visparnas tråd # 6
Här är det inte bra
Lille stackarns hosta lät sämre i morse plus att hans andning började låta lite ansträngd så sjukvårdsupplysningen tyckte att vi skulle åka till akuten och kolla för säkerhets skull. Och ja, det är RS
Han fick inhalera adrenalin för att hjälpa andningen och sen blev vi inskrivna där (fast med hemsjukvård, kommer en sköterska hit imorgon). Vi fick låna hem en inhaleringsmaskin och den ska användas var 3:e timme (med koksalt), åsså näsdroppar och alvedon. Blir han sämre ska vi åka tillbaka och läggas in. Men läkaren tyckte att han såg pigg ut (plus att han är stor) och att han syresatte sig bra och det var ju bra det.
Men det känns så jobbigt. Hoppas verkligen inte att han smittade någon av era små i fredags. Usch vad ångest jag skulle få då... jag visste ju inte att han var sjuk då. Men jag är väldigt glad för att inte Adam och Victor var där iaf. Huvva. Plus att jag har nu rannsakat mig själv utan och innan, vilka har vi träffat, har jag varit ute för mycket, har jag tvättat händerna ofta osv. Men till saken hör att visst jag har varit ute på café och dyl men då aldrig tagit upp honom ur vagnen, aldrig åkt tunnelbana - bara buss en gång och inte i rusningstrafik och jag använder handsprit nästan jämt. Men tydligen hjälpte inte det och nu känner jag mig som världens sämsta mamma
Blä.