• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • Röding
    Svar på #210

Razorblade Romanze skrev 2008-02-09 15:28:28 följande:
    Som sagt behöver jag inte bevisa ngt...det är utrett av neurologen att det berodde på mpr vaccinet.Otroligt vilka viktigpettrar det finns....måste nästan skratta där jag sitter.Man hittar säkert på sådana saker som är så allvarliga om sitt barn....varje gång hon får ett anfall förbannar jag den dag då vi vaccinerade henne.
    Varför ska vi tro dig? Vaccinationsmotståndare har påstått bra mycket värre saker än att mpr-vaccinet skulle leda till epilepsi.
  • Röding
    Svar på #210

Razorblade Romanze skrev 2008-02-09 15:28:28 följande:
    Som sagt behöver jag inte bevisa ngt...det är utrett av neurologen att det berodde på mpr vaccinet.Otroligt vilka viktigpettrar det finns....måste nästan skratta där jag sitter.Man hittar säkert på sådana saker som är så allvarliga om sitt barn....varje gång hon får ett anfall förbannar jag den dag då vi vaccinerade henne.
    Vilka undersökningar ingick i din dotters utredning?
  • Razorblade Romanze

Som sagt behöver jag inte bevisa ngt....men för er som tycker det så ljuger jag väll.Tro precis vad ni vill...hoppas inte ni drabbas ngn gång,det önskar jag ingen.Det är synd att man ska bli misstrodd av vissa...

• Razorblade Romanze

Vaccinationsmotståndare ja...det är inte jag.Har alltid vaccinerat mina tidigare barn..även hon som blev sjuk.Trodde inte heller att det var ngn fara innan.Precis som ni som inte tror mig.

• minimou

Vilken bra tråd! Vi har tänkt att vänta med att vaccinera våran dotter mot stelkramp, difteri och polio tills att hon fyllt ett år åtminstånde. MPR-vaccinet har vi tänkt att hoppa över helt.

• Tradegy

Varför vaccinera???

Jag själv är INTE fullt vaccinerad men däremot FULLT frisk..
    Aldrig haft några allvarliga åkommor alls förutom hösnuva som nu är borta..

Visst kan man vaccinera mot allvarliga sjukdomar, men inte för mindra allvarliga saker.. onödigt..

Låt kroppen bygga upp ett eget försvar istället.. Penicillin tar jag bara om det är ytterst nödvändigt, jag låter min kropp "sköta snacket" med sjukdomar..

• PerG

Varför man ska vaccinera? Du säger ju själv att man kan vaccinera mot allvarliga sjukdomar (men inte så allvarliga)... så du svarar ju själv på din fråga?

Bara för att du inte fått några allvarliga sjukdomar behöver det inte betyda att vaccination är onödigt. Du har kanske inte utsatts för smittämnen från dessa sjukdomar (troligtvis tack vare att många är vaccinerade och därmed inte smittbärare).

Tradegy skrev 2008-02-12 08:52:34 följande:
    Varför vaccinera???Jag själv är INTE fullt vaccinerad men däremot FULLT frisk..Aldrig haft några allvarliga åkommor alls förutom hösnuva som nu är borta..Visst kan man vaccinera mot allvarliga sjukdomar, men inte för mindra allvarliga saker.. onödigt.. Låt kroppen bygga upp ett eget försvar istället.. Penicillin tar jag bara om det är ytterst nödvändigt, jag låter min kropp "sköta snacket" med sjukdomar..
  • PerG

Vad får er att välja bort just MPR när ni väljer de andra vaccinationerna?

minimou skrev 2008-02-12 08:46:00 följande:
    Vilken bra tråd! Vi har tänkt att vänta med att vaccinera våran dotter mot stelkramp, difteri och polio tills att hon fyllt ett år åtminstånde. MPR-vaccinet har vi tänkt att hoppa över helt.
  • minimou

PerG, vi anser att mässlingen, påssjukan och röda hund är sjukdomar som under rätt behandling inte är särskillt farliga. Har själv haft allihopa. Stelkramp, drifteri och polio ser jag som riktigt allvarliga sjukdomar. Vill dock avvakta så länge som möjligt med att vaccinera. Tycker det känns helt fel att utsätta min nyfödda dotter för all den smittan, allt för tidigt.

• Tradegy
    minimou skrev 2008-02-12 12:54:29 följande:
    PerG, vi anser att mässlingen, påssjukan och röda hund är sjukdomar som under rätt behandling inte är särskillt farliga. Har själv haft allihopa. Stelkramp, drifteri och polio ser jag som riktigt allvarliga sjukdomar. Vill dock avvakta så länge som möjligt med att vaccinera. Tycker det känns helt fel att utsätta min nyfödda dotter för all den smittan, allt för tidigt.
    Håller med
Svar på tråden att ej vaccinera