• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • giftgrodan
    sweetfia skrev 2008-01-12 23:26:36 följande:
    Jag kanner att risken att han drabbas av nagon sjukdom ar mindre an att ge honom sprutan..
    Att risken att drabbas är så liten beror ju på att "alla" vaccinerar.
  • Liten Björn

sweetfia:
    Jag är ute och kör i 50km/h, väglaget är bra, inte en bil så långt ögat når - alltså kan jag skita i att ha bälte eftersom risken att jag smäller är så liten?
    Sunt förnuft är att ta det säkra före det osäkra, man ska inte vara så säker på sin lycka. Oftast är det "det-kan-inte-hända-mig-människor" som hamnar i knipa.

• Antigone
    Pum skrev 2008-01-12 23:40:07 följande:
    Epedemier kommer och går. Det är naturens gång. Barnsjukdomarna minskade INNAN vaccinationerna började.Vaccination är inte ett fullgott skydd mot sjukdom.Känner en uppfödare som har en kennel med ca 35 hundar. Kennelhosta utbröt. De hundar som var vaccinerade mot just kennelhosta insjuknade men INGEN av de ovaccinerade hundarna drabbades!
    hahahaha du menar inte allvar som jämför med en HUNDkennel???? Du kan ju alltid vaccinera ditt barn mot kennelhosta!!

Har en son som fick kikhosta när han var 8 år, var sjuk med komplikationer lunginfkamation ca 6 månader......detta trots vaccinationen. HAn fick en "mildare" form av kikhosta så man kan ju undra hur sjuk han skulle blivit  utan vaccinationen.,,,,
    Dessutom så hade vi flera små spädbebisar runt om oss som vi isolerade oss ifrån......fruktansvärt egocenriskt att vägra vaccinera från sjukdomar som kan ge så allvarliga komplikationer. Även om sjukdomarna inte är vanliga eller aktiva hela tiden i vårt land.....ska ni aldrig resa med era barn? Ska era barn aldrig få träffa andra barn som reser är från utlandet?
  • Antigone
    Liten Björn skrev 2008-01-13 10:12:48 följande:
    Nu har jag läst tråden upp och ner, ut och in och fram och tillbaka men fortfarande har ingen nämnt vad som är faran med att vaccinera. Eftersom man använder ordet "farligt" så måste det ju finnas risker, men vilka?Den här diskussionen känns nästan lite som människor som förnekar att HIV existerar och vägrar ta medicin.
    Bästa inlägget i tråden hittills! JAg väntar också på samma svar!
  • Antigone

Vet ni att kikhosta kan vara dödlig för en liten bebis som inte hunnit med sina vacinationer?
    Hur kan ni utsätta er omgivning för en sådan risk förutom den risk som ni uppenbarligen utsätter era egna barn för...
    Nä framför obligatoriska vaccinationer- de skulle aldrig vara frivilliga!

• ruffe4

Liten Björn skrev 2008-01-13 10:22:56 följande:

sweetfia: Jag är ute och kör i 50km/h, väglaget är bra, inte en bil så långt ögat når - alltså kan jag skita i att ha bälte eftersom risken att jag smäller är så liten?Sunt förnuft är att ta det säkra före det osäkra, man ska inte vara så säker på sin lycka. Oftast är det "det-kan-inte-hända-mig-människor" som hamnar i knipa.
    Om du smäller skadar du dig svårt eller dör. Garanterat, det vet ni.

Men om man är ovaccinerad är risken chansen liten att smittas från dom flesta sjukdomarna i vacc programmet och om amn gör det är det stor risk att du klarar det utan men (OM du inte har nedsatt immunsystem, hjärtfel osv)
  • ruffe4
    Antigone skrev 2008-01-13 10:33:29 följande:
    Vet ni att kikhosta kan vara dödlig för en liten bebis som inte hunnit med sina vacinationer?Hur kan ni utsätta er omgivning för en sådan risk förutom den risk som ni uppenbarligen utsätter era egna barn för...Nä framför obligatoriska vaccinationer- de skulle aldrig vara frivilliga!
    Det GÅR inte att tvinga nån till det
  • ruffe4

Vad håller ni på med alla som tycker det ska vara massvacciantion av 3 månaders?? Varför försöker ni övertala oss sdom vill vänta med vacc tills barnets immunsystem fått mogna lite? DET är sjukt.

vaccinationer i all ära, men inte som det är idag, anpassa istället till vad individen behöver!

• ruffe4

JAG hackar ju inte på er som vill vaccinera era 3 månaders!!

• Antigone
    ruffe4 skrev 2008-01-13 10:58:41 följande:
    Det GÅR inte att tvinga nån till det
    Tyvärr
Svar på tråden att ej vaccinera