• Joyce

visparnas tråd # 6

zynk: Vi pratade faktiskt om det, alltså huruvida t ex vitkål ska kunna liksom gå över i mjölken. Rent spontant kom vi fram till att det låter helt ologiskt. Alltså jag tänker mig att strukturen i t ex bönor gör att man blir gasig. Eller? Och hur skulle det då kunna överföras? Skumt. Jag är också intresserad av att veta om nån har fått nån förklaring. Däremot så testar man ju gärna en sån enkel sak om det kan hjälpa ens lilla.

jam: säger som zynk, inte måste man kommentera när man ammar mest hela tiden! Hoppas det blir lättare snart

appropå ammning. nu är det dags för det här också

• Joyce

äntligen har jag fått i mig dagens första kaffe. Det var slut hemma och har inte varit det enklaste att ta sig ut idag. Men nu har jag tom lyckats att även äta lunch och duschat. Ser man på. Han vill verkligen inte läggas ner nu när han är sjuk. Försökte för ett tag se och då vaknade han efter 2 min. Så nu är det bärsele som gäller. Sköterskan som var här idag tyckte att han såg lite bättre ut men vi ska fortsätta med inhaleringen var 3:e timme eftersom han fortfarande har lite kämpigt med utandningen.

Fy för dumma pappor som inte fattar eller delar på arbetet! Pisk är vad de ska ha. När jag hör era storys blir jag mer mer övertygad om att vår uppdelning av föräldraledigheten kommer att bli bra. (M ska vara en dag/v i feb och 2 dar/v from mars sen kör vi så till hösten då jag är hemma 2 dagar och han 3 dagar). Så tror jag att vi kommer att få förståelse för varandra. Även om det känns lite jobbigt i dagsläget att inte få vara med erik. Dock har M lovat mig lite inskolning de första dagarna

M är ju ändå rätt bra på att ta ansvar för E även om jag irriterar mig på vissa saker. Som att det känns som att han alltid vill få honom att somna (= sabba mina rutiner) för att han ska få sova själv eller att han ofta har honom i knät framför tvn och inte se när E söker kontakt utan är då mer intresserad av tv:n. Ja alla var vi våra problem. Men angående hemarbetet är det jag som är den dåliga som det klagas på. Den som är slarvern och inte plockar undan. Så där måste jag snart skärpa mig. Dock hatar vi båda att diska. Vårt förhållande blev 100 ggr bättre sen vi fick diskmaskin. Vi åt tom på papptallrikar ett tag

MM: Skönt att de sov en stund iaf!

zynk: Ja visst är det pissigt väder! Jag vill också ha vår och gå på promenader

Maxie: förstår att det känns instängt att vara hemma hela tiden. man blir ju tokig tillslut. Här får vi inte träffa bebisar på 3 v. Å det är ju mest såna som är hemma på dagtid. Trååkigt. Missar 2 första ggr av föräldragruppen också DÅ kommer alla ha lärt känna varandra och ingen vill vara med mig...

• Joyce

jam: Nope, det är första träffen nästa vecka. Tror det har varit nåt slags uppehåll över julen. Känns trist att jag missar det.

zynk: Haha, då är man ganska rastlös

• Joyce

man kan även kolla på magen, under revbenen om det sjunker in där när hon andas.

• Joyce

Mäh, dumma killar som kritiserar er! Som att dom ens skulle vara i närheten av att vara liksom proffsiga som er Jag tycker iaf ni är bäst

Mirren: Hoppas det går bra idag! Usch vad jobbigt att vara vaken så sent, men det är ju typiskt när man verkligen måste sova.

Godmorgon Zynk!

Här har jag nu blivit förkyld. Förmodligen Erik som smittat mig. Men vet ni vad det proffsiga barnet gjorde i natt? Sov hela natten i sin spjälsäng för första gången. 5+4h med en ammning emellan utan en enda protest. La bara tillbaka honom efter ammningen och han somnade om direkt. Skönt, eftersom vi då kunde använda andningslarmet (extra skönt nu då han har lite jobbigt med andningen). Nä nu måste jag snabbstäda lite eftersom sköterskan kommer närsomhelst.

Svar på tråden visparnas tråd # 6