• Joyce

visparnas tråd # 6

kerpet: Bra med ny tråd! Haha, skrattar gott åt din BVC berättelse, låter rätt likt min. Jag badade fö också E innan eftersom jag trodde att BVC-damen skulle tycka att han var smutsig. Spya i dekoltaget verkar vara en vanlig företelse, har hänt även idag Vi lånar gärna hoppgungan och P tröttnar på den!

MaLu: Aha, då är inte stora UL så långt bort, förstår att det känns nervöst. Men bra att du ska var hemma och vila från och med nu.

jam: Hoppas det går fint med besöken!

Mirren: er sänglösning låter toppen, synd att vi har förlitet sovrum för det. Då kan vi inte komma ut eller stänga dörren...

Minna: Kul med tvåspråkighet. Min pappa hade samma ambition med mig (dock mienkielä inte finska) men var för slö så det rann ut i sanden. Synd för jag hade gärna kunnat det idag!

Jag håller på att prova ut nya glasögon. Usch vad det är svårt. har lånat hem fler och alla är snarlika så nu kan jag inte bestämma mig. Annars är jag glad eftersom sambon kunde komma hem tidigare än beräknat. Nu istället för kl 21 Så nu ska vi ta ett glas vin!
    Trevlig helg på er alla!

• Joyce

nu är jag här nä inget lets dance här inte... tar ett glas vin och äter små påhittade tapas av det som gick att uppbringa ur kylen.

• Joyce

Japp han sover! Då väntar jag med spänning på att få veta vem karl-petter är

Vad har du gjort i kväll då?

• Joyce

haha, jag var tvungen att googla på karl-petter... en grisbonde minsann.

• Joyce

jam: Usch och fy vad jobbigt det låter! Har inga direkta råd men hoppas verkligen att det blir bättre för dig snart. Usch, det här med ammning är verkligen ingen lätt match!

MM: Nej vad trist! Styrka till dig och lilla I

Kerpet: Låter ju superkul!

zynk: Skönt att du fick en bra natt! Här har det för första ggn ammats en gång i timmen. Annars har ju E aldrig vilja ha oftare än var tredje timme på natten.

Jag har ammat ute i offentligenheten för fösta ¨gången idag. Lite skrik och så men på det stora hela var det väl ok. Satt längst inne på ett fik så det var nog inte så många som såg mig.

• Joyce

hej på er!

Nu ska jag försöka komma ihåg vad jag läst...

Mycket ammningsproblem. Huvva. Jag har ju varit rätt så förskonad. Förutom lite sår precis i början så har det väl gått ok. Vårt problem är ju mer det som här i huset går under benämnngen pattskrik. Helt normal amning i ca 5 min sen är det nån som kommer och byter ut mitt barn på bästa exorcistenvis. Ibland tror jag att han kommer att börja levitera och sväva iväg så tokig som han kan bli. Han gallskriker med bröstet i munnen. Men nu är det inte lika ofta iaf. Lyckades med en offentlighetsammning idag igen. Gick hyfsat. Det är bara så svårt men ett barn som inte är helt lugn utan gråter när han är klar så samtidigt som jag måste lyfta upp honom så ska man ju lyckas med att få in bröstet igen... känner mig rätt valhänt i dessa lägen.

jam: Hoppas det blir bättre för dig snart och att du får tips från bvc!

MaLu: Å vad skönt med ny säng. Vi har också bara en 140 säng så det är rätt trångt. Dock får vi inte plats med någonn större. Eran låter ju stor, skön och proffsig. Jag tycker också att leandervagga ser så mysigt ut, satsa på en sån!

Idis: Jobbigt att lilla T hade ont! Det skär så i hjärtat när man inte vet hur man ska hjälpa dem.

Själv har jag varit och provat synen och köpt nya brillor idag. Har inte varit på koll sen 03 och optikern skrattade åt mig och undrade om jag verkligen såg nåt i mina brillor. Jag har ju iof haft svårt att läsa på text-tv ett bra tag nu och ofta ont i huvudet. Hursomhelst så hade det försämrats med över en dioptri på båda ögonen. Så nu är jag 5000 kr fattigare men snart ett par fina kulturbrillor rikare

• Joyce

oj Pess vilken pärs du gått igenom! Jam, hoppas för din skull att det blir bättre snart.

Mitt lilla pattskriksproblem känns väldigt lätt i jämförelse! Det har pågått lite av och till i ca 2 veckor.

Kerpet: Jobbigt med finsmakare som inte vill ha när du gjort dig till och fixat hemlagat.

• Joyce

MaLu: Grattis till världens finaste hjärta! Har du fortfarande sd eller har det lugnat ner sig?

*lägger era matdiskussioner på minnet för framtiden*

har haft bra dag idag, gått långpromenad med kompis från förr och sen fikat och avklarat min 3:e offentlighetsammning Skön dag.

Svar på tråden visparnas tråd # 6