• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • NicoFina

Men alla invandrare som kommer till Sverige och bär på sjukdomar?
    Hur ska ni skydda era barn mot det?

Om inte era söner sedan kan bli pappor för att ni inte har vaccinerat mot påssjuka? Tror ni at tdom hade varit lyckliga på er då?

• sweetfia

SUCK ! Vad trott jag blir pa er.. Ni som tycker att det ar egoistiskt och dumt att inte vaccinera.. Sa ni tycker att jag ska vaccinera min son da, med risken att han kan do ?? Tror ej ni hade gjort det, eller vad vet jag.. ! Ni borde tycka da att man ska vaccinera barn sa fort dom fotts ? Eftersom dom KAN Ju bli smittade.. ! Sen ni vet val att aven om ni vaccinerar sa ar det inget skydd mot sjukdomen ? Och passjukan ar inget farligt, forsen killen kommit upp i tonaren, det ar da det kan satta sig pa testiklarna.. Btw, min pappa har haft passjukan 2 ggr och han har SJU barn.. !

• sweetfia

SUCK ! Vad trott jag blir pa er.. Ni som tycker att det ar egoistiskt och dumt att inte vaccinera.. Sa ni tycker att jag ska vaccinera min son da, med risken att han kan do ?? Tror ej ni hade gjort det, eller vad vet jag.. ! Ni borde tycka da att man ska vaccinera barn sa fort dom fotts ? Eftersom dom KAN Ju bli smittade.. ! Sen ni vet val att aven om ni vaccinerar sa ar det inget skydd mot sjukdomen ? Och passjukan ar inget farligt, forsen killen kommit upp i tonaren, det ar da det kan satta sig pa testiklarna.. Btw, min pappa har haft passjukan 2 ggr och han har SJU barn.. !

• PerG

Mässlingen är inte någon sjukdom att leka med! Och den är dessutom otroligt smittsam. Om många är ovaccinerade får den större spridning och även om man inte är 100% skyddad så är vaccination en förutsättning för att smittspridningen ska minska.

Tillhör din son någon högriskgrupp för att råka ut för komplikationer om han får vaccin?

Annars är det ju tack vare att så många andra vaccinerar som han (än så länge) har ett indirekt skydd genom att de flesta andra är vaccinerade och minskar spridningen. Din son riskerar ju att dö om han inte vaccineras. Frågan är vilket som det är störst sannolikhet för. Vaccinet eller sjukdomarna...

sweetfia skrev 2008-01-17 18:53:15 följande:
  • sweetfia

perG - Min son har fatt de tva forsta av de tre.. Men efter att han nastan dott tva ganger, har vi beslutat att ej ge nagra flera.. Och masslingen ar inte alls sa farlig, det ar foljdsjukdomarna som ar farliga.. Men las jarna studien.. Ingen DOG ! i varat fall ar risken storre att han blir sjuk lr dor av sjalva sprutan.. Varfor inte acceptera att vissa barn inte kan vaccineras.. ! Sen sa ar det inte ens den sprutan jag pratar om nu, utan den mot polio, kikhosta, stelkramp o difteri.. !

• sweetfia

perG - Min son har fatt de tva forsta av de tre.. Men efter att han nastan dott tva ganger, har vi beslutat att ej ge nagra flera.. Och masslingen ar inte alls sa farlig, det ar foljdsjukdomarna som ar farliga.. Men las jarna studien.. Ingen DOG ! i varat fall ar risken storre att han blir sjuk lr dor av sjalva sprutan.. Varfor inte acceptera att vissa barn inte kan vaccineras.. ! Sen sa ar det inte ens den sprutan jag pratar om nu, utan den mot polio, kikhosta, stelkramp o difteri.. !

• Liten Björn

Sweetfia;
    Nästan dog? Vad hände?

• hanna 86

sweetfia: Undrar också. att få problem vid den sprutan har jag aldrig hört talas om...
    Trodde det endast var den andra (mässling påssjukan bla)....

NicaFina:

Vet inte om du ställde frågan riktat mot mig? Men jag kan ju svara iaf.
    Givetvis tar man med det i kalkylen så att säga, smittorisken.
    Men så här tänkte vi. Risken att bli smittad är inte lika stor som att mina söner skulle få en stark reaktion av vacciset helt enkelt.
    Och hade vi ändå valt att ge dom vaccinen så skulle vi då valt att vänta. Vill i så fall att dom ska kunna prata ordentligt vilket hade betytt vid ca 3-4 års ålder kanske.

Ivaldi 051111, Dexter 070612
  • Suskiv
    sweetfia skrev 2008-01-17 20:38:40 följande:
    Eftesom ditt barn uppenbarligen inte går att vaccinera bör du ju vara glad att vi andra vaccinerar så ditt barn skyddas. Eller vill du att vi ska sluta vaccinera så vi riskerar ditt barns hälsa. Om han blir så dålig av vaccinet, hur dålig tror du han blir om han smittas av sjukdomarna?

Jag anser att de barn som kan vaccineras ska vaccineras så att de barn som inte kan vaccineras kan leva på det skyddet som uppkommer av massvaccination. Har man ett barn som inte kan vaccienras så borde det ju ligga ännu mer i ens intresse att alla andra vaccinerar. Då är det väl dumt att hoppa på oss som tycker att man ska vaccinera.
  • enny signatur

Suskiv: på vilket sätt beror stelkramp av att övriga vaccinerar?

Svar på tråden att ej vaccinera