• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • sweetfia

Till alla er som trycker ner oss som inte vill vaccinera, vaccinationen ar FRIVILLIG !! Men som vanligt nar man sticker ut fran mangden ar det nagon som ska komma och hacka pa en.. ! Alla har vi olika asikt, men jag trycker inte ner er som vaccinerar. Valet ar ens eget ! Jag kanner att risken att han drabbas av nagon sjukdom ar mindre an att ge honom sprutan.. Efter att han slutat andas 2 ganger o nastan strykt med sa vill jag inte ge honom vaccin! Okej ?? ! Det pagar fortfarande en kamp i mitt huvud om hur jag ska gora, men mitt hjarta sager nej.. Kan ni respektera det ??

• mixX
    sweetfia skrev 2008-01-12 23:26:36 följande:
    Till alla er som trycker ner oss som inte vill vaccinera, vaccinationen ar FRIVILLIG !! Men som vanligt nar man sticker ut fran mangden ar det nagon som ska komma och hacka pa en.. ! Alla har vi olika asikt, men jag trycker inte ner er som vaccinerar. Valet ar ens eget ! Jag kanner att risken att han drabbas av nagon sjukdom ar mindre an att ge honom sprutan.. Efter att han slutat andas 2 ganger o nastan strykt med sa vill jag inte ge honom vaccin! Okej ?? ! Det pagar fortfarande en kamp i mitt huvud om hur jag ska gora, men mitt hjarta sager nej.. Kan ni respektera det ??
    Jag respekterar iaf det fullt ut. Men är samtidigt väldigt glad att det fortfarande är många som faktiskt vaccinerar. Annars hade den där risken att drabbas av sjukdomarna troligtvis ökat.
  • Pum

Finns även ett bra häfte som heter "Vaccination, en förälders dilemma"

Lättläst och bra med fakta.

Går att beställa från föreningen SAVE, Gun Östling 026-192147

• Pum

Epedemier kommer och går. Det är naturens gång. Barnsjukdomarna minskade INNAN vaccinationerna började.

Vaccination är inte ett fullgott skydd mot sjukdom.

Känner en uppfödare som har en kennel med ca 35 hundar. Kennelhosta utbröt. De hundar som var vaccinerade mot just kennelhosta insjuknade men INGEN av de ovaccinerade hundarna drabbades!

• fenurila K o L t
    enny signatur skrev 2008-01-12 23:11:13 följande:
    Men i danmark finns det, bör inte det gå att köpa in?Det med kikhoste vaccin är inte något vi diskuterar här hemma så frågan blir om det går att få tag i stelkramp enbart eller om det går att få tag i DT iaf?
    enny signatur skrev 2008-01-12 23:17:25 följande:
    fenurila K o L t: vill inte bemöta dina argument här, men vad hindrar att man köper från danmark?
    De ger inte enskilda D T vacc. i Danmark till små barn endast till ovaccinerade vuxna och tonåringar.
    5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • logg81
    Pum skrev 2008-01-12 23:03:53 följande:
    Kan rekommendera boken "Friskare liv" av Peter Wilhelmsson (ICA bokförlag). Där finns ett kapitel om vaccinering och vad man kan göra oavsett om man beslutar sig för att vaccinera eller inte.
    Oj.... tack för tipset!
  • fenurila K o L t
    sweetfia skrev 2008-01-12 23:26:36 följande:
    Ursäkta om jag frågar en privat fråga, men att han slutade andas hade det med vaccination att gör???
  • enny signatur

Pum: vem har skrivit den? är dne läsvärd? Vad kostar den?

fenurila K o L t: jag tolkade det inte så. är du säker?

sweetfia: får ajg fråga vad som hände? och vilket vaccin?

• fenurila K o L t

"Separata D och T-vacciner tillverkas däremot i vårt grannland Danmark, och kan via licensförfarande användas vid grundvaccinering av tidigare ovaccinerade vuxna och tonåringar. För grundvaccinering av småbarn och skolbarn är det bättre att använda de registrerade kombinationsvacciner som innehåller D, T och kikhostevaccin "

Utdrag ifrån smittskyddsinstitutet

• Liten Björn

Nu har jag läst tråden upp och ner, ut och in och fram och tillbaka men fortfarande har ingen nämnt vad som är faran med att vaccinera. Eftersom man använder ordet "farligt" så måste det ju finnas risker, men vilka?

Den här diskussionen känns nästan lite som människor som förnekar att HIV existerar och vägrar ta medicin.

Svar på tråden att ej vaccinera