• Joyce

visparnas tråd # 6

Våran anknytning (min och Ms) blir det ju inte så mycket med när en av oss sover på soffan varje natt men det gör mig å andra sidan ingenting

nu ska jag sluta spamma.

• Joyce

jam: Hmm, minns inte riktigt. Kanske var han 3 v när vi började med napp. Men vi fick truga och hålla på en hel del i början. Testa testa testa. Och hålla kvar den ett tag så att han insåg att skulle suga på den. Så vi har fått jobba lite för att han skulle vilja ta den. Tycker den är bäst att han när man är ute och han börjar gnälla/gråta i vagnen. Då kan man köpa sig ca en halvtimme så man hinner hem innan det blir panik.

• Joyce

ang promenad, jag brukar göra klart allt, vagnen, skötväskan, det jag ska ha med mig osv så att det bara är att gå när han har ammat. säkrast så

• Joyce

hej!
    Har också lite trubbel med maten.... ja ammningen då. Här är det gallskrik nästan jämt nu för tiden. Han ammar bra ett tag och sen gallskrik. Får lugna ner honom och försöka igen osv osv, om och om igen. Det är bara på natten han inte blir så för då somnar han om. Finns ingen logik i det hela. Inte om man tar honom tidigare eller senare, inte om han får rapa osv. Samma sak med flaskan igår. Det skrek han också på (kändes iof lite skönt så att det inte enbart är mig). Förut var det bara på kvällen men nu nästan hela tiden alltså. Det är som att han sover och skriker. Alltså blundar och är okontaktbar. Har han ont eller är det bara nåt psykiskt? Blä det är jobbigt och inte är man så sugen på att amma offentliget heller. '

sorry ego

• Joyce

Ja Mirren, kanske är det nåt sånt! För han verkar få svårare och svårare att somna nu. Man ser ofta att han är trött men verkar ha svårt att slappna av. Men det låter rätt likt det du beskriver. Flygplan är faktiskt en av de få grejer som funkar, det och ibland att ligga på skötbordet. Jag tror egentligen inte heller att han har ont nånstans, då skulle man ju inte kunna distrahera bort det, eller?

Låter ju skönt att det blir bättre med tiden iaf. Jag får väl härda ut för tillfället och hoppas på det bästa.

• Joyce

Mirren och Zynk: Tack för tankar och råd. Ammningsmottagningen har jag tänkt ringa flera gånger men tar mig aldrig riktigt för det. Tänker väl att nästa gång blir det säkert bättre... rapning har jag funderat på och ibland tror jag att det är det för att nästa gång tro att det är nåt annat. Ibland skriker han redan när jag lägger honom till bröstet så jag vet inte. Finns ingen riktig logik kring när det går bra eller ej.

Kul med nytt köksbord!

Hursomhelst så ska jag snart gå och fika med en gammal kompis som jag inte sett sen gymnasiet som jag återtagit kontakten med via facebook. Känns faktiskt jättekul, vi var väldigt nära då men tappade bort varandra sen

Har jag förresten sagt att min syster håller på som bäst med sitt första ivf-försök. Börjar spraya nästa vecka. Hoppas så mycket för henne!

• Joyce

Mirren: Ger ni C bara vegetariskt? Vad bra att han gått upp Ska bli intressant att se vad E väger nästa vecka.

• Joyce

Jam: Hoppas A väger som han ska idag

Ha en bra dag alla och en trevlig helg!

• Joyce

kerpet: Tack för idag! Jättetrevligt och jättegott Klarar du av att stå emot chokladen?

Jam: Vad bra att A gått upp! Vi kör både minifom och sempers magdroppar, tycker att det verkar som att det har blivit bättre. Plus att vi gör spädbarnsmassage 2 ggr/dag

Maxie: Kul att V går upp och bra med rs-antikroppar Jag började med progesteron dan efter ÄP om jag inte minns fel.

MaLu: Kram till dig! Skönt att du får kolla upp när du känner dig orolig. Hoppas det inte är gbs utan bara att du ansträngt dig för mycket.

jam: Här står tv på rätt ofta, precis som Maxie säger så vill jag vänja E vid ljud på dagen.

Jag tror faktiskt att E har varit lite förskyld och att det är därför han har varit så grinig på sistone. För nu har han hostat en hel del i eftermiddag plus att han har kräkts slem i några dagar (har inte riktigt tänkt på det) och är lite snorig. Så kanske är det därför han skrikit vi ammningen? Han kanske inte har fått luft ordentligt? Jaja, nya teroier varje dag Men jag hoppas nästan det för då är det iaf nåt som kommer att gå över. Å i kväll så har han faktiskt ammat 2 ggr utan att skrika så värst mycket iaf.

Nä nu börjar jag bli trött. Ett glas vin och På spåret, det är min fredag det

Svar på tråden visparnas tråd # 6