visparnas tråd # 6
Hej
Lotass: Nu börjar det närma sig, vad kul!
Idis: Hur är det med lilla T?
Jag bjuder på två bilder just i dag! Men bara idag
Hej
Lotass: Nu börjar det närma sig, vad kul!
Idis: Hur är det med lilla T?
Jag bjuder på två bilder just i dag! Men bara idag
tack för alla fina kommentarer!
Idis lilla skönhet kan jag tyvärr inte se
MaLu: Jag är också känslig för drag. Kan även inte gå omkring med blött hår då får jag nackspärr direkt, inte kul.
Mirren: Just ja, jag kanske skulle kunna lägga ut lite bilder i fikatråden istället.
Har haft en väldigt bra natt och dag! E sov med från 11 till 3 ammades lite snabbt och somande om till kl 7. Ammade igen och sen sov vi till 10.30. Fantastiskt skönt, känner mig så pigg och glad idag! Sen åkte vi och hälsade på en kompis och jag fick god lunch och fick se hennes pluttbebis som föddes 2 v efter E. Har ju inte riktigt sett nån jämngammal bebis men nu insåg jag hur stor E verkligen är. Hans huvud såg gigantiskt ut i jämförelse
jam: hur går det för dig? Mår du bättre?
Förresten, undrar hur det går för Maxie? Var länge sen hon tittade in!
vi samsover också! han sover inte annars. för det mesta så lägger vi en rullad handduk/filt på sidorna om honom plus att han har egen filt, en sval gallerfilt, eftersom han är väldigt varm. ibland går han inte med på det och då blir det till att sova tätt tätt eller på armen. då brukar jag sova i en tjockare tröja för att slippa ha täcke på mig. vi övar lite på dagtid med spjälsängen men det går väl sisådär...
har haft lite ångest för att vi inte gjort enligt rekommenadationenrna men mest verkar det bekymmra släkten. Nästan alla har åsikter om det och frågar varje gång de ringer om han sover i egen säng. Fast jag tror mest att det är en oro för oss, att vi skulle sova sämre eller så är det nån gammal föreställning om att vi skämmer bort honom och att han borde lära sig... Blir galen på dessa åsikter, som att man kan skämma bort en 6 v bebis?! som att nu är det kört och att han kommer att bli ond och bara kräva saker och ta och ta.
jam: E sover alltid på sidan
Min bvc-dam tyckte det var helt ok och sa att det var bra om man la nånting framför (typ en rullad handduk) så att de inte kunde rulla över på mage. Men annars var det helt lugnt tyckte hon! E vevar omkring med armarna så mycket så han väcker sig själv hela tiden om han sover på rygg.
Nej vad jobbigt att han inte går upp. Ger ni i flaska eller kopp? Vi gav ju också tillägg i början.
appropå att alla verkar ha åsikter om hur vi låter honom sova så har följande anektoter hänt oss: En person som vi hälsade på gick på eget bevåg och la E i en spjälsäng på övervåningen i ett stort hus när han hade somnat en dag. Visst det är väl egentligen inte så farligt men det känns som att det är nåt som vi kan bestämma själv om vi tycker att det är bra att han läggs i en säng i ett mörkt rum på övervåningen i ett stort hus då han knappt hörs ner till nedervåningen där alla andra var.
Vid ett annat tillfälle så la en person honom att sova i vagnen när vi skulle äta då jag uttryckligen sagt att jag ville att hon skulle lägga honom i babyskyddet i köket. Mest för att jag visste att han skulle vakna efter en minut vagnen och förmodligen sova i en halvtimme i babyskyddet. Mycket riktigt så vaknade han efter 30 sek i vagnen och jag var tvungen att söva om honom innan vi kunde äta...
Lotass: Hoppas det går bra med sjukskrivningen!
Trevlig helg på er alla! Jag har precis varit och köpt en systemkamera! Känns superkul, nu vill jag bara att M ska komma hem så att jag kan börja leka med den.
jam: Usch vad jobbigt du har det! Men bra att Pess kommer med så bra råd! Hoppas det löser sig
Håller med att det är många känslor kring ammning, man vill ju så gärna att det ska funka. När E började skrika så mycket vid bröstet hade jag några riktigt jobbiga kvällar med många tårar. Man känner sig så otillräcklig
Trodde verkligen inte innan att jag skulle reagera så starkt på just ammningen men så är det. Här är ammningen inte den mysstund som många beskriver det som (bara ibland på natten eller fm) mer som en brottningsstund med en bökande och skrikande griskulting.
kerpet: Haha, nä låt han skrika ett tag
Du vet han måste ju få lufta lungorna...
vi är barnvakt åt E:s 4-åriga kusin ikväll. Hon ska sova här. Så det är ganska livat just nu men sockerkickarna från lördagsgodiset.
alltså, dessa kommentarer har jag på riktigt fått en gång när E skrek.