• Joyce

visparnas tråd # 6

hej! Jag är här lite tillfälligt med lånad dator Min dator är hos en skum farmbror i lännersta med smutsig fleecetröja, rörigt hus och massa katter runt benen Men imorgon ska den vara fit igen till en billig penning.

Har varit utan dator i nästan 2 dagar och har varit sjukt effektiv. Uj vad mycket man hinner utan fl Har städat, pluggat, lunchat med kompisar och gått långpromenader. Men nu när jag lyckades få internet att fungera på lånedatorn är jag väl fast i träsken igen Är hemma och pluggar idag och M och E är ute på äventyr. M har inte riktigt vågat sig ut själv med E men idag tog han mod till sig. Pratade just med dem i telefon och det verkade gå fint för dem. Dock måste jag plocka fram pumpen snart. Egentligen borde man väl ta sig ut på promenad i det fina vädret men jag vet inte om jag ids utan vagn.

Maxie: Ja här kan det också lukta riktigt illa ibland!

Kerpet: Hur mår Petter nu då? Är han friskare? Har 3 andra kompisar som också fått RS, verkar vara väldigt vanligt i år. En stackare var tvungen att stanna på sjukhuset i natt

jam: Skönt att du fått sova bra i natt! Man känner sig verkligen som en annan människa

MaLu: Grattis till halvvägs! Jag gillar också sjal - vilken sort funderar du på?

Idis: Kul med Thailand igen! Inte allas avis

Lotass: Vilket datum är bf nu igen?

Håll en tumme för min syster som har ET imorgon. Blev 8 fina ägg igår så jag hopppas så innerligt att allt ska se fint ut imorgon.

nä nu måste jag plugga klart! Hej

• Joyce

färdigpumpad och klar

Hur funkar det egentligen med mjölkproduktionen om man inte ammar på nätterna? Första natten E sov var jag tvungen att pumpa ur lite vid 5-tiden för jag höll på att sprängas men nu i natt gick det bra utan. Det var ju väldigt fullt på morgonen men det gick. Men sjunker produktionen på dagen osv? Känns som att han vill amma lite mer på dagarna nu men jag vet inte? Kanske vill de äta upp sig på dagen för att klara natten?

En annan lustig sak nu när vi får sova så bra är att både jag och M har vakat somvanligt vid 4-5 tiden för att vi måste gå på toa (det är ju då jag brukar ha ammat och vi sen bytt säng med varandra) - det är bara E som sover fint Men snart ska väl vi också vänja oss

• Joyce

Hej jam! Aha så du har varit på promenad med sjalen? Vi har en tricot-slen och den funkar fint. Undra om man ska ha nån styvare variant när de blir större och tyngre?

Vi ska åka till Umeå och sen vidare norrut till vildmarken över påsken och undrar om vi ska skippa att ta med vagnen. Borde funka med bara sjal och sele eller vad tror ni? I vildmarken så skulle vagn ändå inte funka eftersom det inte är några vägar på vintern dit vi ska. Bara skoter som gäller och då funkar det ju ändå inte.

• Joyce

jag kan inte stava idag. Datorn är hos en farbror och vi har inte vakat i natt utan vaknat. Men det kanske ni förstod

• Joyce

jam: Vi har egentligen inte gjort så mycket. Det enda är att vi infört en tydlig läggningsrutin med bad och där vi gör allt på samma sätt varje kväll vid ungefär samma tid plus att vi tar upp honom vid ung samma tid på morgonen. Men inte vet jag om det har nåt att göra med att han sover längre nu? Jag gissar att vi bara har haft tur och håller tummarna att det håller i sig.

• Joyce

Jag har också funderat lite på ergo, kul att höra att den verkar bra

alltså när vi är i själva stugan är ju vagn ingen ide eftersom det inte finns några vägar att köra den på så det gäller bara när vi är i Umeå. Men det är bara 2-3 dagar som vi är där och det känns nästan för jobbigt att dra med sig vagnen bara för dessa dagar. Får fundera lite på saken.

jam: Vi börjar badningen osv kring 22-tiden ungefär. Så lägger han sig ca 22.30. Vi har försökt tidigare men det har inte funkat så bra. Så vi kör så här så länge, med tiden vill han säkert lägga sig tidigare får vi hoppas

• Joyce

Vilket bra pris på granit

Nu har M åkt på träning så jag får mysa i kapp det jag har missat med E idag.

MaLu: M har också varit emot sjal pga trendigheten, men han har ändrat sig för att det är mycket skönare att bära i än bb:n.

jam: Jag har redan sett lost-avsnittet Förresten när du är ute med A i sjalen hur gör du med hans kläder då? Innanför jackan? Bärskydd? Overall?

• Joyce

så gulliga män ni har Jag förväntar mig ingenting och har heller inte fixat nåt. Vi brukar inte fira dennna dag. Känns helt ok. Ett år ´fick jag en ros som han fått utdelat av sossarna på tunnelbanan. Haha, inte så romantiskt.

MaLu: Skönt!

Och bra med era återbesök, jag ska på mitt på måndag. Jag trodde att de alltid gjorde gynkoll men så är alltså inte fallet?

Uj jag höll på att blåsa bort på min promenad idag. Fick krampaktigt hålla fast vagnen när jag gick över västerbron.

• Joyce

jag har också lite schyssta bristningar kring höfterna. jaja smällar man får ta - vi har ju finfina barn också

Svar på tråden visparnas tråd # 6