• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • annika81

Jag såg också "Du är vad du äter i går" och tycker också att hon fick det lite väl lätt med mat hemlevererad,men hon har nog råd att fortsätta få det. Andra personer som varit med i programmet skulle nog inte ha råd med det efter programmet så då måste de lära sig laga mat.

Dominika och jag lever ju så olika liv, hon är ju lite diva, tycker det är kul att se hur andra lever och har det!!!

• 6628

Godmorgon!

För första gången på typ 10 år, så börjar min vikt på en SJUA!!!!
    WOW, DET är stort för mig. Har stått still nu bra länge.
    Sammanlagt har jag gått ner från 92,8 till 79.5!
    O jag som helt skitigt i allt som har med vikt o motion o göra.
    Har ju börjat med en ny medicin, en av biverkningarna är minskad aptit. Kanske därför.

Ska snart gå ut o sätta mig i solen, med en kopp kaffe. Sonen ville också göra det, han skulle ta med sig varm oboy i sin termos.

Ha en underbar dag!

• kaksmulan

6628: ÅH! Supergrattis! Jag blir så stolt över dig!!!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

vilket underbart väder! blåser lite kallt bara. Varit ute på en rask promenad, 1 tim och 20 min. snart dax för lunch, gröt.

6628: wow! bra kämpat! ta de nu försiktigt med ryggen bara! lova!

annika81: det är bär som jag plockat själv, men det går ju lika bra med köpta. å du, blir du godissugen igen, köpr torkad mango. jag köper torkad mango som är "ren" ingen tillstat. dom har torkat och pressat dom på nått vis så dom ser ut typ som skosulor, låter inte alls gott, men dom är kanongoda! Köper dom på en lite butik som säljer eko och rättvisemärkt. sonen älskar att sitta och suga på dom också

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Little

6628

Stort grattis!!!

Simon 060324 Anton 080104
  • clinan

6628

Stort grattis till din viktminskning!!

• Evve81

6628: Bra jobbat! Måste kännas kanon skönt!

träffade en kompis idag och vi ska börja promenera tillsammans under våren. Sedan halv bestämde vi att åka vasaloppet någon gång i livet... Om 2 år sa jag men hon skulle åka nästa men som sagt om 2 år tänkte vi åka Vasaloppet så då är det väl bara att börja träna måste ju ner minst 26 kilo vikt innan! Man kanske ska ge upp hoppet att efter 2 barn kunna gå ner till den vikt man hade som 15 åring Fast det vore ju skoj!

Ska börja lungt för jag är npg inte läkt än efter förlossningen men har som mål att gå på dagis varje dag och ta minst 3 långpromenader i veckan och sedan öka med fler och till hösten lägga om träningen ännu mera!

• annika81

Mycket godissugen i kväll igen, suck. Berättade förut i tråden om mitt sug under gårdagen och att jag köpte chips och godis och frossade.
    Faktum var att mitt sug inte blev riktigt stillat i går för sambon åt en massa av det godis jag köpt så jag fick inte mitt behov riktigt mättat. (Hade ju beräknat ungefär hur mycket jag ville ha och han skulle absolut inget ha när jag skulle gå och handla men han ändrade sig snabbt när godiset stod på bordet.)

Har handlat precis vilket var en kamp. Så mycket gott det finns när man är sugen,men jag köpte bara middagsmat och vindruvor, sharonfrukt, banan och äpple. Frukt får bli mitt godis i kväll. Jag kikade efter torkad mango som Magda tipsade om men hittade bara torkad mango med tillsatt socker.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger