• sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • Liten Björn

Du vet, finnar ;)

Det är möjligt att AD vitaminerna inte är fullt så viktiga som det påstås i alla fall inte på sommaren, men det är ju knappast farliga.

ruffe4 skrev 2008-01-15 09:13:44 följande:
    Liten Björn skrev 2008-01-15 09:07:39 följande:

Varför rekommenderar då inte finnarna som vi gör i Sverige?
  • Pum

en.wikipedia.org/wiki/Viera_Scheibner

Här är hennes utbildningar.

Ingen här har påstått att hon är läkare.

Tygtiiger skrev 2008-01-14 21:45:37 följande:
    Snälla, inte Vera Scheibner... många luras av att det står Dr före hennes namn - men hon upplyser sällan om att hon helt saknar medicinsk utbildning, hon är utbildad inom paleontologi. Hon säger att hon har forskat, men hon har aldrig publicerat en enda artikel i en vetenskaplig tidskrift angående medicin, det har tom gått så långt att hon fått "the bent spoon award" och liknande "priser" för att hon konsekvent felanvänder statistik, fakta och studier i sina publikationer. Läs tex den här artikeln ur Sceptic magazine (Sceptics är en organisation som påminner om quackwatch, dvs man lyfter fram de konstigheter som alternativmedicinare ägnar sig åt och tar reda på om de baseras på fakta eller tro. Just den här artikeln är tagen ur australiska Sceptic magazine.), den har tom ett särskilt stycke om svenska förhållanden avseende MMR och pertussis vaccin!www.skeptics.com.au/journal/1997/1_immunise.h...Hon hävdar också att vaccinationer kan ge blödningar i hjärnan och benskörhet, så att shaken baby syndrome inte beror på att barnen misshandlas utan på att de vaccineras. Vilket utnyttjas av advokater som försöker få barnmisshandlare frikända! Kul dam!
  • ruffe4
    maritmedm skrev 2008-01-15 09:13:22 följande:
    Min systerson fick kikhosta just innan han hunnit vaccinera sig. Han var alltså runt två månader och var så nära döden man kan vara och ändå klara sig. Han är nu drygt 3½ år och fortfarande jättesjuk... Nu skriver jag inte detta för att råda dig att ta vaccin, utan för att betona att man kan bli väldigt sjuk av att inte vaccinera sig lika väl som att man kan bli sjuk av att vaccinera sig.
    En vaccinerad kan vara smittbärare av kikhosta. Om man vet att man träffat nån med kikhosta kan babyn få medicin för att förhindra utbrott, men har väl kikningarna börjat finns inget man kan göra. hoppas han kryar på sig snart
  • SystraMi

Men jag fattar fortfarande inte varför man inte vill vaccinera?

• SystraMi
    ruffe4 skrev 2008-01-15 11:51:59 följande:
    systraMikolla länkarna bl.a..
    Jag har gjort det men jag fattar fortfarande inte. Jag känner inte till någon som fått en allvarlig komplikation av vaccinering och varför inte ta det säkra före det osäkra?
  • maritmedm
    ruffe4 skrev 2008-01-15 11:31:32 följande:
    En vaccinerad kan vara smittbärare av kikhosta. Om man vet att man träffat nån med kikhosta kan babyn få medicin för att förhindra utbrott, men har väl kikningarna börjat finns inget man kan göra. hoppas han kryar på sig snart
    Ja han kommer nog aldrig krya på sig, har fått bestående men på lungorna samt att binjurarna lagt av. Men då han är mer "frisk" är han världens gladaste Det är ju det som är problemet att du aldrig kan veta vem som bär på smittan, det räcker med att gå på stan eller om du har andra barn på dagis eller skola.

Men hur som helst är valet upp till var och en.

Jag själv tillhör de åren då man inte vaccinerade mot kikhosta alls, var som tur var lite större då jag fick det och vi hade det alla barn på gatan samtidigt, sprang omkring och lekte, någon stannade och hostade, kräktes och fortsatte leka Har däremot fortfarande men av det, om jag blir hostig nu ca 20 år senare så får jag fortfarande samma symtom (andnöd och kräkningar till följd av hostningarna). Men det är det långt ifrån alla som får.
  • Tygtiiger

SystraMi: det finns många som har fått allvarliga biverkningar av vaccinationer, de finns listade i FASS. Men risken för att få en allvarlig biverkan av vaccineringen är mycket mindre än risken att få en allvarlig biverkan av sjukdomen, så därför väljer vi att vaccinera vår son. Och på så sätt hjälper man ju till att upprätthålla ett visst skydd (via sk herd immunity) även för de barn som inte kan vaccineras av olika orsaker.

Ruffe: för sista gången, antroposofer är INTE emot vaccinationer. De tycker inte att det är farligt eller dåligt att vaccinera, men de tycker det är positivt med barnsjukdomar! De vaccinerar "svaga" barn, det skulle de knappast göra om de ansåg vaccinet vara farligt. De anser att ffa mässlingen påskyndar barnets andliga utveckling och själens fullständiga nedstigande i kroppen, det har alltså med deras tro att göra och ingenting annat.

Svar på tråden att ej vaccinera