• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • SystraMi
    Tygtiiger skrev 2008-01-15 12:01:53 följande:
    SystraMi: det finns många som har fått allvarliga biverkningar av vaccinationer, de finns listade i FASS. Men risken för att få en allvarlig biverkan av vaccineringen är mycket mindre än risken att få en allvarlig biverkan av sjukdomen, så därför väljer vi att vaccinera vår son. Och på så sätt hjälper man ju till att upprätthålla ett visst skydd (via sk herd immunity) även för de barn som inte kan vaccineras av olika orsaker. Ruffe: för sista gången, antroposofer är INTE emot vaccinationer. De tycker inte att det är farligt eller dåligt att vaccinera, men de tycker det är positivt med barnsjukdomar! De vaccinerar "svaga" barn, det skulle de knappast göra om de ansåg vaccinet vara farligt. De anser att ffa mässlingen påskyndar barnets andliga utveckling och själens fullständiga nedstigande i kroppen, det har alltså med deras tro att göra och ingenting annat.
    Jag vert att det finns allvarliga biverkningar men som du säger är de mkt ovanliga så därför förstår jag inte varför man chansar?
  • sweetfia

Jag startade denna tråd för att jag ville prata med folk som inte tänker vaccinera sitt/sina barn..

Jag har haft/har ett skit svårt val framför mig,

ska vi ta sista sprutan av de tre första så måste vi göra den om en månad.. Jag står fortfarande i valet och kvalet..

Mina nätter är sömnlösa, jag tänker bara på hur jag ska göra och om jag gör rätt..

Magkänslan säger totalt nej till vaccination..

men hur kul är det när man nästan bestämt sig.

så skriver folk i princip att man är slut i huvudet om man

inte vaccinerar, att jag utsätter mitt barn för fara ??

Fy faaan säger jag alltså, om bara någon kunde förstå hur jag mår..

skrev tydligt att jag INTE ville att ni som tycker vaccination

är så bra , kunde starta en egen tråd.

Jag klankar inte ner på er för att ni vaccinerar,

varför måste ni klanka ner på dom som väljer att inte göra det?

Anledningen till att jag inte vill mer är att min son nästan dött två gånger.. .Läkarna hittar inget fel, men det kan vara utav vaccinationen.. !!

När jag sa till min Bvc sköterska att jag vill veta vad han kan få för biverkningar , te x feber..

så svarade hon "Sofia jag kan inte garantera att han inte dör

eller för nå allvarliga biverkningar"

skulle ni vaccinerat erat barn då ??? !!!

Äh, kände att jag ville skriva av mig lite..

Hoppas någon förstår..

• sweetfia

Rättelse : att ni som tycker vaccination är så bra INTE skulle skriva utan skapa en ny tråd

• ruffe4
    Tygtiiger skrev 2008-01-15 12:01:53 följande:
    Ruffe: för sista gången, antroposofer är INTE emot vaccinationer. De tycker inte att det är farligt eller dåligt att vaccinera, men de tycker det är positivt med barnsjukdomar! De vaccinerar "svaga" barn, det skulle de knappast göra om de ansåg vaccinet vara farligt. De anser att ffa mässlingen påskyndar barnets andliga utveckling och själens fullständiga nedstigande i kroppen, det har alltså med deras tro att göra och ingenting annat.
    Har jag sagt nått annat?
  • enny signatur

sweetfia: jag hade aldrig vaccinerat i det läget nej. är det stelkramp elle rvilket vacicn gäller det?

• ruffe4
    sweetfia skrev 2008-01-15 12:16:03 följande:
    Jag startade denna tråd för att jag ville prata med folk som inte tänker vaccinera sitt/sina barn.. Jag har haft/har ett skit svårt val framför mig, ska vi ta sista sprutan av de tre första så måste vi göra den om en månad.. Jag står fortfarande i valet och kvalet.. Mina nätter är sömnlösa, jag tänker bara på hur jag ska göra och om jag gör rätt.. Magkänslan säger totalt nej till vaccination.. men hur kul är det när man nästan bestämt sig. så skriver folk i princip att man är slut i huvudet om man inte vaccinerar, att jag utsätter mitt barn för fara ?? Fy faaan säger jag alltså, om bara någon kunde förstå hur jag mår..skrev tydligt att jag INTE ville att ni som tycker vaccination är så bra , kunde starta en egen tråd. Jag klankar inte ner på er för att ni vaccinerar, varför måste ni klanka ner på dom som väljer att inte göra det? Anledningen till att jag inte vill mer är att min son nästan dött två gånger.. .Läkarna hittar inget fel, men det kan vara utav vaccinationen.. !! När jag sa till min Bvc sköterska att jag vill veta vad han kan få för biverkningar , te x feber.. så svarade hon "Sofia jag kan inte garantera att han inte dör eller för nå allvarliga biverkningar"skulle ni vaccinerat erat barn då ??? !!! Äh, kände att jag ville skriva av mig lite.. Hoppas någon förstår..
    Jag förstår, lita på vad din känsla säger och vaccinera honom när han är lite äldre kanske? Mina tjejer är fullt friska ändå säger min känsla NEEJ o så blir det, men som sagt stelkramp ska den äldsta vacc mot nu Sen får vi se hur det blir med resten.
  • Emilia82

vi har vaccinerat mot kikhostan och det...men MPR får vänta några år....men det är bara för vad jag har för erfarenheter osv och mina tankar kring det...men anda vacciner är jag så osäker med.......

• ruffe4
    sweetfia skrev 2008-01-15 12:24:20 följande:
    Wickz, ja precis stelkramp, polio difteri och kikhosta..
    Va det den han blev sjuk av? Eller MPR för den sistnämnda är mera omstridd
  • sweetfia

ruffe4 - ja i så fall får det bli stelkrampen när han blir äldre..

men eftersom han fått 2 av 3 så borde han ju vara en viss

procent skyddad ?? Någon som vet..

Svar på tråden att ej vaccinera