• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • white cheese

Razorblade Romanze skrev 2008-02-06 22:01:32 följande:

Min dotter fick svår epilepsi dagen efter mpr vaccinet...låg på sjukhuset i 4 veckor...epilepsin är fortfarande kvar och nu är hon 5 år.Hon var nära att dö vid första anfallet.Sedan dess har vi slutat helt att vaccinera...har 4 barn.
    Problemet är ju att du inte vet om det var vaccinet som orsakade epilepsin, bara för att de låg nära varandra i tiden... Har du slutat göra allt det du gjorde dagen/veckan innan? Om ni åt ärtsoppa för första gången dagen innan - aldrig mer äta ärtsoppa? Om ni hade inskolning på dagis veckan innan - aldrig mer dagis? Om ni tog en omväg förbi den där fabriken på väg hem från dagis - aldrig mer gå förbi den? Varför pekar du ut just vaccinet som boven?

I Fass står det som biverkning bl a att barnet kan få feberkramper, eller kramper utan feber, men man påpekar vidare att:
    "Risken för sådana allvarliga neurologiska störningar efter administration av levande mässlingvirus vaccin förblir betydligt mindre än risken för encefalit och encefalopati i samband med naturlig mässling."
  • Razorblade Romanze

Det är självklart att vi vet efter utredning av neurologer att det beror på vaccinet...har även fått skadestånd.Sådana här fall tystas ner såklart.

• Cowberry

Razorblade Romanze skrev 2008-02-07 11:54:56 följande:

Det är självklart att vi vet efter utredning av neurologer att det beror på vaccinet...har även fått skadestånd.Sådana här fall tystas ner såklart.
    Är det så som du säger så bör det också finnas en Lex Maria anmälan till det. Vill du säga vid vilket sjukhus och år det hände. Alla sådana publikationer är anonyma, så ditt eller ditts barns namn kommer inte att visas.

Att något sådant om det skulle vara sant tystas ner låter väldigt osannolikt. Fick du skadestånd av läkemedelstillverkaren eller genom patientskadeförsäkringen eller båda?
  • Razorblade Romanze

Finns ingen lex maria...det tog flera år innan vi fick rätt.Har fått betalt fr båda.

• Razorblade Romanze

Jag bryr mig inte om vissa tror att jag ljuger...vi vet sanningen och jag behöver inte bevisa mig för ngn.Vår flicka blev svårt sjuk....skulle gärna varna alla för vaccinerig...tänk efter riktigt innan.

• Cowberry

Razorblade Romanze skrev 2008-02-08 16:57:16 följande:

Jag bryr mig inte om vissa tror att jag ljuger...vi vet sanningen och jag behöver inte bevisa mig för ngn.Vår flicka blev svårt sjuk....skulle gärna varna alla för vaccinerig...tänk efter riktigt innan.
    Jag har heller inget behov av att kräva några bevis från dig, men jag tvivlar på att din utsaga är riktigt. Ditt barn må ha fått epilepsi dagen efter en mpr-vaccinering, men att det skulleha konstaterats att ditt barn fick epilepsi på grund av vaccineringen och att du därefter fick ett skadestånd från läkemedelsföretaget och från patientförsäkringen låter ytterst märkligt. Speciellt då man inte hittat något samband mellan MPR-vaccinering och epilepsi. Feberkramper finns det dock en ökad risk för, runt 1.56 per 1000 barn under de två första veckorna efter vaccinering.

Visst får du gå runt och varna alla för riskerna med vaccinering. Kända biverkningar kan vem som helst leta upp. Men skippa snacket om att det skulle innebära en risk att ens barn skulle kunna få autism eller epilepsi bara. Sådana utalanden har inga som helst stöd i de studier som gjorts. Se tex. Vestergaard M, et al. MMR vaccination and febrile seizures: evaluation of susceptible subgroups and long-term prognosis. JAMA. 2004;292(3):351-7
  • Pum

Razorblade Romanze skrev 2008-02-08 16:57:16 följande:

Jättetrist med din dotter. Tänk att det ska vara så svårt att acceptera att just vaccinationer kan leda till sjukdomar. Din dotter är ett levande bevis på detta så stå på dig!
  • Cowberry
    Pum skrev 2008-02-08 21:51:41 följande:
    Razorblade Romanze skrev 2008-02-08 16:57:16 följande:Jättetrist med din dotter. Tänk att det ska vara så svårt att acceptera att just vaccinationer kan leda till sjukdomar. Din dotter är ett levande bevis på detta så stå på dig!
    Menar du några speciella vacciner? Vilka sjukdommar menar du orsakas av (en typ av) vaccinering?
  • Razorblade Romanze

Som sagt behöver jag inte bevisa ngt...det är utrett av neurologen att det berodde på mpr vaccinet.Otroligt vilka viktigpettrar det finns....måste nästan skratta där jag sitter.Man hittar säkert på sådana saker som är så allvarliga om sitt barn....varje gång hon får ett anfall förbannar jag den dag då vi vaccinerade henne.

Svar på tråden att ej vaccinera