• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • sweetfia

ruffe4 - Ja det var den första...

Så MPR kommer jag ABSOLUT inte ta.. efterom som du sa att den är mer omskriven..

• Pum

Känner helt och fullt med dig.

Det är trist när ens åsikter och trådens ämne inte respekteras.

Det finns väl regler för detta?

Gå på magkänslan och se samtidigt till att du skaffar dig den kunskap som behövs så att du kan känna dig trygg i ditt beslut oavsett vad ditt val blir.

Jag rekommenderar dig att läsa boken "Friskare barn" av Peter Wilhelmsson där det finns ett kapitel om vaccinationer och vad du kan göra för att hjälpa ditt barn oavsett hur du väljer i vaccinationsfrågan.

sweetfia skrev 2008-01-15 12:16:03 följande:
    Jag startade denna tråd för att jag ville prata med folk som inte tänker vaccinera sitt/sina barn.. Jag har haft/har ett skit svårt val framför mig, ska vi ta sista sprutan av de tre första så måste vi göra den om en månad.. Jag står fortfarande i valet och kvalet.. Mina nätter är sömnlösa, jag tänker bara på hur jag ska göra och om jag gör rätt.. Magkänslan säger totalt nej till vaccination.. men hur kul är det när man nästan bestämt sig. så skriver folk i princip att man är slut i huvudet om man inte vaccinerar, att jag utsätter mitt barn för fara ?? Fy faaan säger jag alltså, om bara någon kunde förstå hur jag mår..skrev tydligt att jag INTE ville att ni som tycker vaccination är så bra , kunde starta en egen tråd. Jag klankar inte ner på er för att ni vaccinerar, varför måste ni klanka ner på dom som väljer att inte göra det? Anledningen till att jag inte vill mer är att min son nästan dött två gånger.. .Läkarna hittar inget fel, men det kan vara utav vaccinationen.. !! När jag sa till min Bvc sköterska att jag vill veta vad han kan få för biverkningar , te x feber.. så svarade hon "Sofia jag kan inte garantera att han inte dör eller för nå allvarliga biverkningar"skulle ni vaccinerat erat barn då ??? !!! Äh, kände att jag ville skriva av mig lite.. Hoppas någon förstår..
  • enny signatur
    sweetfia skrev 2008-01-15 12:24:20 följande:
    Wickz, ja precis stelkramp, polio difteri och kikhosta..
    hittar det inte just nu, men har för mig att det efter två sprutor är väldigt hög % som är skyddade... kolla upp det.

Jag skulle aldirg vågat chansa och tagit några fler. om du känner att du vill det sneare så vänta tills ditt barn blivit större och förhoppningsvis klarar det bättre
  • sweetfia

Wickz, ja Bvc är jue sånna idioter *sorry* ... men dom kan jue inte svara på om han är skyddad o hur mänga procent..

om du har tid och lust får du gärna kolla upp det =) !!

Pum , ja vart kan man köpa den ?? eller kanske finns på bibblan.

• maritmedm

Kan tänka mig att du haft många tankar, hoppas de som skriver kan hjälpa dig få lite mer kött på benen. Är alltid skönt få lite mer fakta som kan bekräfta då vården inte kan/vill ge svar.

Lycka till!

• Pum

Den finns på internetbokhandlarna men eftersom den är utgiven på ICA förlag så bör den finnas även ute i butikerna. Finns säkert på biblioteket också.

sweetfia skrev 2008-01-15 12:40:26 följande:
    Wickz, ja Bvc är jue sånna idioter *sorry* ... men dom kan jue inte svara på om han är skyddad o hur mänga procent.. om du har tid och lust får du gärna kolla upp det =) !! Pum , ja vart kan man köpa den ?? eller kanske finns på bibblan.
  • ruffe4
    sweetfia skrev 2008-01-15 12:27:59 följande:
    ruffe4 - ja i så fall får det bli stelkrampen när han blir äldre.. men eftersom han fått 2 av 3 så borde han ju vara en viss procent skyddad ?? Någon som vet..
    Så samma vaccin han fått är det du har tid att vacc igen? Då skulle jag inte ta mer aom han redan reagerat mot det. Vidarkliniken rekommenderar thujadroppar 1 v innan o 3 v e vaccinationen för att hjälpa kroppen lite, man kan även ge förhöjd dos av C vitamin innan, mer om det skriver Peter Whimhelmsson i sin bok "friskare barn"
  • ruffe4

Hittade en sida som har bra pris på boken om man inte vill låna på bibblan

www.kulturbutik.se/

Förlagets beskrivning

Friskare barn: Konsten att lyckas som föräldrar

Den så kallade fetma-epidemin bland barn breder ut sig med rasande fart. Enligt nya undersökningar är vart fjärde barn i skolåldern överviktigt. En väsentlig orsak till det är den skräpmat vi ger våra barn redan i tidig ålder, och så våra ändrade levnadsvanor med alltför mycket stillasittande. Många barn rör på sig alldeles för lite, de föredrar att sitta och titta på teve eller ägna sig åt dataspel, och i skolan har man dragit ner på antalet gympatimmar.

Var ska det sluta och vad ska man göra? Det handlar om att ge sina barn en positiv uppfostran med goda vanor, speciellt vad gäller kost och motion, och tydlig gränssättning, menar Peter Wilhelmsson, känd näringsmedicinare och naturläkare. Han har beslutat sig för att hjälpa till med det genom att skriva den här boken, som inleder med kapitel om en positiv uppfostran och hur man skapar en god stämning i familjen.

De mest omfattande kapitlen handlar om grundläggande behov hos spädbarn och småbarn samt skolbarn från 6 till 12 år. Ett kapitel heter Kostvanor för en friskare barndom och ett annat Recept och tips på näringsrika måltider och mellanmål. Andra kapitelrubriker är: Kosttillskott för friskare barn, Motion och lek för friskare barn, Vaccinationer, Miljögifter och barnhälsa, Kroniska sjukdomar hos dagens ungdom samt Akutapotek och egenvård för barn. Boken avslutas med referenser och källor samt ett omfattande register.

Peter Wilhelmsson har tidigare bl.a. givit ut Friskare liv (1997 och 1999) och Lev ung längre (2000) på ICA bokförlag. Han driver en integrerad funktionsmedicinsk klinik (IFM Falun) utanför Falun och har varit verksam i över 25 år, med klinisk nutrition och örtmedicin som specialitet. När boken kommit ut kommer han att resa runt i landet och berätta om den.

14 rastrerade teckningar i svartvitt, ca 130 recept på måltider och mellanmål.

• ruffe4

Peter Wilhelmsson är naturläkare om ni har chansen att se ett föredrag om honom , gör det!! Han är jätterolig att lyssna på

• enny signatur

sweetfia: lovar att återkomma snart om jag hittar det (annars med). vi letar ju info till oss med så :)

Svar på tråden att ej vaccinera