarlig sjukdom som är väldigt utbredd i vårt land.Kikhosta är ingen lek det heller och kan få komplikationer för resten av livet.Rena dumheter ju! Tungmetaller?!!! Fiskar du egna fiskar som är odlade i badkaret eller?
    Håller med. Och jag tycker att inte vaccinera är att åka snålskjuts på andra då man vet att risken att MITT barn får ngn av sjukdomarna är nät intill obefintlig för att majoriteten av andras barn är vaccinerade och därmed inte kan smitta mitt barn.

Om fler och fler väljer att inte vaccinera sina barn så kommer epidemierna att återkomma. Och som många skrivit innan så börjar många av dessa sjukdomar visa sig i sverige igen eftersom många invandrare bär med sig smitta (eftersom de ofta inte har vaccin i sina hemländer ).
  • mixX
    pilliss skrev 2008-01-12 19:59:49 följande:
    Bara undrar.Det är väl inte alla som vaccineras för TBC??? Eller???
    Nej. Allmän vaccination mot TBC upphörde 1975 (I Sverige).
  • ruffe4
    enny signatur skrev 2008-01-12 18:49:08 följande:
    att jag alltid får för mig att svara här... *slår mig på fingrarna*vilket vaccin används om man enbart vill ha stelkrampsvaccin?samma sak med difteri, vad används då för vaccin?
    Bara Difteri vet jag inte, men stelkramp som hon ska få är enbart stelkramp, annars kan man ge difteri- stelkramp i en spruta.
  • micorazón
    mixX skrev 2008-01-12 20:19:04 följande:
    Nej. Allmän vaccination mot TBC upphörde 1975 (I Sverige).
    de som är halvutländska blir erbjudna det, andra föräldrar kan få det om de frågar om det.
    Min son är halv libanes/halv svensk så risken att han åker till ett land med TBC är hög, därför fick han det av BVC.

ANg GIFT??? Men om du blir sjuk i cancer? Ska du inte ta emot cellgift då eller?? Säger som andra.. inte fiskar du väl fiskarna i badkaret?? Tungmetaller finns överallt i samhället. Och skulle det kunna rädda liv så varför inte....

vet att man inte skulle låta tråden gå åt fel håll, men kunde inte låta bli!!!!!

Jag har vaccinerat min son och kommer göra det med dottern. Jag ahgr varit i diverse länder som inte har ett vaccinationsprogram och FY - nej det önskar jag inga barn i Sverige....
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
Svar på tråden att ej vaccinera