• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • fenurila K o L t

Wicks: Det är just det jag menade, det finns ingen separat förrens upp i åldrarna

5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • Pum

Hoppar in i tråden. Skönt med en tråd där detta "heta" ämne kan diskuteras med ett öppet sinne. Har själv en 10 månaders dotter som inte är vaccinerad och inte kommer att vaccineras mot något över huvud taget.

• logg81

Vet inte om det var den här tråden eller en annan jag skrev i men jag ska skaffa mej så mycket information som bara går att få ang. vaccineringen. Jag har inte bestämt mej än om jag vill vaccinera dottern. Förmodligen kommer jag att göra det ändå i slutändan bara för att BVC trycker på. Faller för grupptryck så att säga... Men jag ska ändå skaffa mycket info om det, bäde för och nackdelar... Jag vill inte göra något dumt.

• Pum
    logg81 skrev 2008-01-12 23:01:03 följande:
    Vet inte om det var den här tråden eller en annan jag skrev i men jag ska skaffa mej så mycket information som bara går att få ang. vaccineringen. Jag har inte bestämt mej än om jag vill vaccinera dottern. Förmodligen kommer jag att göra det ändå i slutändan bara för att BVC trycker på. Faller för grupptryck så att säga... Men jag ska ändå skaffa mycket info om det, bäde för och nackdelar... Jag vill inte göra något dumt.
    Kan rekommendera boken "Friskare liv" av Peter Wilhelmsson (ICA bokförlag). Där finns ett kapitel om vaccinering och vad man kan göra oavsett om man beslutar sig för att vaccinera eller inte.
  • enny signatur
    Pum skrev 2008-01-12 23:03:53 följande:
    Kan rekommendera boken "Friskare liv" av Peter Wilhelmsson (ICA bokförlag). Där finns ett kapitel om vaccinering och vad man kan göra oavsett om man beslutar sig för att vaccinera eller inte.
    Är den intressant? Mycket fakta?
    Vart får man tag i den?
  • enny signatur

fenurila K o L t skrev 2008-01-12 22:56:47 följande:

Wicks: Det är just det jag menade, det finns ingen separat förrens upp i åldrarna
    Men i danmark finns det, bör inte det gå att köpa in?
    Det med kikhoste vaccin är inte något vi diskuterar här hemma så frågan blir om det går att få tag i stelkramp enbart eller om det går att få tag i DT iaf?
  • fenurila K o L t

Som fler redan skrivit att det är inte bara era egna barn ni utsätter för risken att bli sjuka utan andra barn som ännu inte hunnit bli vaccinerade.

Jag har egen erfarenhet av vad som kan hända vid vacc. men jag har ALDRIG tvekat att vacc. mina andra barn.

5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • mixX

fenurila K o L t skrev 2008-01-12 23:11:55 följande:

Som fler redan skrivit att det är inte bara era egna barn ni utsätter för risken att bli sjuka utan andra barn som ännu inte hunnit bli vaccinerade. Jag har egen erfarenhet av vad som kan hända vid vacc. men jag har ALDRIG tvekat att vacc. mina andra barn.
    Tur att det finns människor som fortsätter att vaccinera sina barn. Ingen vet ju vad som skulle kunna hända annars.
  • enny signatur

fenurila K o L t: vill inte bemöta dina argument här, men vad hindrar att man köper från danmark?

• Pum
    enny signatur skrev 2008-01-12 23:10:01 följande:
    Är den intressant? Mycket fakta?Vart får man tag i den?
    Förlåt, menade "friskare barn" såklart! Den finns på internetbokhandlarna och tar upp en mängd områden inom barns hälsa. Ett kapitel är vigt åt vaccinering med fokus på nackdelarna. Han ger tips på vad man kan göra under epedemier av barnsjukdomar, vad du kan göra vid t ex stelkramp osv. Även en hel del fakta om vaccinernas innehåll och vad det gör mot barnets immunsystemet.

Rubriker: Är det en god idé att vaccinera sitt barn? Försäljning och användning av vaccin, vaccinationens historia, innehållet i vaccin, vaccinationsskador,kan vaccinationer verkligen ge oss skydd? Den vanligaste kritiken mot vaccinationer, vanliga biverkningar efter vaccination, ska jag vaccinera mitt barn eller ej?, om ni följer rekommenderat vaccinationsschema, om tiden för vaccination fördröjs eller skjuts upp, för er som vill minska antalet vaccinationer och endast ta de viktigaste, för er som helt och hållet undviker vaccinationer.
Svar på tråden att ej vaccinera