sweetfia skrev 2008-01-17 20:38:40 följande:
perG - Min son har fatt de tva forsta av de tre.. Men efter att han nastan dott tva ganger, har vi beslutat att ej ge nagra flera.. Och masslingen ar inte alls sa farlig, det ar foljdsjukdomarna som ar farliga.. Men las jarna studien.. Ingen DOG ! i varat fall ar risken storre att han blir sjuk lr dor av sjalva sprutan.. Varfor inte acceptera att vissa barn inte kan vaccineras.. ! Sen sa ar det inte ens den sprutan jag pratar om nu, utan den mot polio, kikhosta, stelkramp o difteri.. !
Eftesom ditt barn uppenbarligen inte går att vaccinera bör du ju vara glad att vi andra vaccinerar så ditt barn skyddas. Eller vill du att vi ska sluta vaccinera så vi riskerar ditt barns hälsa. Om han blir så dålig av vaccinet, hur dålig tror du han blir om han smittas av sjukdomarna?
Jag anser att de barn som kan vaccineras ska vaccineras så att de barn som inte kan vaccineras kan leva på det skyddet som uppkommer av massvaccination. Har man ett barn som inte kan vaccienras så borde det ju ligga ännu mer i ens intresse att alla andra vaccinerar. Då är det väl dumt att hoppa på oss som tycker att man ska vaccinera.