• Joyce

visparnas tråd # 6

MM: Söta!

E mår bättre, vi blir troligtvis utskrivna imorgon

• Joyce

jam: Skön dag! Hur var det på föräldragruppen då? Hur många var ni? Verkar de andra vara trevliga? Vad pratade ni om osv?

• Joyce

jam: Låter lovande Jag vet inte! Alltså första träffen är nästa vecka och sen rullar det på en gång i veckan. Kanske, kanske kan jag gå på tredje träffen. Minst tre veckor sa sköterskan att man skulle hålla sig undan andra bebisar. Jag ska ringa min bvc-sköterska och fråga vad hon tycker.

• Joyce

jam: Aha, nu såg jag att min grupp var varannan vecka också, då missar jag ju bara en gång! Skönt.

Pess: Taskigt att L ska vara så kräsen - när hon får ekomat och allt

Kerpet: Oj det visste jag inte om Cassava, har aldrig hört! Stryk ska han ha Mr P, vilken trist inställning. Håller med dig om att sambosarna kan komma och sabba rutinerna på helgen. Jag har börjat bearbeta M och säga hur det ska vara Jag vet att han borde få göra sina egna rutiner osv, men jag tror inte att det funkar när man ska vara hemma växelvis som vi ska.

Minna: Hoppas det går bra med dagisstarten! Vissa barn verkar ju tycka att det är jättekul med dagis hoppas Öki är ett av dem Jag har iaf bara positiva minnen av dagis! Har dom nån typ av inskolning eller hur funkar det där? Vårdledigt verkar vara som vårdbidraget här, nästan inga pengar här heller. Kvinnofälla om ni frågar mig Finns det ingen pappaledighet alls i Finland?

MaLu: Hur har det gått med badrummet, är ni klara? Oo, jag gillar blodpalt! och blodpuddig för den delen också och leverbiff .

zynk: Ja eran grupp verkar ju onekligen energisk Men det måste vara kul också!

Maxi: Snussen , gulligt. Vårt stackars barn går under namnet Picken (eller Pirten ibland). Det måste vi snart sluta med. Jag tycker det är lite svårt att kalla honom för han riktiga namn, det känns lite konstigt men jag gissar att man vänjer sig snart.

Mirren: Jobbigt med struliga nätter, hoppas ni får kul fast du är trött. Ibland blir det ju (humöret alltså) bättre av lite miljöombyte. Håller tummarna att C får (eller får och får - grrr!! det är faktist en lagstadgad rättighet! men jag fattar att det inte alltid funkar så i praktiken, eller är det för att han ansöker för sent kanske?) vara hemma.

MM: Hur har det gått med C? Fortfarande sjuk?

Idis: Å redan 6 månader, du får gratta lilla T.

Här mår E bättre och bättre. Han blev utskriven igår (har jag redan berättat detta?) men han hostar och snorar en hel del fortfarande men andningen är bra, så det känns jätteskönt. Han har även sovit själv i sin säng i natt igen. Det går jättebra så vi håller tummarna att det håller i sig. M var på after work igår så jag passade på att fixa mitt eget aw. Två kompisar kom hit och drack lite bubbel. Kan man inte gå ut på aw så får aw:t komma hem istället Hursomhelst så var det jättetrevligt. Önskar alla en trevlig helg!

• Joyce

Kerpet: Haha, där visade han hur det ligger till! Bra!

Nä ingen medicin på det viset, det är ju ett virus så det går ju bara att bota symptomen. Så alvedon och näsdroppar. Plus koksaltinhalationerna (men de har vi slutat med nu eftersom andningen är ok)

Angående pencillin så beror det ju på om de har ett virus (=inte penicillin) eller en bakterieinfektion (=pencilin), eller hur zynk?

• Joyce

jag fick 21...

här har natten varit bra spjälsängen är verkligen en hit här. Dock verkar det stört omöjligt att få honom att sova innan 22.15. Kanske kommer det senare?

har två frågor till er rutinerade tjejer.
    E har fått nån typ av ögoninflamation (?) i samband med RS-förkylningen. Det klibbar och såsar en hel del och i morse fick han inte upp ögot innan jag blött upp det med koksalt (efter tips från sköterskan som var här). Frågan är, ska man göra nåt annat åt det? Det verkar inte bli bättre trots att jag försöker torka ur det med jämna mellanrum. Kan det vara farligt för ögat att ha det så här länge?

Min andra fråga är, kan torsk klia i munnen? E äter på allt (även när han är nyäten) händer, babybjörnen, handdukar osv och ser nästan besatt ut. När han ligger i sängen nästan ställer han sig på munnen. Alltså vrider huvudet ner mot lakanet och pressar munnen mot det. Verkar vara nåt som stör honom iaf. Torsken ser inte sämre ut än vanligt iaf. Kan förkylningen klia i halsen kanske (fast då borde det väl bli bättre nu)?

• Joyce

zynk: Jag trodde också att jag skulle få mer - bl a lån, barn, tidning och herrgårdsvagn liksom.

• Joyce

fruppan: Ok, ja vi har penslat torsken fler ggr/dag i veckor nu. Den har blivit bättre så det är konstigt att den verkar klia så.

• Joyce

zynk: Tack! Ja så kan det ju såklart vara. Tog mer förgivet att det kliade då han ser så "besatt" ut och vill vända sig neråt i sängen.

• Joyce

Förresten, är det nån som hört nåt från Vaniljflickan? Hon borde väl ha fått sina nu?

Svar på tråden visparnas tråd # 6