• Joyce

visparnas tråd # 6

MaLu: Såklart är alla olika - och jag är mest bara glad och tacksam att vår lösning har funkat så bra för oss

Vad trist med Lindex

• Joyce

tid mot tid låter bra Maxie! Och jag förstår att det är segt att göra nåt på kvällen. Det gör jag nästan aldrig, det är jag oftast för trött för. Vi har bestämt att det är ok att göra nåt på en kväll i veckan (för oss båda alltså) när man är den som har varit hemma på dagen. Då behöver man ju aldrig få maratonpassen som är rätt så jobbiga tycker jag. Plus att när man har varit borta är man nästan lite glad att få ha honom ensam på kvällen. Dock är det som sagt sällan jag gör nåt på kvällen. När jar har gjort det har jag alltid kommit hem till hans läggning.

jam: ja jag förstår att det måste vara extremt slitigt när det är bröstet som är nr 1!

förresten, är det nån som läst bitterfittan här? den är rätt läsvärd appropå det dåliga samvetet man har. för det har ju jag också fast jag försöker att låta bli. dock är jag rätt övertygad att M aldrig har dåligt samvete när han är på jobbet osv...

• Joyce

jam: Hoppas på en bra natt för dig så du får återhämta lite krafter

• Joyce

Godmorgon!
    Mirren: Håller tummarna att det ska fixa sig med förskolan! Egentligen borde det väl inte vara så konstigt att han är vego, jag menar är inte det rätt vanligt i dagens läge?

Kerpet: Vi måste båtfixa idag, känns supertrist men vi har inget val. Får väl nypa E i benet eller nåt så att jag måste ta hand om han istället

Vi var och kollade på lägenheten igår och nu är vi i valet och kvalet hur vi ska göra. Den var ok förutom att man MÅSTE göra om hela köket. Vi har ju nyss gjort det och all väl sådär sugna på att sätta igång igen. Fast man kan ju leja bort det mesta men det är ju ändå rätt mycket som måste köpas och kollas upp. Det tar emot men å andra sidan behöver vi verkligen snart en större lägenhet. Vi får fundera lite mer i helgen.

• Joyce

Jag vill gärna fika fast jag kan bara på fredag! Så om nån vill fika då så vore det kul!

MaLu: Jag tror inte jag sagt så mycket här ang lägenheten, tror jag sa nåt på träffen sist men jag har nog inte skrivit om det. Så du är nog inte så virrig trots allt Köksrenovering känns inte kul. För det sjuka är att jag skulle i princip nästan göra det prick lika som vi har här nu så det är inte ens att jag vill ha nåt nytt. Duktig du är som städar! Trivs ni förresten med nya badrummet, nu när ni hunnit använda det ett tag?

Kerpet: Jag slapp Jag förhandlade bort det, M var så trött och allt han ville vara att sova så han erbjöd sig att fixa det vi skulle göra med båten själv idag om han fick gå och sova en timme! Å det tackade jag genast ja till

ProPPens: Uj vad jobbigt det låter med ögonen! Hoppas det blir bättre snart.

• Joyce

zynk: Förresten vad kul med spa-weekend! Vart ska ni? Visst var det Estland? Jag har länge varit sugen på bilsemester i de krokarna. Ska visst finnas endel schyssta stränder och badorter där. Tänkte att man skulle kunna åka den vägen hem när vi ändå är i norrbotten och sen ta färjan hem Men bilsemester är nog inget att tänka på än tror jag...

• Joyce

MaLu: Ja lite långt är det ju men jag tänkte´mer som en semester än att det inte skulle vara nån omväg. Att vi skulle slippa träla E4 som vanligt skulle vara ett stort plus Plus att det vore nog ett coolt ställe att besöka.

Kul med gungor för Petter!

Vi har inte gjort mycket vettigt idag. En snabb sväng ner till båten (M jobbade och jag och E traskade omkring) och sen hann vi med en kaffe i solen på Street men mycket mer blev det inte. Trist att man ska vara så trött på helgen att man inte ids göra nåt när man för en gångs skull har tid att umgås med varandra...

Fisk: Det är faktiskt inte så mycket tråkigt jobb med båt. Bara 1-2 helger på våren innan sjösättning och sen en dag på hösten innan upptagning Båt rekommenderas, det är mysigt!

• Joyce

zynk: Vad bra att det räknas när man bara tittar på ! Nja, har ju ingen trädgård... eller kanske stugan räknas?! Jag satt just och kollade på tradera och fastnade i massa frön och blommor man kunde beställa där (inte för att jag behöver nåt men jag blev så fascinerad av allt som fanns - billigt också plus att det kändes lite galet att köpa sticklingar på tradera men varför inte liksom)

vi kanske kan promenera lite om det är fint väder på fredag och sen äta lunch/fika?

• Joyce
    Kerpet1 skrev 2008-04-07 08:29:00 följande:
    Här har Petter börjat med nått skumt... Han sitter på rumpan och tar satts och liksom hoppar framåt... som en liten kanin... ger upp mina förhoppningar om att lille P kommer att krypa... Och förbannar mig själv att jag alltid innan jag fick barn talade om för alla att "barn som INTE kryper utan börjar gå direkt har dyselexi"... ja ja, skulle det va så så är ju inte det en direkt livshotande sjukdom!Var är Pess förresten? har ni snorat igen hela bredbandsuppkopplingen eller? Saknar dig!!!!
    jag har läst att det är en myt! Såg nån språkforskare som uttalade sig om det.

Pess: Vad jobbigt för er! Hoppas verkligen att det blir bättre och att ni får hjälp snart.
  • Joyce

appropå babysim så ska M och E börja på det om ett par veckor.

• Joyce

Liljeholmsbadet har också alltid varmare vatten. och är det badhus som är renast Men banan är kort (18 m men passar mig när jag crawlar - orkar inte så mycket längre än så). Lugnt och massa pensionärer...

• Joyce

Nej men Mirren vad jobbigt! Stackars lilla C!

åå jag hade jättegärna gått på klädbytardag! Men svärmor kommer hitflygandes för att passa E så att vi kan göra klart båten. Men hon kanske vill åka dit med storplånkan? Måste genast höra efter om hon inte ska det

Hursomhelst så har vi lagt ett bud på lägenheten. Vi hoppas på att få köpa den innan visning men jag vet egentligen inte hur oddsen för det ser ut. Men hoppas kan man ju alltid

• Joyce

vi ska nog också byta till sittdelen, erik verkar vilja se mer och är inte lika nöjd i vagnen längre.

Angående ergon, jag tycker den verkade jättebra och skön att bära i. Det enda minuset som jag kunde se (om det nu är så?) är att man inte kan bära barnet framåtvänt i den. E gillar verkligen att vara framåtvänd i BB (mest här hemma).

• Joyce

Kerpet: Jag träffas gärna! Och det är jättestort och barnvänligt inne på street också

Maxie: ja kanske det, jag har aldrig provat att ha Erik på ryggen. Det kanske funkar super, vad vet jag

Svar på tråden visparnas tråd # 6